Урок английского языка в 4 классе на тему «Clothes»
Пояснительная записка к презентации
Тема урока: “Clothes”(4Form)
Тип урока: развитие предметных навыков, овладение предметными умениями.
Цель урока: Развивать коммуникативные навыки и умения в диалогической речи.
Задачи урока:
1) воспитательные - прививать интерес к английскому языку, создать условия для развития уважения к своему речевому партнеру;
2) развивающие – развивать внимание, память, воображение, способность к языковой догадке, умение работать в парах, в группах, индивидуально;
3) образовательные – способствовать расширению кругозора учащихся;
4) практические – активизировать лексико-грамматический материал по теме “Clothes” (“Одежда”), способствовать развитию коммуникативных навыков учащихся в диалогической речи.
Оборудование урока: УМК «Английский язык» 4 класс авт. Лапицкая Л.М. и др., презентация, картинки по теме “Одежда”, раздаточный материал с заданиями.
Ход урока:
I. Организационно- мотивационный этап.
1.Организационный момент.
- Good morning, dear children. How are you? I am fine, thank you. Sit down, please.
- What season is it now? - What month is it now? – What day of the week is it today?
2. Постановка цели и мотивации учащихся.
-What things do you see? (слайд1). You are right! Where can we go to buy new clothes? Today we`ll go to the shop to buy new clothes.
Today at our lesson we are going to revise the words, listen to the dialogue, read and speak. At the end of the lesson you`ll tell us what clothes you`d like to buy and wear.
3. Фонетическая зарядка.
- Let’s start our lesson with the training of our pronunciation.
a) - Please, listen to me and repeat some sounds and words after me. (слайд 2)
PHONETIC ACTIVITIES
[ou] – clothes, (rain)coat
[au] – blouse, trousers,
[eɪ] – trainers,
[u:] – shoes, boots
[ju:] – suit
[a:] - scarf
[ᴐ:] - shorts
[ә:] – skirt, shirt
b) – And now try to read “The Clothes rhyme”, please. ( слайд 3)
Sock sand shoes
And jeans and shirt
Trousers, coat
And blouse and skirt. - Good. Thank you.
II. Операционно – познавательный этап.
1. Активизация лексики по теме.
- And now look at the picture and name things of clothes. (слайд 4)
- Please, try to guess the words and write them down.(слайд 5)
1) s c o t h e l
2) s e r d s
3) t a h
4) t i r s h
5) w e a r t e s
6) m i n t e t
7) k o c s
8) u t i s
9) s o e h s
Сheck out the words, please. Well done! (слайд 6)
2. Активизация речевых навыков.
- Answer my question, please. What are your favorite clothes? – My favourite clothes are …(слайд 7)
Now let`s look at your project and discuss them. (презентация проектов учениками)
– Let’s remember the verb “to wear”- носить (одежду)
– What do you wear on your head? – I wear… (слайд 8)
– What do you wear on your hands? – I wear… (слайд 9)
– What do you wear on your feet? – I wear … (слайд 10) Good. Thank you.
d) And now it’s time to check your homework. Please, read the questions and answer them.
-What do you wear in winter when the weather is cold?
-What do you wear in summer when the weather is hot?
-What do you wear in spring and in autumn when the weather is warm and cool?
3. Физкультминутка.
4. Развитие навыков диалогической речи.(слайд 12)
Развитие навыка восприятия и понимания ин.речи на слух PB p. 50 ex. 1a
Учащиеся прослушивают запись и отвечают на вопросы упр.
PB p.51 ex. 1b -Choose a role and read
- Let`s work in pairs, take a card with a dialogue and complete it.
- And now it’s time to go to the shop for Clothes. Welcome to the shop! – Go to the shop and buy clothes, you’ll try to act the dialogues, use the words and phrases. (слайд 13)
III. Оценочно-рефлексивный этап.
Подведение итогов урока и оценивание результатов работы учащихся, рефлексия.
-Well done! Now you’ll l get little T-shirts. How were you at the lesson? Draw a smile and write an inscription on your T-shirts.
I`m glad!
I`m fine!
I`m sad!
-Dear children, you are very smart. I am glad to work with you. Your marks … and your homework: learn the words by heart p.40,45. Учащиеся получают оценки за активную работу с лексико-грамматическим материалом, применение его в диалогической речи, выполнение практического задания. –The lesson is over. Thank you. Goodbye. (слайд 14)
Литература:
1. Лапицкая Л. М. и др. Английский язык. 4 класс. Ч.1.-Минск:Аверсэв, 2014
2. Лапицкая Л. М. и др. Английский язык. 4 класс.Рабочая тетрадь. Ч.1.-Минск:Аверсэв, 2017
4. Аудиофайлы (учебное пособие)
5. Карточки