12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Груздева Марина Сергеевна19

Этап

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

ЭОР

Организационный

Good day, dear students! I`m very glad to see all of you here.

(Учитель приветствует детей)

Ученики организационно приветствуют учителя

 

Мотивирование к учебной деятельности,

целеполагание

 

Can you take a look at the screen and guess what we are going to talk about. (Учитель предлагает обучающимся посмотреть на и на основе них предположить тему и цели урока)

t1666098829aa.png

-Thank you for your answers. As far as you understood, today we are going to discuss a topic of a healthy lifestyle. (Спасибо за ваши ответы. Как вы поняли, сегодня мы обсудим тему здорового образа жизни)

Смотрят на экран и на основе содержания делают вывод о теме и целях урока.

 

Презентация на экране

Актуализация имеющихся знаний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Now you can see 4 photos

t1666098829ab.jpgt1666098829ac.jpg

t1666098829ad.jpgt1666098829ae.png

 

Смотрят на фото и отвечают на вопросы

 

 

 

Презентация на экране

1.Where are these people in the pictures? Describe what are they doing?

(Где находятся люди на картинках? Чем они занимаются?)

2.Do you think it`s useful for their health? Why?

(Ты думаешь это полезно для здоровья? Почему? )

3. How is sport connected with being healthy?

(Как спорт связан со здоровьем?)

 

 

Первичное усвоение новых знаний

Учитель раздает ученикам листочки с тестом.

Now, it`s time to learn new vocabulary connected with a healthy lifestyle

(Сейчас мы познакомимся с лексикой по теме «Здоровый образ жизни»)

Look at the underlined words and choose the correct synonym:

(Посмотрите на предложения и найдите синоним к выделенным словам.)

1.I love to work out early. It's nice and quiet.

a) exercise b) work c) clean

2.Every morning I do yoga for an hour. Later I'm starving.

a) relaxing b) become popular c) very hungry

3.How do you get to the gym?- I always cycle.

a) go by bus b) ride a bike c) go on foot

4.After gym I eat a light breakfast at that cafe.

a) fat b) cheap c) small

5.They have tasty food here! It is a good place to hang out with friends.

a) spend time together b) spend money c) exercise

6.I don`t like jogging. I prefer aerobics, roller skating and skateboarding.

a) doing yoga b) running c) jumping

7.I always have a snack on my way home. I eat nuts, fruit or yogurt.

a) eat too much b) eat between regular meals c) eat with pleasure

Индивидуальная работа. Ученики выбирают правильный ответ.

Распечатка с тестом

Первичная проверка понимания

So now, I want you to discuss the questions in pairs using the vocabulary from the previous exercise:

(Сейчас вы в парах будете обсуждать вопросы, которые вы видите на экране. Постарайтесь употребить как можно больше новых лексических единиц)

1.What is your idea of a healthy diet? Do you eat a lot of vegetables and fruit? What is your favourite vegetable and fruit?

(Как ты представляешь здоровое питание? Ты ешь много фруктов и овощей, Какие твои любимые овощи и фрукты?)

2.How many meals do you have a day?

(Сколько у тебя приемов пищи в течении дня?)

3.Do you eat fast food? Why?

(Ты ешь фаст фуд? Почему?)

Thank you, now can you tell me the most interesting information which you’ve found out about your partner.

(Спасибо, теперь расскажите самую интересную информацию, которую вы услышали от своего партнера)

 

Дети работают в парах и отвечают на вопросы, используя в речи новые лексические единицы, затем рассказывают факты о своем партнере

Вопросы на экране

 

Can you take a look at the screen. Сhoose the best meal from the given pictures, describe this picture and explain your choice.

(Посмотрите на экран, выбери еду из предложенных на картинках, опиши ее и обоснуй свой выбор)

Which is the perfect meal for you?

your ideal breakfast (твой идеальный завтрак)

t1666098829af.jpgt1666098829ag.jpgt1666098829ah.jpg

 

your perfect lunch (идеальный обед)

t1666098829ai.jpgt1666098829aj.jpgt1666098829ak.jpg

 

your perfect dinner (идеальный ужин)

t1666098829al.jpgt1666098829am.jpgt1666098829an.jpg

 

Дети делают выбор в пользу еды, описывают картинку с применением новой лексики

Презентация «Лучшая еда для тебя»

Первичное закрепление

Read the extract from text and answer the question: What is the health triangle?

(Прочитайте текст про себя и ответьте на вопрос: «Что такое «треугольник здоровья?»»)

 

Facts About the Health Triangle

What does it mean to have good health? Your “total health” refers to three kinds of health — physical health, mental health, and social health. These three things are called the “Health Triangle” model. When people think of their health, it is easy to just think of just their body. But your emotional and social health are just as important as your body. Your physical health refers to how well your body is. Emotional health is part of mental health. How we feel is just as important as how we think. Social skills are a part of social health. Having good social health means to have healthy, good relationships with family members, friends, and other people in your life.

A few examples of ways to have good social health:

Using good manners

Treating others the way you want to be treated (this is often called the “golden rule!”)

Being loyal to your friends and family

Never gossip, spread rumors, or talk about others behind their back

Be pleasant, courteous, and respectful

Working well in a team or group

 

Discuss the questions below: (обсуждение вопросов по тексту)

1.What should we do to stay healthy?

(что делать, чтобы быть здоровым?)

2.Do you think that mental and social health can be as important as physical health?

(Ты думаешь, что умственное и социальное здоровье так же важно, как и физическое?)

3.How do you communicate with other people? Do you go out very often?

(Как ты общаешься с другими людьми? Часто гуляешь?)

 

Дети читают текст с целью поиска необходимой информации для ответа на поставленный вопрос

 

Распечатка с текстом и вопросами

 

Now we are going to watch a video about two teenagers. (Сейчас мы посмотрим видеоролик про двух подростков и ответим на вопросы)

t1666098829ao.jpg

1.How would you describe Eric and Jill?

(Как бы вы описали героев ролика)

2.Tell your partner what Jill`s activities are mentioned in this video.

(Чем занимается Джилл в свободное время)

3.Which of these activities do you do? How often you do them?

(Какими из этих видов деятельности занимаешься ты? Как часто?)

4.Is your lifestyle similar to Eric`s or Jill`s?

(Твой стиль жизни похож на стиль жизни героев?)

Дети просматривают видео, отвечают на вопросы

Видеоролик

Рефлексия

Now, lets make a leaflet with the advice to Eric.

(Давайте сделаем Эрику листовку с советами по ведению здорового образа жизни)

t1666098829ap.jpg

Дети пишут советы герою как вести здоровый образ жизни

 

 

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.