Проект урока английского языка в 8 классе «The International Women's Day»
Проект урока английского языка в 8 классе
Дата: 7 марта 2014 год (1 урок)
Программа УМК «Английский» (English) О.В. Афанасьева, И.В. Михеева
Тема: «The International Women's Day»
Тип урока: открытие нового знания
Цель: развитие лексических навыков
Задачи:
Личностные: характеризовать собственное мышление
Предметные: формирование коммуникативных навыков, формирование лексических навыков.
Метапредметные: формирование УУД (кроме личностных), умение строить высказывание, умение сформулировать проблему, умение планировать высказывание, умение исправлять ошибки в речи других, умение выражать собственные мысли в устном и письменном виде, умение работать в группе.
Технология системно-деятельностного подхода.
Оборудование: иллюстрационная наглядность, раздаточный материал.
Этап урока |
Деятельность учителя |
Деятельность обучающихся |
Формирование УУД |
Контроль/оценка |
Время |
Орг. момент |
Приветствие обучающихся: “Good morning, children! I’m glad to see you .Sit down, please! ” |
Отвечают на реплики: “Morning, teacher! Glad to see you too.” |
К |
Фронтальный |
1-2 мин |
Фонетическая и речевая разминка |
На доске катрен из сонета Шекспира: Music to hear, why hear'st thou music sadly? Sweets with sweets war not, joy delights in joy: Why lov'st thou that which thou receiv'st not gladly, Or else receiv'st with pleasure thine annoy? |
Читают за учителем. После перевод. Ты - музыка, но звукам музыкальным Ты внемлешь с непонятною тоской. Зачем же любишь то, что так печально, Встречаешь муку радостью такой? |
К Р |
Фронтальный/ словесная |
2 мин |
этап актуализация и фиксирование индивидуального затруднения в пробном действии; |
На доске представлена тема: «International Women's Day» Учитель задает вопросы по данной теме (история, традиции). Предтекстовой этап |
Ученики отвечают на вопросы, подбирают название текста по картинкам. |
П, К |
Индивидуальная/ промежуточная |
5 мин |
этап выявления места и причины затруднения; |
Предлагает чтение текста об истории праздника - текстовой этап |
Чтение с полным пониманием текста. Ответы на утверждения: true/false/ not mentioned |
П |
Фронтальный |
7 мин |
первичное закрепление новых знаний |
Учитель выдает задание и предлагает ученикам работу в группах - послетекстовый этап |
Ответы на вопросы, составление тезисов (или плана) |
П К |
Групповой/ словесная |
6 мин |
этап самостоятельной работы с самопроверкой по эталону; |
Учитель предлагает задание на соотношения |
Выполняют упражнение |
П Р |
Групповой/ словесная |
6 мин |
Рефлексия (познавательная) |
Учитель задает вопросы: - Что вы узнали? - Что вам понравилось? - Как вы оцениваете себя? |
Учащиеся отвечают на вопросы учителя и приходят к определенным выводам. |
Р |
2 мин |
|
Итог урока |
Выставление поручного балла, задание урока на дом |
Запись домашнего задания, самоанализ |
Р |
2 мин |
It is 1912, in the United States. Women stand in a large group. They are outside a large, dirty factory building. They are protesting the conditions in the factory. Some of the women are holding signs. One of the signs says:
«We want bread, but we want roses too!!! »
Women's Day began in the early 1900s. It was a time of great social crisis in Europe and the United States. Before that time, women had mainly worked at home. They cared for their family or they helped on family farms.
In the year 1910 Women's Day celebrations became more popular. Many women joined the protests in the United States. Later, some of these women went to the International Conference of Socialist Women in Copenhagen in Denmark. They planned to suggest that Women's Day become an international event .Other women also played an important part in the history of International Women's Day.
They fought for a right to vote. One of these activists was Clara Zetkin. Clara Zetkin was a German socialist leader. She already had a proposal to bring to the Conference of Socialist Women. She proposed that women throughout the world should unite in the struggle for their rights. They should do this on a particular day each year.
TRUE/FALSE/NOT MENTIONED
1. Clara Zetkin was the worker on the American factory.
2. Over 100 women from 17 countries attended the conference.
3. Women thought that the Women's Day become International.
4. The first conference was in Paris.
5. There were no economic and political problems.
6. The main idea of protests was to prove women’s significance.
7. There was a hunger in 1912.
Tongue twister
Music to hear, why hear'st thou music sadly?
Sweets with sweets war not, joy delights in joy:
Why lov'st thou that which thou receiv'st not gladly,
Or else receiv'st with pleasure thine annoy?
|
A In this country the International Women's Day takes place in October. It lasts for 10 days. |
India |
|
B Men work in this day, women are resting. Wow! |
Italy |
|
C In this country women water men, because they want to show their power. |
Serbia |
|
D “We have this holiday on the third of March. But it is not only the International Women's Day, of course it is the day of girls and their dolls, we have a lot of exhibitions.” |
Greece |
|
E In this country women can visit clubs and cafes free. |
China |
|
F Women have this event before Christmas, but they don’t get presents. Their children tie the hands of the rope. |
Japan |