Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку для 5–6 классов на тему «The tragic history of my country»

1
0
Материал опубликован 15 April 2020 в группе

Конспект внеклассного мероприятия на английском языке для 5-6 классов на тему «Трагическая история моей страны»


Автор: Голикова Татьяна Валентиновна, учитель английского языка МБОУ «СОШ № 9»

Класс: 5-6

Возраст обучающихся: 11-13 лет

Тема: Трагическая история моей страны

Цель: познакомиться с новыми фактами о Великой Отечественной войне и систематизировать базовые знания обучающихся о трагической истории нашей страны

Задачи:

Образовательная:

- совершенствование навыков аудирования, чтения;

- совершенствование лексических навыков.

Развивающая:

- повышение уровня мотивации к изучению английского языка;

- развитие воображения и логического мышления

- расширение кругозора учащихся.

Воспитательная:

- привитие любви и уважения к родному краю, истории своей родины;

- формирование умения работать в команде;

- воспитание дружеского отношения между участниками команды.

Форма: викторина

Оборудование: презентация, проектор, компьютер, карточки с буквами (A, B, C, D), раздаточный материал

Практическая значимость:

Предлагаемый материал может быть полезен учителям английского языка для организации внеурочной деятельности в рамках недели английского языка, посвященной году Памяти и Славы в России. Мероприятие (с использованием ИКТ) в доступной и увлекательной форме позволяет реализовать интеллектуальный потенциал обучающихся, воспитывает чувство сопричастности к истории своей страны, умения работать в коллективе, а также способствует повышению мотивации детей к изучению английского языка. 


Ход мероприятия

The tragic history of my country…


Good afternoon, children. Today we have an unusual lesson. You know this year is very important for our country. Why is it important? (ответы учащихся)You are right. We celebrate Victory Day. 75 years ago the terrible war stopped. Many people died. Every family keeps the facts about their relatives who took part in that war. We all must remember our past and have respect for its participants. Our class today is “The tragic history of my country”. Let’s remember it all together.

We have a competition. There are four teams today. Do the tasks and get some scores for your activity. Work together with your groups. I wish everybody good luck!

Round 1: Warm-up

Read the words in transcription. You have one minute to prepare.

(на подготовку дается 1 минута, представитель каждой команды читает слова на военную тематику)

Team 1

mɪləteri]

[əˈfensɪv]

[rɪˈtriːt]

[wɪðˈdrɔː]

eɪviˈeɪʃn]

Team 2

[ˈneɪvl]

[ˈpraɪvət]

[ˈsɑːdʒənt]

[ˈɔːdə]

[,θænətə'dʒenik]

Team 3

[ɪkˈspləʊsɪv]

[ˈpærəʃuːt]

[ˈwɔːʃɪp]

[tɔːˈpiːdəʊ]

[ˈθæŋkfl]

Team 4

[ˈhɛlɪkɒptə]

[ˌsʌbməˈriːn]

[ˈɑːməmənt]

[rɪə]

[ˈθɪətə ˈfɔːsiz]


Жюри подводит итоги первого тура: за каждый правильный ответ 1 балл. Учитывается правильное чтение слов. Максимально – 5 баллов.


Round 2: Do you know the words?


1. Find 10 words connected with the war. You have 5 minutes to do the task.

(команды работают в группах и записывают слова, связанные с военной тематикой)

Время выполнения – 5 минут


g

w

g

v

f

v

f

b

w

a

r

w

o

a

o

u

e

p

e

f

r

t

v

l

a

w

n

e

c

t

i

l

p

o

a

p

e

a

c

e

o

e

d

o

s

c

t

t

n

w

e

i

p

k

o

b

b

a

t

t

l

e

r

e

a

p

p

a

r

m

y

s


1. w_ _

2. p _ _ _ _

3. v _ _ _ _ _ _

4. w _ _ _ _ _

5. g _ _ _ _ _ _

6. f _ _ _ _ _

7. a _ _ _

8. b _ _ _ _ _

9. a _ _ _ _ _

10. b _ _ _ _ _



Ответы: war, peace, victory, weapon, grenade, forces, army, bullet, attack, battle


2. Find ten war professions in the line. You have 5 minutes to do the task.

(команды работают в группах и обводят в кружок военные профессии)

Время выполнения – 5 минут



osdrivercookersprivatemocofficergangeneralsoldatessoldierocolonelselesailorasradmiralsomarshales



Ответы: driver, cook, private, officer, general, soldier, colonel, sailor, admiral, marshal


Жюри подводит итоги второго тура: за каждый правильный ответ 1 балл. Учитывается правильное написание слов. Максимально -20 баллов.


Round 3: Do you know your native history?

Read the text and do the task after it. You have 10 minutes to do the task.

(команды самостоятельно читают текст об Анатолии Угловском, Герое Советского Союза и определяют, являются ли утверждения верными, неверными или информация в тексте отсутствует)

Время выполнения – 10 минут

Our Hero

Uglovsky Anatoly Efimovich was born in 1923 in the village Luzhenitsa, Veliky Ustug district. He went to school in another village Peganovo. He finished seven classes there. After school he went to college. In 1942 he went to army.

