12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Третьякова Ольга Пантелеймоновна113

Проверочные работы по государственному коми языку



Оценочные материалы предназначены для проведения текущего контроля знаний учащихся 9 класса общеобразовательной школы по учебному предмету «Государственный коми язык». Оценочные материалы позволяют установить уровень достижения обучающимися предметных результатов по государственному коми языку на базовом уровне. Основной целью работы является проверка и оценка способности выпускников начальной школы применять полученные в процессе изучения государственного коми языка знания для решения разнообразных задач учебного и практического характера средствами коми языка. Предметные результаты освоения общеобразовательной учебной дисциплины Коми язык определяются в соответствии с ФГОС основного общего образования. Данные оценочные материалы составлены на основе УМК Косныревой М.В., Чумаковой И.А. «Коми язык. Учебное пособие. 9 класс». - Сыктывкар: «Анбур», 2014, .


Критерии оценивания:

Оценка «5» - выполнено 80-100% заданий

Оценка «4» -выполнено 70-80% заданий

Оценка «3» - выполнено 40-60% заданий

Оценка «2» - выполнено менее 40% заданий



9 класс

Проверочная работа № 1 «Природа Коми края».

Цель: Проверить умения учащихся анализировать структуру и смысл отдельных частей текста, переводить отдельные фрагменты текста.

1. Прочитай и ответь на вопросы в конце текста.


ЙӦЛА  ТУРУН

Тайӧ дзоридзсӧ коми йӧз шулӧмаӧсь йӧла турунӧн да йӧла вижъюрӧн. Кокыс либӧ иддзыс тӧщӧ пытшкӧса. Чеган кӧ быдмӧг идзсӧ, то аддзан сэтысь еджыд ва, быттьӧ йӧв. Таысь и нимыс артмӧма.

Кыдзи шуӧны рочӧн тайӧ быдмӧгсӧ? Тӧдан-ӧ тэ тайӧ дзоридзсӧ?

(Журналысь.)

2. Выбери правильный ответ.

В коми языке частицы -ӧ, -мӧй, -ӧмӧй употребляются:

А. в вопросительном предложении;

Б. с глаголами повелительного наклонения;

В. только для связки слов.


Ответы: 1. Одуванчик. Да.

2. А.


Проверочная работа № 2 «Коми язык. Финно-угорские народы».

Цель: проверить умения учащихся извлекать информацию о финно-угорских языках из разных источников, представлять и передавать её с учётом заданных условий общения, понимать структуру диалектных вариантов коми языка,

1. Прочитай текст.


КОМИ  РЕСПУБЛИКАСА  ОЛЫСЬЯС  ЙЫЛЫСЬ


Коми кывлӧн диалектъясын эмӧсь кывъяс, кодъяс ӧткодьӧсь фин-йӧгра кыв чукӧрысь кывъяскӧд. Сідз, «ва» литературнӧй нормаа кыв удорасаяс шуӧны «ву», кыдзи и удмуртъяс. Изьвасаяс нюжӧдӧны кывъяслысь помсӧ финъяс моз: кыы (кыв), вӧӧ (вӧв), а Вылыс Эжваын олысьяс (кулӧмдінсаяс, пожӧгсаяс) шуӧны кыл, вӧл.

Воддза коми авторъяслӧн гижӧдъяс вӧліны диалектъяс вылын. Нёбдінса Виттор гижис вылыс эжваса сёрни нога: «Тайӧ воясыс — и сӧветскӧй коми литературалӧн гӧрддзысян кад...» (гӧрддзысян — чужан, заводитчан), Луздор Вась луза-летка диалект вылын: «Кӧч кыйысь бердіс нин керкаяс сайӧ...» (бердіс — саяліс).


Какие районы упоминаются в тексте?

А. Пожегодский, Лузско-Летский, Верхне-Вычегодский;

Б. Удорский, Ижемский, Усть-Куломский, Корткеросский, Прилузский;

В. Удмкртский, Финский, Изваильский, Эжвинский, Лузско-Летский

Ответ: Б.

Проверочная работа №3 «Музеи Республики Коми».

Цель: проверить сформированность знаний учащихся морфологических признаков глагола, умение распознавать способы образования изобразительных и звукоподражательных глаголов; умение характеризовать свойства числительных и группировать их по заданным признакам.

