Занятие в кружке английского языка «Сказочный мир животных» (2–3 классы)
Тема: Сказочный мир животных (кружок английского языка для учащихся 2 — 3 классов)
Цель: создать условия для отработки лексического материала по темам «Приветствие», «Животные», «Цвета» и грамматического материала по употреблению глагола “to be”; сформировать учебно-познавательный интерес к изучаемому материалу; развивать навыки диалогической та монологической речи учащихся; развивать внимание, память; воспитывать интерес к изучению иностранного языка.
Ход занятия
І Приветствие
Учитель:
Здравстуйте (дети: Hello)
Добое утро (Good morning)
Добрый день (Good afternoon)
Добрый вечер (Good evening)
- Рада вас видеть (I’m glad to see you)
Также рада вас видеть(I’m glad to see you too)
(звучит песня “Hello”: ученики поют и двигаются согласно содержания песни)
Как дела? (How are you?)
So, how are you? ( I’m fine\good\ok\wonderful\nice\fantastic\very good)
Thank you, I’m fine too.
ІІ Сообщение темы заседания кружка
Today our class will be unusual. You’ll visit a magic place where animals can speak. You’ll see beautiful flowers and appear in the fairytale. Сегодня наше занятие будет необычным. Вы посетите волшебное место, где животные могут разговаривать. Вы увидите красивые цветы и окажетесь в сказке.
OK, let’s start!
ІІІ Основная часть занятия
Давайте вспомним названия цветов, которые вы уже знаете!
(звучит песня о цветах. Дети поют.)
And now look! How many beautiful flowers are here! What colours are these flowers? And what is your favourite one?
Ученики:
My favourite colour is red\yellow\blue\white\pink\purple\orange and I like this red\yellow\blue\white\pink\purple\orange flower.
Учитель:
Good\wonderful\excellent\brilliant!
Звучит музыка.
Стук в двери. Входит волшебник.
Учитель:
Look, we have a guest today! It’s a magician!
Волшебник:
Hello!
Дети:
-Hello!
Yes, I’m а magician. I’m a boy. I’m 9. I live in the magic country. I want you to visit my country! Just a little magic!
Волшебник касается палочкой детей и они превращаются в животных.
Волшебник:
You’ll be a HARE (дает ученику игрушку животного)
Ученик:
I’m a hare. I’m grey. I have 4 legs, 2 long ears, 2 eyes, a nose, a small mouth and a short tail. I like grass.
Волшебник:
You’ll be a DOG (дает ученику игрушку животного)
Ученик:
I’m a dog. I’m brown. I have 4 legs, 2 ears, 2 eyes, a nose and a big mouth. I like bones.
Волшебник:
You’ll be a MOUSE (дает ученику игрушку животного)
Ученик:
I’m a mouse. I’m grey. I have 4 legs, 2 ears, 2 eyes, a nose, a small mouth and a long tail. I like cheese.
Вошебник:
You’ll be a FOX (дает ученику игрушку животного)
Ученик:
- I’m a fox. I’m red. I have 4 legs, 2 ears, 2 eyes, a nose, a mouth and a nice tail. I like chicks.
Вошебник:
You’ll be a WOLF (дает ученику игрушку животного)
Ученик:
- I’m a wolf. I’m grey. I have 4 legs, 2 ears, 2 eyes, a nose, a mouth and a tail. I like rabbits.
Вошебник:
You’ll be a BEAR (дает ученику игрушку животного)
Ученик:
I’m a bear. I’m brown. I have 4 legs, 2 ears, 2 eyes, a nose, a mouth and a short tail. I like berries.
Учитель:
There are some letters on your desks. Find your names there. У вас на столах есть красочные буквы, соберите названия животных из них. (Дети складывают из букв названия животных).
And now, please, spell them. (Ученики называют по буквам названия животных):
D-O-G, H-A-R-E, W-O-L-F, M-O-U-S-E, B-E-A-R, F-O-X
Учитель:
Let’s play now. If you hear the animal, clap your hands. Если вы услышите названия животных, хлопните в ладоши. Кто ошибается, тот выбывает из игры (дети становятся в круг).
Учитель:
A dog, a cat, a pen, a desk, a flower, a crocodile, a school, an apple, a wolf, a mouse, a fox, a bag, a bear, a book, a teacher, a dress, a horse, a pig, an elephant, a frog, a school, a rabbit, a hare, a hen, a cow, a bag, a goose.
Молодцы!
Учитель:
And now let’s watch cartoons! Your task is to name the animals which were in the cartoons. А теперь, давайте посмотрим мультфильмы и ваше задание будет: сказать, какие животные были в мультфильмах.
