12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Алёна Александровна Р.100





Quest of Knowledge

Цели урока: создать условия для активизации знаний пройденного материала по теме «Австралия» в разных видах речевой деятельности при созданной новой ситуации общения.

Задачи урока: -образовательные: закрепить и обобщить знания учащихся по теме «Австралия»: расширить кругозор по англоязычному страноведению, расширить знания об основных фактах истории, географии, природы Австралии; повторить грамматическую тему – to be going to / will; активизировать употребление тематической лексики.

-развивающие: развить умения учащихся анализировать и обобщать знания, способствовать развитию коммуникативных умений (аудирования, говорения, чтения, письма); развить языковую память, логическое мышление, внимание, воображение, самостоятельность и самоконтроль и т.д.

-воспитательные: способствовать воспитанию у учащихся духовно-нравственных ценностей, уважение и интерес к культуре других стран.

Здоровьесберегающая задача урока: предупреждать переутомление учащихся путем смены деятельности.

Форма урока: комбинированный урок.

Методы урока:

объяснительно-иллюстративный;

проблемно-поисковый;

элементы игровых технологий.

Тип урока: урок обобщения и систематизации.

Оборудование:

дидактический материал;

ТСО (экран, проектор, компьютер);

мультимедийные технологии.





Procedure (Ход урока)

1. Introduction. Brainstorming. (Организационный момент, определение темы урока)

T: Dear pupils, I'm glad to see you again. I’m sure you expect me to tell something extraordinary or special. You’re right. We are going to speak about the most mysterious country of the world. I suppose while looking at the pictures you’ll guess what country we’ll visit.

What can you see in the pictures?

(The teacher shows some pictures on the smart board- Kangaroo, aborigines…)

T: Pupils, have you guessed what country it is? Certainly you're right, it’s Australia. Today you will travel to this country.



2. Planning. Purpose. (Цель и план урока)

T: Guess about the purpose of your trip.

The purpose is to find … (TREASURE!!!) (the word treasure will be shown for 1 minute).

We are divided into 3 groups. But we will not contest with each other. We all have the only purpose. What transport do you prefer to travel? (appendix 1)

P: We prefer to travel by ship (plane, helicopter)

T: So pupils let’s tell about today’s plan. Look at the blackboard and tell me what we will do today?

P:We will read, write, listen to some information, answer the questions, revise grammar rule and speak English.

T:When you do all tasks you will find treasure .

3. The Rules of the game. (Правила игры)

Before we start travelling show me your mood for travelling. (appendix 2)

Let’s start! Each group has got a running schedule. (appendix 3) (pupils read and learn the rules)

Read it and learn the rule of the game.

4. Main Part (Основная часть игры осуществляется через виды речевой деятельности)

Let’s choose the task!

T: Group 1, where’s your sticker?l

Gt1663517593aa.gift1663517593aa.gif roup №1 Group №2 Group №3

Reading p 16 ex 5 (Students’ textbooks “Forward”) (appendix 4) LETTER A

Auding p 18 ex 9, 11(Students’ textbooks “Forward”) (appendix 5) LETTER U

Grammar rule (appendix 6) LETTER E (double)

Answer the questions (appendix 7) LETTER R (double)

Writing (appendix 8) LETTER T

Warming up (Pupils read rap) (appendix 9) SIGN “!”

Speaking (appendix 10) LETTER S







5. Conclusion and Reflection (подведение итогов домашнее задание)

T: Now you have 8 letters to make a word. What word is it?

P: Treasure!

T: What helped you to find TREASURE?

P: Our KNOWLEDGE!

T: That’s right! With the help of your knowledge you have found treasure from Australia. These are sweets of wish. Make a wish and take a sweet! (teacher hands out sweets)

T: Dear pupils, show me your mood now! (appendix 2) Then look at our plan once again and appreciate yourselves: how were you working. (appendix 2) Now I appreciate you, your marks …



T: Pupils, your home task is to make a mini project – 1. On the sheet of paper you express all your knowledge and impressions of the theme Australia. 2. Write down 8 facts about Australia.

Dear pupils, thank you for being so hard-working and persistent. Our lesson is over. You may be free.













Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.