1. Прочитай текст. Выбери дату образования музея, определи разряд числительного.

Коми Республикаса Национальнӧй музей медводдзаысь восьтіс ӧдзӧсъяс сюрс ӧкмыссё дас ӧтикӧд вося йирым тӧлысьӧ. К.Ф. Жаков, А.А. Цембер, Н.П. Чеусов, Ф.А. Старовский да мукӧд тӧдчана войтырлӧн водзмӧстчӧмӧн чужис Роч Войвыв туялан котырлӧн (обществолӧн) Усть-Сысольскӧй (юкӧн) отделение. Музей подулӧ найӧ чукӧртісны важ кӧлуй да неыджыд небӧгкуд, кодъяс серти позис тӧдмавны коми мулысь артмӧм да сӧвмӧм.

Талун Национальнӧй музей — тайӧ вит юкӧда ыджыд учреждение, кӧні позьӧ шойччигмоз тӧдмавны Коми мулысь важ олӧм да сӧвмӧм.


________________________________________________________________________


2. В предыдущем тексте определи часть речи и схожие признаки выделенных слов.

________________________________________________________________________


3. В последнем предложении этого же текста найди деепричастие и переведи его.


________________________________________________________________________


Ответы: 1. Октябрь месяц 1911 года; порядковое числительное.

2. глаголы единственного числа, прошедшего времени.

3. шойччигмоз (отдыхая).


Проверочная работа №4 «Профессии».

Цель: проверить уровень понимания учащимися тематических слов (профессиональной терминологии), навыки письменной речи, умение разграничивать и сопоставлять разные виды сложных предложений, распознавать и употреблять в речи наречия,

1. Прочитай и определи форму речи. Определи, какая профессия у Михаила Афанасьевича.

- Михаил Афанасьевич, висьталӧй асланыд удж йылысь.

- Менам уджын колӧ лоны сюсьӧн, смелӧн, ёнӧн, радейтны спорт. Тшӧтш колӧ бура тӧдны челядьлысь психология, ӧд ме отсала налы быдмыны дзоньвидзаӧн.

- Кыдзи Ті ичӧтдырйи ёнмӧдінныд дзоньвидзалун?

- Ме ичӧтсянь быд асыв вӧлі вӧча зарядка, котралі стадион вылын, ветлӧдлі бассейнӧ.

- Мыйла Ті бӧрйинныд тайӧ удж сикассӧ?

- Сы вӧсна мый ичӧтсянь радейта спорт да челядькӧд дзоньвидзалун вылӧ ӧтув удж.


_________________________________________________________________________


2. Чем является последнее предложение в диалоге в структуре сложноподчинённого предложения? Напиши это предложение полностью.

___________________________________________________________________________


___________________________________________________________________________


3. Определи часть речи слова ИЧӦТСЯНЬ. От какой части речи образовалось?


__________________________________________________________________________


Ответы: 1. Диалог. Физкультура велӧдысь.

2. Его придаточной частью. «Ме бӧрйи тайӧ уджсӧ, сы вӧсна мый ичӧтсянь радейта спорт да челядькӧд дзоньвидзалун вылӧ ӧтув удж».

3. Тайӧ урчитан либӧ кадакывберд. Артмис «ичӧт» кывбердысь (Это наречие. Образовалось от прилагательного «маленький»).


Проверочная работа № 5 «Время взросления»

Цель: проверить умения учащихся анализировать и характеризовать синтаксическую структуру сложных предложений, моделировать и употреблять в речи сложные предложения с разными смысловыми отношениями между частями.

1. Прочитай фрагмент текста, определи жанр и выполни задания.

КЫДЗ ПУ

Ӧти пӧчлӧн внучкаыс висьмис. Пӧчлӧн суседкаыс шуӧ:

Ветлы джуджыд чой вылӧ, кор. Зараваыс абу прӧстӧй, кор нывкаыд сійӧс юас, пыр и бурдас. Пӧчӧ кайис чой вылӧ. Шоръяс дзольгӧны.

Кыддзӧй, кыддзӧй, мича пуӧй, сет мем ассьыд зараватӧ. Ме сійӧн юктӧда ичӧт внучкаӧс, висьӧ, нинӧм оз сёй.