Учащиеся смотрят фрагменты мультфильмов. После просмотра называют животных, которых увидели.
There was a rabbit\a fox\a bear…
Учитель:
O’K, very good! But there were some animals which you don’t know ( учитель называет незнакомых животных)
I have some riddles for you. Guess what animal is it.
(учитель загадывает загадки о животных)
Now, let’s play again!
(ноутбук, игра на внимание: head, shoulders, knees and toes)
Учитель:
Do you remember that we are in the magic country? Look! This is a house. It is in the wood. Who knows this fairytale?
Дети:
We know it! This is “The House in the Wood”. We can act it!
Учитель:
Wonderful!
Ученики показывают сказку «Теремок».
“THE HOUSE IN THE WOOD”
Characters:
Mouse
Frog
Hare
Wolf
Fox
Bear
Ведущая 1
Ведущая
Декорация «Теремка» из бумаги, ветки деревьев, звучит мелодия «В гостях у сказки». За домом спряталась жаба(The Frog).
Ведущая 1: Here is the house in the wood.
A Mouse is running through the wood.
It stops at the door,
It knocks at the door.
Mouse: Knock, knock, knock. Who lives here?
Frog: I do!
Mouse:Who are you?
Frog:I’m a frog. Sorry, and who are you?
Mouse:I’m a mouse. Hello, Frog!
Frog:Hello, Mouse!
Mouse:May I come in?
Frog: Do, please. Come in.
Mouse: Thank you! (входят в дом)
Ведущая 2: Here is the house in the wood.
A Hare is running through the wood.
It stops at the door,
It knocks at the door.
Hare: Knock, knock, knock. Who lives here?
Frog, Mouse:We do.
Hare:Who are you?
Frog:I’m a frog.
Mouse: I'm a mouse. Sorry, and who are you?
Hare:I’m a hare. Hello, Frog! Hello, Mouse! May I come in?
Frog, Mouse:Do, please. Come in.
Hare:Thank you! (входят в дом)
Ведущая 1: Here is the house in the wood.
A Fox is running through the wood.
It stops at the door,
It knocks at the door.
Fox: Knock, knock, knock. Who lives here?
Frog, Mouse, Hare:We do.
Fox:Who are you?
Frog:I’m a frog.
Mouse:I'ma mouse.
Hare:I’m a hare. Sorry, and who are you?
Fox:I’m a fox. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! May I live with you?
All:Do , please. Come in.
Fox:Thankyou! (входят в дом)
Ведущая 2: Here is the house in the wood.
A Wolf is running through the wood.
It stops at the door,
It knocks at the door.
Wolf: Knock, knock, knock. Who lives here?
Frog, Mouse, Hare,Fox:We do.
Wolf: Who are you?
Frog::I’m a frog
Mouse:I'ma mouse.
Hare:I’m a hare.
Fox:I’m a fox.
Wolf:I’m a wolf. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! Hello, Fox! May I live with you?
All:Do, please. Come in.
Wolf:Thankyou. (входят в дом)
Ведущая 1: Here is the house in the wood.
A Bear is running through the wood.
It stops at the door,
It knocks at the door.
Bear: Knock, knock, knock. Who lives here? Who are you?
Frog:I’m a frog.
Mouse:I’m a mouse.
Hare:I’m a hare.
Fox: I’m a fox.
Wolf: I’m a wolf. And who are you?
Bear: I’m a bear. May I live with you?
All: No, you are too big! Run away! Run away! (медведьубегает)
Ведущая 2: Here is a house in the wood. A frog, a mouse, a hare, a fox, a wolf live here! Theyarehappy!!!
Играет мелодия «The more we are together», все становятся в круг и поют песню.
The more we are together, together, together,
The more we are together, the happier we are!
For your friends are my friends
And my friends are your friends.
The more we are together, the happier we are!
THE END
Учитель:
It’s great! You are the best! Thank you.
It’s time to become pupils again. Will you help us, magician?
Волшебник:
Of course! 1-2-3 you are pupils again.
ІV Итоги
Учитель:
So, let’s refresh our memory and recall our class. What have we done today? Давайте вспомним наше занятие. Что мы сегодня делали?
Ученики:
We remembered the names of animals, colours, letters. We learned to act the fairytale.
Мы вспомнили названия животных, цветов. Мы научились инсценировать сказку.
Учитель:
Thank you very much. See you next time. Goodbye.
Песня “Good morning”
Ученики:
Goodbye.