12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Тверитена Е.В.289
Россия, Ямало-Ненецкий АО, Новый Уренгой
Диагностическая карта результатов учебных достижений обучающихся в 5 классе по английскому языку

Критерии оценки

Предметные результаты + УУД

1.

Умение извлекать из прослушанного текста информацию (личностные) № I (1-6)

2.

Умение понимать детальное содержание прочитанного и умение извлекать конкретную информацию из текста. (познавательные) № II (1-5)

3.

Умение правильно выбрать грамматическую структуру и эквиваленты (предметные) №III (1- 13)

4.

Умение правильно закончить предложение (коммуникативные) № IV (1-10)

5.

Умение правильно выбирать лишнее слово (регулятивные) № V (1-5)

Класс 5

 

Предметные и метапредметные результаты

все вопросы по одному баллу

сумма

% выполнения

Отметка

Фамилия, имя

1

1-6

2

1-5

3

1-13

4

1-10

5

1-5

     

балл

мах-

6

мах-

5

мах-

13

мах-

10

мах-

5

39

   
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 

% выполнения

               

Анализ результатов

Класс

кол-во учащихся

выполняли работу

отметка

показатель обученности

     

5

4

3

2

качество

успеваемость

5

               


 

Учитель: Типичные ошибки:

Употребление грамматических времен -

Употребление артиклей -

Употребление порядковых числительных -

Употребление модальных глаголов -

Контрольная работа 5 класс

Аудированиe

Цель — проверка умения понимать общее содержание текста о школе, своем распорядке дня.

Вид задания — выбор правильного варианта.

Учащиеся слушают текст два раза. Перед первым прослушиванием учащиеся читают предложения. После первого прослушивания учащиеся располагают предложения по порядку. После второго, учащиеся проверяют ответы.

Аудиотекст

We are going to spend Christmas with my aunt’s family. My mum says that I’ll enjoy it and that I’ll meet my cousin Jane Smith there. I’ve never seen her but my mum often tells me about her. Jane is as old as I am – she is eleven. Her birthday is very soon – on New Year’s Day.

Jane is British and she was born in Britain but then her family moved to America. Now they live in Washington.

I want to give Jane a disc of classical music as a birthday present. My mum says she loves music and plays the piano very well. Jane also loves animals and she takes a good care of her dog and her parrot. She wants to have a cat, too, but her Mum is against it.

Jane does very well at school. She likes Literature and History but her favorite subject is German.

Прослушай рассказ о Джейн. Определи, какие из приведенных ниже утверждений 1-6 соответствуют содержанию текста (1 -True), а какие не соответствуют (2 -False). Обведи выбранный номер вариант ответа.

1. Jane’s birthday is in summer.

1) True 2) False

2. Jane lives in Great Britain.

1) True 2) False

3. Jane plays a musical instrument.

1) True 2) False

4. Jane has three pets.

1) True 2) False

5. Jane is a good pupil.

1) True 2) False

6. Jane learns a foreign language.

1) True 2) False

Reading Comprehension

Цель — проверка умения понимать детальное содержание прочитанного и умение извлекать конкретную информацию из текста.

Вид задания — множественный выбор. Учащиеся выбирают правильный вариант ответа и записывают в таблицу букву соответствующего варианта.

2. Read the story and do the task. Прочитай рассказ и выполни задание.

Yesterday afternoon John’s mother was at work. John was at home with his father. They watched TV together. Then his father said: “Let’s cook dinner for Mum and we can all have dinner!” And they went to the kitchen. The father wanted to have some soup but John didn’t like it. They decided to have fish. The father took the fish and they started cooking it together.

Then John went to his bedroom to do his homework. His father went to his room to read a book. They didn’t go to the kitchen again.

After an hour, John’s mother came home. She was tired. But when she opened the door, she ran to the kitchen and cried: “Oh, no!” The kitchen was very dirty. They couldn’t eat the fish because it was black! John’s mother wasn’t happy. John and his father were sad, too.

But then, John and his father cleaned the kitchen and cooked a pizza for dinner.