On December 20, 1943his division was not far from Vitebsk. It is a famous city in Belarus. Anatoly Uglovsky took part in an important battle. His division had to stop the German tanks attack and free Vitebsk.

Anatoly first helped a soldier in the battle when the man was under one of the German tanks. Uglovsky fired the machine and it stopped. Soon the hero was wounded but he could fire two more tanks. When there were no cartridges in his weapon, he took grenades and walked to the coming tank. He stopped it but the fascists killed him from the machine gun. After his death his division won the battle.

On July 4, 1944 Anatoly Efimovich Uglovsky was awarded the Hero of the Soviet Union posthumously.

division – дивизия

wounded – раненый

cartridge – патрон

grenade - граната

machine gun – пулемёт

award – награждать

posthumously - посмертно


True, False or Not Stated

1. Anatoly Uglovsky was born in the small town.

2. His family was fairly big.

3. He finished school with good marks.

4. He went to the eighth form at school.

5. Anatoly was a university student.

6. The war started for Uglovsky in 1942.

7. He fought against tanks in his last battle.

8. Uglovsky died in Belarus.

9. He got the title of the Hero of the Soviet Union.

10. Everybody can be proud of the hero.


Ответы:

True: 6, 7, 8, 9, 10

False: 1, 4, 5

Not Stated: 2, 3


Жюри подводит итоги третьего тура: за каждый правильный ответ 1 балл. Учитывается правильное написание слов. Максимально -10 баллов.


Round 4: Do you know grammar?

Put the words in the right order. You have 5 minutes to do the task.

(команды выполняют задание в группе и расставляют слова в вопросительных предложениях в правильном порядке)

Время выполнения – 5 минут


1. when, Anatoly Uglovsky, born, was?

2. to, he, or, college, university, go, did?

3. take, actions, did, he, part, war, in?

4. no, in, cartridges, were, weapon, his, there, there, were?

5. proud, the, aren’t, are, people, they, soldier, of?


Ответы:

1. When was Anatoly Uglovsky born?

2. Did he go to college or university?

3. Did he take part in war actions?

4. There were no cartridges in his weapon, were there?

5. People are proud of the soldier, aren’t they?


Жюри подводит итоги четвертого тура: за каждый правильный ответ 1 балл. Учитывается правильное написание слов. Максимально -5 баллов.



Round 5: Do you know your history?

(блиц-опрос о военных событиях: команды поднимают карточку с правильным ответом)

Максимальное количество баллов - 15


Answer the questions. Show the card with the correct answer (A, B, C, D).

1. When did the Great Patriotic war begin?

A) September 1, 1939

B) September 1, 1940

C) June 22, 1941

D) May 9, 1945

Ответ: С


2. What time did the war start?

A) at 3 a.m.

B) at 4 a.m.

C) at 3 p.m.

D) at 4 p.m.

Ответ: B


3. Who was the Marshal of Victory?

A) Kuznetsov N. G.

B) Rokossovskiy K. K.

C) Konev I. S.

D) Zhukov G. K.

Ответ: D


4. What was the most important battle?

A) the battle of Moscow

B) the battle of Leningrad

C) the battle of Stalingrad

D) the battle of Kursk

Ответ: A


5. What was the longest battle of the Great Patriotic war?

A) the battle of Moscow

B) the battle of Leningrad

C) the battle of Stalingrad

D) the battle of Kursk

Ответ: B


6. Who commanded the Russian army?

A) Lenin V. I.

B) Stalin I. V.

C) Vatutin N. F.

D) Konev I. S.

Ответ: B


7. Where was the first important battle?

A) in Kiev

B) in Moscow

C) in Brest

D) in Leningrad

Ответ: C


8. How much bread a day did the people get in Leningrad?

A) 125 grams

B) 145 grams

C) 225 grams

D) 325 grams

Ответ: A


9. What battle finished on February 3, 1943?

A) the battle of Moscow

B) the battle of Leningrad

C) the battle of Stalingrad

D) the battle of Kursk

Ответ: C


10. Who put the red flag over the Reigstag in Berlin?

A) Iosiph Stalin

B) Michail Egorov and Meliton Kantaria

C) Alexey Meresiev

D) Georgiy Zhukov

Ответ: B


11. What country can you see the monument of Alyosha, the Russian soldier?

A) Russia

B) Bulgaria

C) Germany

D) Poland

Ответ: B


12. How many cities of Russia have the title “The City-Hero”?

A) five

B) seven

C) nine

D) twelve

Ответ: C


13. Which is the monument of Motherland?


t1586961176ac.gif

Ответ: A

14. Which is the monument to Unknown Soldier?


t1586961176ad.gif

Ответ: B


15. Which is the memorial “Brest Fortress is a hero”?


t1586961176ae.gif

Ответ: D


That’s the end of our quiz. Thank you for your activity. Do you like our competition today?

The jury gets the word. (Жюри подводит итоги викторины. Победители и призеры получают грамоты)


Today we remembered only one page of our tragic history. But as Michael Lomonosov once said, “The nation who doesn’t know its history has no future”. So we all must know it well. I hope you’ll never forget the war which our relatives survived.



в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.