12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Булгакова Валерия Валерьевна35

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 "Е" классе на тему "Choosing a house for Madonna"

Учитель английского языка: Булгакова Валерия Валерьевна

класс: 6 е

дата: 15. 10. 2020

тип урока: урок систематизации и обобщения знаний и умений обучающихся

Цели:

Образовательные:

1. совершенствование лексических навыков по теме "My Place";

2. совершенствование лексических навыков по теме"Предлоги места;

3. совершенствование грамматических навыков, использование конструкции There is/There are;

4. активизация лексики в устной и письменной речи;

5. совершенствование навыка аудирования. 

 

Развивающие:

1. развитие интереса к изучению английского языка;

2. развитие лингвистической догадки и логического мышления;

3. развитие творческих способностей учащихся;

4. развитие умения применять изученный материал в практических ситуациях. 

Воспитательная: 

1. приобщение обучающихся к общечеловеческим ценностям, формирование уважения к родному дому;

2. воспитание доброжелательности, вежливости, толерантности к окружающим;

3. умение работать в группе.  

Социокультурные:

1. знакомство с иноязычной культурой и обычаями Великобритании. 

Подготовительная работа: подготовить раздаточный и наглядный материал.

Оборудование: раздаточный и наглядны материал, проектор, компьютер. 



 

Этапы

Время

Содержание

Режим работы, формы взаимодействия

1. Организационный момент

2 мин

Good afternoon, students and our guests. I'm glad to see you. Take your seats, please. Today, we're are going to revise our topic 'My place". First of all, let's remember our proverbs.  So, find the ending to each proverb! 

T - Cl




 

T - P1, P2........

2. Проверка домашнего задания

15 мин

Well done! Ok, and now, your home task. Look at the blackboard. There you can see the pictures of your rooms. I will give you sheets of paper with numbers. One person goes to the blackboard, chooses the picture and describes it. Your task is to fill in the name opposite the number of describing picture. And then we'll check!

 

T - P1, P2.........

3.  Основной этап

Актуализация знаний

7 мин

Excellent! And now, look at the picture. Who is it? Right you are. Madonna has a trouble: her house in Los Angeles was destroyed because of an earthquake. And now she asks us to help her to choose a new house for her! We are going to watch a video about different types of housing. Your task is to watch the video and then answer the question in written form: Where would you like to live and why? 

T - P1, P2.......

Обобщение и систематизация знаний

7 мин


















 

Thank you for your answers. They are very interesting and different! And now, it's time to relax. Madonna sent us her present - a song! So, listen and relax!

Song Madonna - Love Profusion

 

What a wonderful gift! But, my friends, Madonna wants to check your grammar skills and suggest you revise construction There is/There are. When you hear this construction in our song, clap your hands! Be attentive!

 

Great! And now, I will give you sheets of paper with the song and you are to fill in there is or there are

 

T - Cl








 

T - Cl








 

T - Cl

 

Воспроизведение на новом уровне 

5 мин

Ok, let's check! Well done! 

Madonna is amazed by your excellent knowledge of grammar and now she offers you an interesting game! She has chosen one lovely house and she gives us its description. On the blackboard, you can see two wonderful houses. So, your task is to put the words in your sheets of paper into correct order, make a story and guess which house it is!

T - Gr1, Gr2........

Применение знаний и умений в новой ситуации 

7 мин

Right you are! Excellent choice! But look, our house is empty and Madonna can't live in it. She needs the help of the designers! So, now, you'll be her personal designers. Let's help our guest and make her house comfortable and stylish!

On the blackboard you can see different furniture items and plans of the rooms. One of you comes to the blackboard and the others help to put the item into the right place. So, let's start!

 

Good job! Now, Madonna can move to her new beautiful stylish house! You're excellent designers and she is very grateful to you!

T - P1

P - Cl

Заключительный этап


 

Информация о домашнем задании

Рефлексия

 

2 мин

So, today we have successfully helped  Madonna to find new home. She is very happy now! 

 

Now, write down please your home task for the next lesson. 

 

Thank you for your work and art and this is a sweet present from Madonna!

The lesson is over! Good bye! 

T - Cl

 

 

 

 


 

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.