12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Tatiana93

Тема: “Family Conflicts

Задачи урока:

Совершенствование навыков устной речи (монологическое высказывание);

Актуализация навыков произношения и употребления ЛЕ по теме в речи;

Совершенствовать навык восприятия на слух;

Совершенствование навыков устной речи (диалог)

Тип урока: закрепление знаний по теме

Оснащение урока: компьютер, экран, презентация в Power Point “Family Conflicts”, раздаточный материал, аудиозапись.

Технологии развития критического мышления

Brain-storm Activity (мозговая атака), создание Fishbone.

Ход урока

I Организационный момент

1. Приветствие и сообщение темы урока:

Teacher: Good morning dear pupils! I think you are ready for our lesson and have a good mood. Let's start our lesson with checking HT. What did you do at Home?

Pupils: We watched the video.

Teacher: I want you to pay attention to the screen, watch and guess what do we speak about today? Any ideas? (ученики смотрят видео и сообщают свои варианты темы урока «Конфликт»)

Pupils: Today will speak about conflict.

Teacher: So, let’s start our lesson! Please, write down it on the blackboard. (ученики сами догадываются по аудиозаписи о теме урока и по просьбе учителя кто-то из них записывает тему на доске). (Слайд №1)

Teacher: Why do they quarrel?

Pupils: 1. Food

2. Computer games

3. Relaxing

4. Bathroom

Teacher : What do you think is it good or bad to have siblings (brothers and sisters)?

Pupils: To my mind it is very good. / bad/ dangerous

Teacher : It 's time to have debate. Let's discuss the advantages and disadvantages of having brothers and sisters. You have got a list of statements. If you have red cards, choose pros, green- contras.

Teacher: So we can say that there a lot of advantages and disadvantages of having brothers and sisters. They often qarrel and argue.

Teacher: Do you know any other words for «Conflict»?

Pupils: Rows, Quarrel, disagreement, misunderstanding, argument. (ВЫПИСЫВАЮТ НА ДОСКЕ ДЛЯ ОПОРЫ ИЛИ ТАБЛИЧКИ С ЭТИМИ СЛОВАМИ?????)

II Основная часть

2. Мозговой штурм (Слайд №2)

Teacher: Now, let’s have Brain-storm Activity. I want you to divide into groups. The first group will brainstorm all the nouns that come to your mind when you listen to the word combinations “causes of conflict.” The second will speak about what members of family conflict. Work in groups, please. (Групповая работа – две группы учащихся заполняют кластеры, одна из групп пишет все существительные, с которыми у них ассоциируется причины конфликта, вторая – члены семьи, между которыми могут возникнуть конфликты, при помощи магнита вешают на доску вокруг ключевых слов, сопровождая кратким устным ответом по опоре).

Teacher: Are you ready? Now I ask one of your groups to speak.

Pupil 1: In our opinion conflict is…

Pupil 2: We have discussed some causes of conflicts / members of family conflict . So, our decision is…

Teacher: Thank you for your answers

(МИКРОИТОГ)

3. Актуализация навыков произношения и употребления ЛЕ по теме в речи

Teacher: And now look at the screen. You can see two columns of words on the screen. Will you read them aloud? (звучит запись диктора, ученики повторяют, затем кто-то из них читает все слова полностью). Try to make as many word combinations as you can according to our topic. (Слайд № 3-4)

Pupils: используя слова из предыдущего упражнения и предложенных слов, ученики должны составить как можно больше словосочетаний и предложений.

Teacher: Great.

4. Совершенствование навыков устной речи (диалог, монолог) (Слайд № 5)

Teacher: There are some groups of family conflicts. Any ideas?

Pupils: There are conflicts between parents and children, generations, brothers and sisters.

Teacher: Well done. It's time to talk about the ways of solving different kinds of family conflicts. Try to use your own experience. (работа с fishbone).

Pupils: Получают карточки с заданиями (вид семейного конфликта), должны заполнить рыбу, т.е. написать проблему, причины, пути решения. Затем один представитель от группы представляет по опоре на слайде свою работу.

Teacher: Tell us about your kind of family conflict according to the plan:

Pupil:

I'd like to speak about conflicts between..

They happen because…

We can solve family conflict between…. We should…

Teacher: I like it. Thank you. What is the most common Family conflict for teens?

Pupils: I think conflicts between parents and children.

Teacher: Do you have family rows?

Pupils: Yes, sometimes.

Teacher: I'd like you to discuss this problem. Work in pairs. Open your books at p. 70. In Ex. 64 there are some questions, that can help you. Don't forget to use the dialogue vocabulary in Ex. 66.

Pupils: составляют диалог по опорам. (Слайд № 6) НА ПРЕЗЕНТАЦИИ ВОПРОСЫ ИЗ УПР. 64

Teacher: Listen and advice how to cope with this problems. Good job.

5. Совершенствовать навык восприятия на слух.

Teacher: Family conflicts are very important and we should learn how to prevent and solve them. Do you know any plays or films, books describing a family conflict?

Well done. It's time to have fun. Would you like to watch a video?

Pupils: смотрят отрывок из «Один дома» – сцена конфликт между мамой и Кевином.

Получают карточки с диалогом, необходимо расставить реплики в правильной последовательности, в соответствии с текстом.

Teacher: Take cards with a dialog and put them into the right order. FILM DUBBING

Pupils: сначала отчитывают диалог по ролям, затем озвучивают фильм.

Teacher: OK! You have managed doing the task.

6. Рефлексия. (Слайд № 6)

Teacher: Our lesson is coming to an end, it’s time for reflecting. We have discussed much today. Remember HW, a video about rows between a brother and a sister.

- Is ot good or bad to have FC?

- What can cause FC?

- How can we solve FC?

III Подведение итогов урока.

Teacher: What have you learned during today’s lesson? (Слайд № 7)

Students: During today’s lesson

I have found out that…

learnt…

remembered…

known

Teacher: HW Find a film (Russian) and dub it

Teacher: Dear students! I’m very grateful to you for the lesson. You have worked hard. (Слайд № 8)

Презентация тут: https://урок.рф/ library/prezentatciya_k_uroku_konflikti_151706.html

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.