Выбери правильный ответ в соответствии с прочитанным текстом.

1. Yesterday John was at home …

a) with his mother

b) with his father

c) with his mother and father

2. Yesterday John’s father said:

a) “Let’s cook dinner for Mum together”.

b) “Let’s do your homework together”.

c) “Let’s watch TV together”.

3. At first they decided to…

a) cook fish for dinner.

b) cook soup for lunch.

c) cook a pizza for dinner.

4. They started cooking fish and …

a) John went to his bedroom to read a book.

b) John went to his bedroom to watch TV.

c) John went to his bedroom to do his homework.

5. John’s mother was unhappy because…

a) John didn’t do his homework.

b) the kitchen was dirty.

c) John and his father cooked a pizza for dinner.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 


 

Grammar

Цель – предлагаемые грамматические задания направлены на выяснение сформированности у учащихся навыков использования грамматических структур, изученных в начальной школе (Present, Past, Future Simple, Present Perfect, Present Progressive), модальных глаголов, артикля, умения отвечать на вопросы разных типов, заданных в разных временах

Задание № 1 – gap filling (заполнение пропусков), Задание № 2 – matching (установление соответствия)

За каждый правильный ответ учащиеся получают 1 балл.     

1. Read the text with gaps and then choose the right word to complete the text. There is an example at the beginning (0). Прочитайте текст с пропусками и затем выберите из рамочки нужное слово, чтобы заполнить пропуск. Задание под цифрой 0 выполнено в качестве примера.

have lived, the, many, first, can, began, doesn’t live, in

LONDON

London is the (0) capital of Great Britain. Its history _______ (1) when the Romans came to Britain. They built a town on the river Thames and called it Londinium.

They built ____ (2) roads and the London Bridge. _____ (3) 1066 William the Conqueror came from France. He became the ____ (4) English king. He built the Tower and lived in it.

Now you____ (5) visit the Tower, it’s a famous museum. All English kings and queens___ (6) in London. But today the English Queen_____ (7) in the Tower.

0

the

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

2. Here are the questions and the answers. Match them. There is an example at the beginning (0). Соедините вопросы с ответами. Задание под цифрой 0 выполнено в качестве примера.

Do you like to do your homework?

C. Oh, yes I do.

What did you do yesterday?

B. He does .

Have you ever been on board the ship?

A. Yes, I will. I’ll go the airport.

Who wants to be a cowboy?

D. No, I haven’t but I’d love to.

You are at home now, aren’t you?

E. No, I am not.

Will you travel by car tomorrow?

G.I am very happy. The school is over!

Are you happy or sad now?

F. I went to the theatre with Ann.


 

0

C

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 


 

Writing

Read the letter of your pen friend and then fill the gaps to your answer. Прочтите письмо от друга по переписке и напишите ответ, дополнив письмо.

Dear Friend,

My name is Paul. I am ten and I go to school.

My birthday is on the 12th of March.

I live with my Mum and Dad.

I like to play football with my friends and listen to the music.

I like summer. It’s hot and sunny in summer.

I can swim well and often go to swim.

I have a cat. My cat’s name is Tom. Tom is funny.

My favorite food is ice-cream.

And what about you? I hope to get a letter from you soon!

Yours ,

Paul


 

Dear ______________________________

Thank you for your letter.

My name is _________________________

I am ______________________________

My birthday is ________________________________________

I like to_____________________________________________

I like _______________________________________________

I can________________________________________________

I have_______________________________________________

My favorite food is ____________________________________

Best wishes,

______________________________________

Cultural Awareness

Выбери в каждом ряду одно имя, название города или достопримечательность, которые являются лишними, и выпиши его в таблицу ответов.

1) Manchester, Edinburgh, the Stone of Destiny

2)  Buckingham Palace, Hyde Park, Edinburgh Castle

3) Pushkin, Shakespeare, Lermontov

4) Scottish, English, London

5) The Globe, London Eye, the Kremlin

1

2

3

4

5

         
Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.