Кыддзыд, коръястӧм на, шуӧ:

Сюмӧд улісӧ муртса восьтышт, ёна эн дойдав менӧ, сьӧлӧм шӧрысь тэныд дозъяд сета югыд, юмов ма кодь веж зарава. Сӧмын тэ менам вуж дінысь шыбит изсӧ нюр бокас.

2. Определи вид выделенных предложений и выдели в них грамматические основы. Найди ошибку.


Ответы: 1. Коми народная сказка.

2. два СПП:

Зараваыс абу прӧстӧй, кор нывкаыд сійӧс юас, пыр и бурдас.

Ме сійӧн юктӧда ичӧт внучкаӧс, висьӧ, нинӧм оз сёй.

Последнее предложение простое.


Проверочная работа №6 «Моя семья».

Цель: проверить умения учащихся наблюдать за особенностью использования глаголов в письменной речи, анализировать и характеризовать общее грамматическое значение глагола (выделять в конструкции простое и сложное будущее время).

1. Переведи на коми язык слова в скобках.

(В нашей) семьяын вит морт: бать-мам, ыджыд вок, (я) да ичöт чой. Бать-мам (работают) школаын, (они) велöдысьяс. Ыджыд вок (учится) университетын, сылы 20 арöс. (Зовут) сійӧс Иванöн. Ме (учусь) школаын 9-öд классын, шуöны менӧ Ёгорöн. Ичöт чой ветлö садйö, (ей) 6 арöс, нимыс сылӧн Машук. Мӧд во пырас первой классӧ. Школа помалӧм бӧрын ме (поеду учиться) Ухтаса горно-нефтянӧй техникумӧ, кута овны тьӧтӧ дорын патераын.

2. Найди и подчеркни в тексте глаголы простого и сложного будущего времени.


Ответы: 1. Миян, ме, уджалӧны, найӧ, велӧдчӧ, шуӧны, велӧдча, сылы, миян.

2. пырас — глагол простого будущего времени; муна велӧдчыны (поеду учиться), кута овны — глаголы сложного будущего времени.


Проверочная работа №7 «Времена года».

Цель: проверить умения учащихся распознавать самостоятельные части речи и их формы, определять омонимы, синонимы, антонимы, определять особенности грамматического значения слова.

1. Найди в предложенииях омонимы, синонимы и антонимы. Определи часть речи и форму выделенного слова.

А. Кӧдзыд вой тӧв пӧльтӧ чужӧмӧ, но Микулай шлапиктӧ- мунӧ водзӧ.

Б. Кӧдзыд вой, арся вой, кутшӧм тэ пемыд да шуштӧм*?

В. Тувсов войясӧ том йӧз гуляйтӧны-колльӧдчӧны, майбыр, оз и пемдыв ывлаыс, пыр югыд. А лунын велӧдчӧны, уджалӧны, оз и мудзлыны..

шуштӧм* мрачный, жуткий.

2. Напиши транскрипцию слова ВЕЛӦДЧӦНЫ.


Ответы: 1. Омонимы: вой /тӧв/ — вой (ночь);

антонимы: пемыд (темно) — югыд (светло), войясӧ — лунын;

синонимы: шлапиктӧ, мунӧ.

Шлапиктӧ — это изобразительный глагол.

2 . [в/элӧч-/ыны]


Проверочная работа №8 «Стефан Пермский».

Цель: проверить умение опознавать основные способы передачи чужой речи в форме сложного предложения, прямой речи, цитаты.

Укажите, какой способ оформления цитаты использован в предложении. Найдите соответствие.

Пример

Цитата пасйӧм /Оформление цитаты

1. Важӧн йӧз шулӧмаӧсь, тувсовъя луныд пӧ во вердӧ.



А. веськыд сёрни



Б. косвенная речь



В. Вводные слова

2. Г.Федотов гижліс, мый «Перымса Степанлӧн выныс вӧлі велӧдӧмын, эскӧмлысь сӧстӧмлунсӧ видзӧмын, ставнысӧ дорйӧм могысь служитӧмын».

3. Г.Юшков тӧдчӧдліс: «Коми кывйыс — тайӧ вотӧсъяс, кодъясӧн тырта асььым сьӧлӧм кудйӧс».

