12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Смирнова Елена Алексеевна28

АДМИНИСТРАЦИЯ ГОРОДА НИЖНЕГО НОВГОРОДА

Департамент образования

Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение «Лицей № 36»

Открытый урок в 10 классе на тему

«Free time activities»

 

Выполнила:

учитель английского языка

Смирнова Е.А.
 

Нижний Новгород

2018

Тип урока: комбинированный речевой урок

Тема урока: Free time activities

Цель урока: развитие навыков и умений учащихся.

Задачи урока:

Практические:

развитие лексико-грамматических навыков речи;

развитие умения слушать и понимать иноязычную речь на слух

Общеобразовательные:

стимулировать общение на иностранном языке;

создать положительную мотивацию при изучении ИЯ

Воспитательные:

воспитание умения слушать друг друга;

создание и поддержание мотиваций к изучению английского языка

Развивающие:

развитие памяти, внимания, мышления, воображения;

развитие языковой догадки.

Языковой и речевой материал: новый, для повторения.

Оснащение урока: раздаточный материал, презентация, интерактивная доска

Ход урока:

I. Подготовка учащихся к речевой деятельности на английском языке.

1. Приветствие

T: Hello, boys and girls. How are you today? I am glad to see you, sit down, please.

2. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности.

T: Now I want you to watch a video and guess what we are going to speak about today. What is the theme of our lesson?

P: We are going to speak about free time activities.

T: What is the aim of our lesson?

T: What comes to your mind when you hear the phrase “Free time activities? What words related to free time activities?

P: Sport, skiing, skating, gardening, board games, watching TV, hobby, music, fishing...

T: Dear students, I want you to play the game. Today you are the participants of show “Intuition”. Look at the board. You can see four students. Try to guess their activities.

Let’s start. Have you chosen one of them?

P1: I’ve chosen Edward. He is fond of dancing because he strikes an attitude of a dancer. (etc.)

Речевая зарядка.

T: Answer my questions, please.

What do you like to do in your free time?

What sport activities do you know?

What do people do in their free time?

What do Russian teenagers like to do in their free time?

P: Отвечают на вопросы.

II. Основной этап урока.

T: What do you think about British teenagers? What do they like to do in their free time?

P: I think … I believe ….

T: Now, we are going to watch a video about their leisure time.

There are some new words for you. Look at the board and repeat them after me all together.

Watch the video, please and do the task number one in your card. Tick the activities you see.

P: Выполняют задание.

T: Now look at the board, please. Here are five popular leisure activities for British people outside their own homes. Put them in the correct order. (Интерактивная доска)

P: Выполняют задание на интерактивной доске.

T: Now I want you to watch the sequence again and cross out one piece of incorrect information for each person as in the example. Be careful one person’s information is all correct.

P: Выполняют задание.

T: Read the sentences and mark True or False.

P: Выполняют задание.

T: Open your SB at p.30 ex.1

There are some activities in the box. Which of these activities do you do/play/go?

р: Выполняют задание на интерактивной доске. Делят слова на 3 группы.

T: Look at ex3 p.30. Work in pairs. Use the language in the box to discuss your hobbies.

P1: Do you prefer playing football or playing board games?

P2: Well, I am keen on playing football. I prefer board games.

III. Заключительный этап урока.

Подведение итогов работы на уроке и сообщение отметок.

Сообщение и объяснение домашнего задания. (H/w p.30 ex.4)

Рефлексия (Send me a message, please)

 

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.