Урок английского языка на тему «There is no bad weather»
There is no bad weather
Skills: vocabulary and speaking
Aims:
Educational:
To use active vocabulary in oral speech
Introduction of new words
To improve speaking conference
Practical:
To develop children’s memory by repeating some difficult words for children
To develop and practice speaking skills
To develop children’s activity on the lesson
To develop children’s interest in learning English
Grammar Structures:
Questions: What colour is it?
Is it ……………?
What do you have?
Can you ………..?
Adjectives.
Inter-subject connection: practice of speech, practical grammar
Type of lesson: mixed
Methods of teaching: demonstration, exercises, instruction, practice
The equipment of the lesson:
Visual aids: cards, pictures, text book, internet, presentation
Level: Form 2
Ход урока
Этап урока |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
Приветствие. |
Good morning, children! Now say good morning to each other. How do we greet each other in the evening? In the afternoon? What do we say when we go to bed? How do we greet friends? How do we greet strangers? I’ll show you a picture and you will tell what should we say |
Учащиеся приветствуют учителя и друг друга рифмовкой: morning, good morning, good morning to you. Good morning, good morning, I’m fine, how are you? Good evening! Good afternoon! Good night! Hi! Hello! How do you do? |
Задачи и цели урока |
Our classroom is decorated. What do you think, why? Because today we have a holiday. A holiday of autumn. Today we are going to revise all the words that we have learnt about the weather, read poems, play games |
|
3 Фонетическая зарядка |
Но сначала я вам расскажу сказку и мы потренируем наши язычки. Фонетическая сказка “Funny Forest” В одном большом-большом волшебном лесу жили-были разные существа. Ветер-ветерок напевал свою песенку- {W-W-W} Дождик помогал ему и бил каплями по земле- {P-P-P} О приближающемся дожде предупреждала сова {U-U-U} Ей поддакивали вороны, но вместо «да» слышно было только {D-D-D} А гуси возмущались {G-G-G} Мама кошка звала своих котят- {ks-ks-ks} Слышалось фырканье ежей –{f-v-f-v} А корова, которая забрела в лес. Чтобы поесть сочной лесной травы, мычала –{m-m-m}. А издалека слышалось рычание английской собаки – {R-R-R} |
Учащиеся повторяют звуки |
Основной этап |
What is the weather like today? (окошко) Is the sun in the sky? Is it windy today? Is the sky dark or light? Is it raining now? What is the weather like in London? (интернет-ресурс www.tourism-london.ru) What season is it now? How many seasons are there in the year? What season do you like? Do you know a poem about seasons? |
Учащиеся отвечают на вопросы. Дети читают стихотворение Spring is green, Summer is bright, Autumn is yellow, Winter is white. Один ученик сопоставляет у доски «Времена года» и цвета |
Choose the correct picture |
Дети выбирают картинку по описанию |
|
Физкультминутка |
Hands up, hands down, Hands on knees, sit down. Clap your hands, stand up, Stamp your feet, hands up, One, two, three, hop, One, two, three, stop. |
|
Гость |
Someone’s knocking at the door. That’s a secret. Guess. No, I’m not a bear. I’m a girl. My name is Pearl, My name is Pearl! My name is Pearl! I’m eight and you? Перл рассказывает о своей семье. I have a family. My family is big. I have a mother. I have a father. I have a brother. His name is Pete. He is 3. I have a sister. Her name is Alice. Расскажите Pearl о своей семье. Pearl знакомится с ребятами. Задает им вопросы What’s your name? How old are you? Do you speak Russian? Are you strong or weak? Are you brave or cowardly? Are you happy or sad? Перл приготовила нам рассказ в картинках. Помогите его озвучить. I like to play. Do you like to play? Let’s play “Boaster” Divide into 3 teams. Let’s boast: What can you do? |
Who are you? Дети угадывают, кто пришел к ним в качестве гостя Are you a bear? Дети поют песню What’s your name? What’s your name? What’s your name a little girl? How old are you? Дети поют песню I have a father I have a mother I have a sister I have a brother Do you like your mother? Yes, I do. Do you like your father? Yes, I do. Do you like your sister? Yes, I do. Do you like your brother? Yes, I do. Ученики рассказывают о своей семье (монологическое высказывание) Работа с учебником стр.31. Пользуясь картинками дети составляют предложения. Group work Good-bye, Pearl. |
Look, how many balloons, What colour are they? Let’s play. I guessed a colour. What is it? Ask me questions. I’ll answer yes or no. |
Is it yellow? Is it green? Is it pink? |
|
Аудирование |
Ученики слушают и раскрашивают игрушки в нужный цвет. |
|
Диалогическая речь |
Алиса забыла свою сумку. Давайте посмотрим, что в ней. Toys. How many toys? Let’s count. Who are you? -I am a horse. What’s your name? -My name is John. How old are you? -I am seven. Where do you live? -I live in Russia. What can you do? -I can run. Good bye. Take an animal you like and make up dialogues. |
Составление и драматизация диалогов. |
Игра «Odd Word» |
Cat dog lion frog jump Red blue yellow pink mouse Read write count horse How do you do hi hello pig Let’s sing about our animals |
Дети называют лишнее слово Дети поют песню This is a bear… |
Письменное задание |
Help animals to find their houses |
|
Игра «Магазин» |
Диалоги |
|
Знакомство с новой буквой |
Work in pairs. Make up words Игра «Guess the letter» Today we shall learn the new English letter |
Ученики составляют слова из букв У доски один ученик находит гласные и согласные Другой ученик соединяет строчные и прописные буквы |