4. К.Жаков серти, «славнӧй Биармия вузасис Рытыввывкӧд, Ыджыд Булгаракӧд, ичӧт Азияса да Иранса муяскӧд, Сибиркӧд да Китайкӧд».


Ответы: 1Б, 2Б, 3А, 4В.


Проверочная работа №9 «Праздники».

Цель: проверить умение учащихся анализировать и характеризовать текст с точки зрения единства темы, смысловой цельности, последовательности изложения, целесообразности использования языковых средств, умение осуществлять информационную переработку текста, передавая его содержание в виде простого и сложного плана, тезисов.

Прочитай рассказ. Найди ошибку: определи порядок плана.


А КОМИЯСЫС МЕДСЮСЬӦСЬ


Клуб дорын кино виччысигмоз гиблитчисны челядь. Евлог матыстчис на дорӧ и кутіс кывзыны, мый йылысь мунӧ сёрниыс. Ставӧн кытшалӧмаӧсь Шурикӧс, коді велӧдчӧ Веждінын и, дерт, уна тӧдӧ.

Велӧдам английскӧй кыв. Зэв сьӧкыд. Главнӧйыс — ӧтитор гижӧма, а колӧ лыддьыны дзик мӧдтор. Шуам, гижӧма — Михаил, а мый колӧ лыддьыны? Кыдзи чайтанныд?

Некод, дерт, эз тӧд. Та вӧсна Шурик ачыс и вочавидзис:

Майкл! Вот мый колӧ лыддьыны!

Челядь шызисны, кодсюрӧ серӧктісны.

Сійӧ мый на, гижӧма кӧ — Манчестер, колӧ лыддьыны — Ливерпуль.

Мый нӧ тайӧ англичанаыс, дзик йӧйӧсь али мый? — чуймис Евлог.

Абу нин, дерт, ёна сюсьӧсь. Французъяслӧн сідз жӧ нинӧм он гӧгӧрво. Гижӧны — Аугер, лыддьӧны — Оже. Да нӧшта найӧ пыскыльтӧны1 посни кагаяс моз, оз артмы «ры»-сӧ шуӧмыс да. Немечьяслӧн неуна кокниджык, налысь кӧть позьӧ мыйкӧ да мыйкӧ гӧгӧрвоны. Шуам, штуль — сійӧ лоӧ улӧс. Рочьяслӧн моз жӧ. А тюр — ӧдзӧс.

Челядь бара серӧктісны.

Мун пӧ татысь тюр.

Рочьяслӧн ӧд эм жӧ сэтшӧмыс, гижӧма — кого, его, а лыддьӧны — ково, ево.

Евлог кывзіс Шуриклысь висьталӧмсӧ да ас кежас мӧвпаліс: гырысь классъясын кутас велӧдны немецкӧй кыв, мед война кӧ пансяс, сійӧс мӧдӧдасны враг тылӧ разведчикӧн. Кутас ветлӧдлыны фашистъяс пӧвстын немецкӧй формаӧн да тӧдмавны налысь гусяторъяссӧ. Ковмас, дерт, бура велӧдчыны, мед сӧмын шлочкыны-сёрнитны на ногӧн.

И друг юрас сылы воис мӧвп: «А ми ӧд, комиясыд, кыдзи гижам, сідзи и лыддям. Артмӧ, мый комияс — медсюсьӧсь!»

Таысь детинкалӧн ичӧтик сьӧлӧмыс тыри ыджыд радлунӧн. Збыль ӧд, мыйта йӧз мирас, а некод абу гӧгӧрвоӧма гижны сідзи, кыдзи сёрнитӧны. А вот найӧ — комияс, мед кӧть и этшаникӧнӧсь, абу кыпӧдчысьӧсь2, а кужӧмаӧсь вӧчны сэтшӧм прӧстӧйтор: колӧ гижны сідзи, кыдзи лыддян, а лыддьыны, кыдзи сёрнитан.

Парма Вань (Ногиев Иван), 2011


пыскыльтӧны1 — шепелявят;

абу кыпӧдчысьӧсь2 — не высокомерные.


План.

1. Шуриклӧн англия кыв йылысь висьталӧм.

2. Евлоглӧн кӧсйӧмъяс.

3. Кокньыд коми кыв.

4. Французъяс — посни кагаяс.


Ответ: 1, 4, 2, 3.




Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.