Методическая разработка профильной контрольной работы по английскому языку (5 класс)
Методическая разработка профильной контрольной работы по английскому языку
УМК: Английский язык 5 класс М.В.Вербицкая, Б.Эббс – 2013 г. Вентана-Граф
Класс: 5
Актуальность: профильное обучение рассматривается как средство дифференциации и индивидуализации обучения, позволяющее за счет изменений в структуре, содержании и организации образовательного процесса более полно учитывать мотивацию и способности учеников, создавать условия для углубленного изучения иностранного языка. Соответственно, требования к учащимся профильных классов завышены и требуют разработки специальных форм контроля.
Цель: закрепление и систематизация знаний, формирование умений и навыков учащихся по курсу Английский язык 5 класс М.В.Вербицкая
Задачи:
Оценить уровень учащихся пятых классов
Закрепить и систематизировать пройденный материал
Выявить одаренных детей
Выявить слабых учащихся и типичные ошибки класса
Работа состоит из трёх частей: аудирование (прилагается на отдельном листе), грамматика и чтение.
Задания контрольной работы сформулированы по следующим темам:
Лексический материал (дни недели, цифры, семья, еда, режим дня)
Грамматический материал (местоимения, глагол to be, сравнительная и превосходная степень прилагательных, выражение количества в английском языке, модальные глаголы и конструкция have to, времена Present\ Past\ Future Simple, Present Continuous, построение утвердительных, отрицательных и вопросительных предложений в английском языке).
Контрольная работа по английскому языку вар. I ФИ________________________________________________ 5 __класс
Вариант I Вставьте недостающие буквы и расставьте в правильном порядке дни недели (с понедельника). 1.M_nday 2.Sat_ _day 3.Th_rsday 4. T_ _sday 5. S_nday 6.Fr_day 7.We_ n_ _day
_____/4 Запишите английскими словами следующие цифры: 247-_________________________________________________________ 1213-________________________________________________________ 11.2-_________________________________________________________ 157.4-________________________________________________________ 1809-_________________________________________________________ 122000-_______________________________________________________ _____/6 Заполните пропуски, вставляя is, are, He’s, She’s, l’m, They’re. 1.How _____ your mum? — _______ fine, thanks. 2.How _____ your parents? — _____ OK. 3.How _____ you? — _____ very well, thank you. 4.How _____ your uncle? — _____ fine, thanks. 5.How _____ your children? — _____ OK. 6.How _____ Liz? — _____ fine, thanks. 7.How _____ your cousin? — _____ very well, thank you ____/7 Заполните пропуски, вставляя was / were. _______ your mum tired yesterday? _______ they hungry yesterday evening? _______ it cold yesterday? _______ your teacher sad yesterday? _______ your pet hungry yesterday? _______you at school last week? ____/6 |
Выбери правильный вариант: 1.Lena is … than Mary. a.funny b. Funniest c. Funnier 2.That is the … book of all. a.badest b. Worst c. Worse 3.Sue’s doll is… than Lulu’s. a.pretty b. Prettier c. The prettiest 4. I think dolphins are … animals. a.cleverest b. Clever c. Cleverer 5. Roy is the … boy in our class. a.strongest b. Strong c. Stronger 6. He is … than his brother. a.kindest b. Kinder c. Kind 7. Alice is a … girl a.cleverer b. Clever c. Cleverest ____/7 Заполните пропуски, вставляя much, many, a lot of. 1 How __________trees are there in the garden? 2 There are _________________ people in the room. 3 There is _________________ coffee in the cup. 4 How _____________ oranges are there on the table? 5 How _______________ money has Fred got? 6 There are _______________ monkeys at the zoo. ____/6 Переведите на английский язык, используя a lot of, little /a little, few /a few. 1 много денег______________________________________ 2 немного денег____________________________________ 3 много столов_____________________________________ 4 мало столов______________________________________ 5 несколько яблок__________________________________ 6 много яблок______________________________________ 7 много мальчиков__________________________________ 8 мало воды________________________________________ 9 несколько минут__________________________________ 10 много кошек_____________________________________ ____/10 |
|||||||
Вставьте am/is/are или do/don’t/does/doesn’t.
1. I … working now. 2. How often … you go for a walk in the park? 3. He … not washing his car, he’s reading a newspaper. 4. What time … your mother come home in the evening? 5. She … work every day. 6. She … eating an apple at the moment. 7. They … painting the picture in the garden. ____/7 Выберете верную форму глагола.
1. Billy comes / came / will come home at 5 o’clock tomorrow. 2. Marry plays / played / will play the piano very well in 2010. 3. We visit / visited / will visit our grandmother yesterday. 4. I help / helped / will help my mum last Sunday. 5. My Granny cooks / cooked / will cook a tasty cake next week. Образуйте общие вопросы из данных предложений: 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ 4.___________________________________________________________ 5.___________________________________________________________ ____/15 Подчеркните правильный вариант. I must/has to/had to learn English. It will help me in the future. I has to/will have to/had to fly to India next month. She have to/has to/had to tidy her room every day. We will have to/has to/had to go shopping yesterday. Cоставьте из этих предложений отрицательные предложения. 1.___________________________________________________________ 2.___________________________________________________________ 3.___________________________________________________________ 4.___________________________________________________________ ____/12 |
READING Read the story and mark the statements with True or False
Jane’s story: a white flag In my family, my dad usually does the shopping. He drives to a supermarket and buys all we need. At the weekend, Mom goes with him. When he goes alone, in the evening after work, there is a problem. When he comes out of the shop, he can’t find his car. There are too many cars near the supermarket. Dad can’t remember where he has left his car. I’ve read about it in a magazine and told him, “Put a piece of paper on the antenna of your car. When you come out, you can see a white flag on your car”. The next time when he went shopping he did it. When he came out, he saw the car with a white flag… but there were ten others with the same white flag.
0. Jane’s father does the shopping alone at the weekend T F 1. Jane’s mother goes shopping in the evening after work. T F 2. Jane’s father can’t see well T F 3. Jane’s father has a bed memory. T F 4. Jane told him what to do about it. T F 5. A white flag on a car means there is something wrong with it. T F _____/6
Answer each question in 1 or 2 sentences.
1.What is Janes’s father’s problem? ________________________________ _____________________________________________________________ ______________________________________________________________ 2.Why didn’t the white flag help Jane’s father?_________________________ _______________________________________________________________ _______________________________________________________________
_____/4 Find 3 verbs in Present Simple and write. _______________________________________________________________ _______/3 |