12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Белякова Светлана Валерьевна1878
Работаю с 2-9 классами по УМК "Enjoy English" Опыт работы Работаю учителем английского языка в МАОУ «Белоевская СОШ» с 2008 года. Общий педагогический стаж 8 лет.В 2008 закончила УдГУ
Россия, Пермский край, Белоево
2

Урок-презентация «Особенности употребления страдательного залога» для 8 класса



Муниципальное автономное образовательное учреждение «Белоевская средняя общеобразовательная школа»

Урок-презентация по теме «Особенности употребления страдательного залога» для 8 класса по УМК “Happy English.ru”, К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман

автор-составитель, учитель английского языка:

Белякова Светлана Валерьевна

Белоево 2017

Конспект урока

Цели и задачи урока: ознакомление учащихся с особенностями употребления пассивного залога и закрепление его серией языковых упражнений.

Оборудование: компьютер, проектор.

Ход урока

Организационный момент

Good morning, pupils. – Good morning, teacher!

How are you? – I’ m fine.

I’ m glad to see you.- I’m glad to see you too.

Take your sits please.

Let’s remember the last lesson, we had such sentences, look at the board (слайд 2)

Let’s express the same idea in passive construction.

Yes it’s right, we see that we can express this idea in two different ways. (слайд 2)

How do you think what about will we speak today? That’s right, there are two ways of passive voice.

Введение нового материала

We saw that we can express the passive voice in two different ways. But what verbs we can use for this? Let’s open your textbook on 125 p., read the rule and find the answer for this question.

Very good. (слайд 3)

Let’s make a conclusion. We can make two passive construction from a active construction. Addition will be subject (who or what). (слайд 4)

Закрепление нового материала

Now we will see how it work for the practice.

Express the same idea in different way (слайд 5,6)

Good

Now express the some idea using two possible passive constructions (слайд 7-14).

Рефлексия

You worked very good today. Say how many sentences in passive voice can you make from sentence in active voice? What verbs can you use in this case? Do you understand this rule?

Домашнее задание

Please write down your homework p34 in your workbook ex A, B ( A – rewrite the sentences, using “worth doing…” B – translate into English).

Thank you for the lesson. Have a break. (слайд 15)


"Особенности употребления страдательного залога"
PPT / 89 Кб

Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.