12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Евдакименко Виктория Викторовна3828
Россия, Свердловская обл., Нижний Тагил
8

Урок-презентация по английскому языку для учащихся 11 класса «Стихотворение Р.Киплинга «If» - «Если»»



Урок-презентация по теме : Стихотворение Р.Киплинга «If» - «Если»

Аннотация: Методическая разработка предназначена  для преподавателей, работающих по активным инновационным формам проведения занятий с использованием информационно-коммуникативных технологий. Интерактивный урок создан в сервисе Wizer.Me, в котором за основу взято видео с YouTube, даны биография автора и задания (ссылка урока: https://app.wizer.me/preview/IWEFN ). Презентация к уроку содержит 27 слайдов.


презентация к уроку
PPTX / 786.29 Кб

Использован учебник: УМК «Английский в фокусе» (О. В. Афанасьева, Дж. Дули, И. В. Михеева), 11 класс

Класс: 11

Предмет: английский язык

Тип урока: комбинированный

Цель урока: совершенствовать навыки смыслового чтения

Планируемые результаты:

Личностные

- активизировать познавательную деятельность учащихся, поддерживать интерес к культуре другой страны

Метапредметные

- развивать умение осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации для выражения своих мыслей

Предметные

- учить анализировать языковые единицы с точки зрения правильности, точности их употребления

Оборудование урока:

Компьютер, выход в интерент

Мультимедийный проектор

Экран

Звуковые колонки

Англо-русские словари

Программные средства: Power Point (презентация)


 

Деятельность учителя

Деятельность учеников

I. Мотивация к учебной деятельности

Задача: заинтересовать темой урока, дать возможность учащимся сформулировать цель.

Учитель: предлагает учащимся отгадать фамилию и имя известного поэта, посмотрев на предложенные портреты и подсказку

-What is the name of author?

(слайд 3)

(Дают ответы, формулируют цель урока.

II. Осмысление учебных задач

Задача: умение слушать, выявлять суть текста.

- What is the theme of our lesson? (Как думаете, какова тема нашего урока?)

Дети: читают биографию Р.Киплинга , отвечают на вопросы. (слайды 4-6)

Rudyard Kipling is a British author and poet. Let’s learn some interesting information about him.

What difficulties did Kipling meet in his childhood?

When did Kipling begin writing poems and short stories?

What is his most famous poem?

III. Открытие нового знания

Задачи: развить умение выделять ключевые слова в тексте, подбирать синонимы к ключевым словам в предложении; формировать умение отвечать на вопросы и делать выводы;

формировать умение делать свой перевод с использованием лексики и правил грамматического построения предложения; развивать умение работать в группах.

Rudyard Kipling’s If is one of the best known poems. Read the first line in each stanza and the two last lines of the poem.

Who does Kipling address the poem to? (Kipling addresses all of mankind/ people who face difficulties in their lives.)

(Слайды 7-9)

Учитель: предъявляет к прослушиванию стихотворение Р.Киплинга «If».

https://www.youtube.com/watch?v=M6aY3Gc5QXc)(Видео взято с youtube.com :

Слайды 10-11

What message does it convey? ( Какое послание оно содержит?)

Выберите правильный ответ:

overcome your problems and try to become an honourable and dignified person. (преодолевать трудности и пытаться стать достойным человеком)

live your life and don’t let problems and difficulties get in your way. (проживатьсвою жизнь, обходя трудности стороной.)

Answer Key: а

Работа с ЛЕ

(Ex. 3 a) p. 126 ) Групповая работа

Read this poem again and match the underlined words/ phrases with their meanings below.

There is a list of meanings, look at it:

Слайд 12

1.ability to identify with ordinary people- the common touch (общие черты)

2. changed in meaning- twisted (запутанный)

3. things/ people dishonest pretending to be sth else- impostors (обманщики, мошенники)

4. pile- heap (куча, завал)

5. old or damaged- worn-out (потертый, изношенный)

6. stand/ walk with shoulders bent forward- stoop (сутулится, наклоняться)

7. stay calm- keep your head (не вешай голову, оставайся спокойным)

8. determination to do sth- will (решимость, решительность, воля)

9. thinking and doing what’s right- virtue (достоинство)

10. money won- winnings (выигрыш, добыча)

Ex. 3 b) p. 126 Парная работа

Well done. Now please try and guess the meaning of the words in bold from the context before using your dictionary

Слайд 13

Master (хозяин)- someone/ something that controls someone/ something else

Aim (цель)-goal/ target

Triumph( триумф)- great success

Trap (ловушка)- something used to catch and prevent the escape of someone/ something

Fools (глупцы)- silly, unthinking people

Tools (инструменты)- equipment used for building

Turn (очередь)- part of a game/ competition

Loss (потеря, утрата)- state of no longer having something

Force (заставлять)- make someone do sth through pressure/ necessity

Unforgiving (непростительный)- with no room for mistakes

Worth (ценность, значение, достоинство)- amount


 

Учитель дает задание (слайды 14-15) и предлагает ответить на вопросы:


 

Reading for detailed understanding. (Чтение с детальным пониманием.)

Look at poem, there are 4 verses and you are divided into 4 groups, each group takes one verse. The group №1 does the first verse…Which of the following does Kipling advise? Find references in the poem.

Answer Key

Слайды 16-19

Verse 1

ignore doubt: trust yourself

be patient: wait and not be tired by waiting

be honest: don’t deal in lies

be courageous: can keep your head, when all

about you are losing theirs

be modest: don’t look to good, nor talk too

wise

Verse 2

be imaginative: dream ― and not make dreams

your master

be thoughtful: think ― and not make thoughts

your aim

be understanding: can meet with triumph and

disaster and threat those two imposters just

the same

accept that people lie: bear to hear the truth

you’ve spoken twisted

Verse 3

take risks: risk it on one turn of ...

be positive: And lose, and start again at your

beginnings

be uncomplaining: never breath a word of

your loss

be determined: hold on when there is nothing

in you/Except the will which says to them:

‘Hold on’

Verse 4

be polite: talk with crowds and keep your

virtue

be modest: nor lose the common touch

be tolerant: neither foes nor loving friends can

hurt you

be respectful: all men count with you

be productive: with sixty seconds’ worth of distance run

Чтение с детальным пониманием (структура стихотворения) Ex. 7 p. 127

Слайд 20

Look at the structure of the poem. Look at these words:

-verse (стих, строфа)

-syllable (ударный)

-rhyme (рифмовать)

-rhyming pattern (рифмованный шаблон)

How many verses are there? How many syllables are there in each line?

How many lines are there in each verse?

Answer Key (Слайд 21)


 

There are 4 verses in the poem.

There are 8 lines in each verse.

There are 10-11 syllables in each line.

Apart from the first verse, the rhyming pattern

for the poem is ab, ab, cd, cd.

Listen to the first four lines of the poem and underline the stressed syllables.

Слайд 22

Answer Key

If you can keep your head when all about you

Are losing theirs and blaming it on you;

If you can trust yourself when all men doubt

you,

But make allowance for their doubting too;


 

Рефлексия. Ex. 9 p. 127

Слайд 24

How does the poem make you feel? Bored? Excited? Depressed? Encouraged? Discouraged? inspired? Motivated? Explain your answer.

Make a cinquain with the word Kipling.

Слайд 25

Home task: Read the Study Skill box, then identify some examples of these features of poetry in Rudyard Kipling’s poem.( Д. з. Ex. 10 p. 127)

Слайд 26

Итоги урока, выставление оценок. Good job! Your marks are…

Слайд 27


 

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.