12+ Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917 Лицензия на образовательную деятельность №0001058 |
Пользовательское соглашение Контактная и правовая информация |
Каменская Татьяна Борисовна567 Россия, Ямало-Ненецкий АО, Ноябрьск |
Технологическая карта урока английского языка в 7 классе по теме "Олимпийские Игры. Olympic Games"
Технологическая карта урока в технологии критического мышления
Урок английского языка в 7б класс ( О.В.Афанасьева, И.В. Михеева)
Цели урока 1) образовательная- ознакомление учащихся с некоторыми фактами из истории Олимпийских игр
2) практическая –обучение чтению с полным пониманием прочитанного, развитие умений монологической речи
3) развивающая- развитие умений задавать вопросы, рассуждать, анализировать, сравнивать, приводить примеры, работать с новой информацией
4) воспитывающая- воспитание уважения и интереса к спорту, здоровому образу жизни
Этап урока | Цели на каждом этапе | Деятельность учителя | Деятельность учащихся | Педагогические приемы | Система ожидаемых умений | ||||||
I вызов Evocation-1 | Актуализация имеющихся знаний Побуждение интереса к получению информации Постановка учеником собственных целей обучения | 1.Warm-up Look at the list of words. What word is odd out? Why? Championship-tournament-match-festival-stadium-the Olympic Games -What are we going to talk about? 2. _ What do you know about the Olympic Games? You’ve read the text. Is everything clear? Have you got any questions? (e.g. Why were the Olympic Games banned in Ancient Greece?) -Fill in the first column of the table “I want to know”
Share your ideas (Fill in the table on the board) | Answer the questions Pupils work in pairs and make up the questions, then fill in the table “I want to know” | Ассоциативный ряд Мозговой штурм | Уметь систематизировать уже имеющиеся знания по теме Уметь самостоятельно определять тему урока Уметь внимательно читать текст, понимать содержание Уметь анализировать, сравнивать, высказывать своё мнение Уметь делать предположения по логической цепочке | ||||||
II осмысление Realization of meaning-1 | Знакомство с новой информацией Соотнесение новой информации с уже имеющимися знаниями | 1.Work in groups of 4. Read 2 texts. (“Ancient Olympic games”, “Modern Olympic games”) 2. Try to find the answers to these questions. Fill in the second column “I’ve learnt” 3. The third column is for interesting facts you’ll find in the texts | Read the texts. Everyone reads only one text or if he has enough time read both of the texts Find the answers to the questions. Fill in the second column Fill in the third column with interesting additional information | Изучающее чтение Активное чтение Маркировка («?», «!», «+») Таблица «ЗХУ» | |||||||
III рефлексия Reflection-1 IV Evocation-2 | Work with information. Think of the logical connection between the dates Постановка учащимися новой цели обучения Актуализация имеющихся знаний Пробуждение интереса к получению новой информации | -_Have you found the answers? -What new information have you learnt? (making the notes on the blackboard) -Look at the dates. What joins all of them. 1984-1904-1932-1996 1908-1948-2012 | Answer the questions Share their ideas Read their notes Think of the logical connection between the dates | Установление причинно-следственных связей Ассоциативный ряд | |||||||
V Realization of meaning-2 | Получение новой информации | -Look through the information (flags, dates, names of the countries) (These are the years when the USA hosted the Olympic games. In 1908,1948 the Olympic Games were held in Great Britain) -Did Russia, the USSR host the Olympic Games? When? _What can you say about other English-speaking countries? - What do you know about the Games in the XXI century? Read the notes XXVII(S) Sydney-2000 XXVIII (S) Athens -2004 XXIX (S) Peking -2008 XIX (W) Salt Lake City-2002 XX (W) Torino-2006 XXII(W)- ? 2014 What city will host the games in 2014? (Sochi, Russia) -How is the city and our country preparing for the Games? | Work with information. Find out the logical connection between the dates Answer the questions Make up sentences Tell what they know about it | Поиск ответов на вопросы Установление причинно-следственных связей | Уметь работать с информацией,уметь синтезировать информацию,делать выводы. Умение строить монологические высказывания | ||||||
VI Reflection-2 | Суммирование и систематизация новой информации, её оценка | -Every country contests the right to host the Games. Why? -Think about advantages and disadvantages of hosting the Games -Fill in the table
| Work in pairs (groups) Fill in the table with their ideas Present their ideas | Заполнение таблицы «дерево мнений» | Умение анализировать, сравнивать, уметь находить положительные и отрицательные стороны явлений | ||||||
VII Reflection-3 | Систематизация полученных знаний Постановка учащимися новой цели обучения | Let’s make the conclusion: Who needs the games and why? -Now you know a lot about the Olympic Games. But some questions are left in the first table. Try to answer them in writing. Home Work: -find the answers to the questions -(individual task)- Sochi-2014 Peking-2008 | Make up any versions of the answers Presentation | Написание творческой работы | Умение строить предположения, оформлять их в письменном виде Уметь делать выводы Уметь пользоваться дополнительной справочной литературой |