Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку «Animals around us» (7 класс)
Специализированное структурное образовательное подразделение
при Посольстве России в Аргентине –
общеобразовательная школа при Посольстве России в Аргентине
Методическая разработка
внеклассного мероприятия
Игровой проект
Выполнила:
учитель английского языка ,
Мацкая Инесса Николаевна
Пояснительная записка
Класс: 7
Дата проведения: февраль 2021
Тип занятия: комплексное применение знаний
Формы и виды работы: групповая
Используемая педагогическая технология: игровая
Оборудование: раздаточный материал; карточки с заданиями; презентация к занятию; аудиозапись; видеоролик.
Темы:
«В мире животных»
«К дню Святого Валентина»
Цель – создание условий для развития творческого и интеллектуального потенциала учащихся; умение планировать свои действия и представлять результаты своей деятельности; развитие познавательного интереса при изучении английского языка, воспитание игровой культуры.
отработка лексики по теме «Животные всего мира»;
развитие навыков чтения и говорения;
развитие речевых способностей учащихся
развитие внимания и быстроты реакции и памяти;
развитие находчивости и изобретательности;
формирование навыков работы в команде и соблюдения норм поведения;
формирование терпимого отношения к ошибкам товарищей
Это внеклассное мероприятие предназначено для учащихся 7 классов общеобразовательных школ, на котором учащиеся применяют изученную лексику по теме «Животные всего мира» в нестандартной ситуации в форме игры. Для этого класс делится на две команды. Необходимо выбрать капитанов команд. Командам предлагается правильно выполнить ряд заданий по заданным темам и заработать как можно больше баллов. По окончании игры определяются победители по количеству набранных баллов.
Планируемые результаты:
воспитывать ответственность и прилежание;
осознать значимость изучаемой темы;
практиковать лексические навыки; навыков чтения и говорения;
Ход мероприятия
Организационный момент.
T: Hello, everybody! I am glad to see you today, we are going to do the best! Are we? Today we’ve got an unusual lesson. It’s time for the competition and I wish you good luck!
T: But first I have some questions: Have you divided into teams? Have you chosen the leader of your team?
What are the names of your teams? (they should be connected with your last topic). Do you remember? -
Right you are, “Living things around the world”. Choose one of the animals as the name of your team.
The name of the 1 team is ……
The name of the 2 team is ……
T: What holiday is on the 14th of February? – It’s true. We celebrate St valentine’s Day, the day of love. Perhaps, some tasks will be about love to animals too.
T: Let’s start our competition.
There is a great number of living things around us. Your first task is to name some of them looking at the pictures. You will do it one after another. You will get a point if your answer is right.
(на экране - фото животных)
RHINO, DEER, SHARK, WHALE, PEACOCK, OSTRICH, LADY-BIRD, DRAGON-FLY, TURTLE, SNAIL
II.Well done! Now let’s find the names of animals in this crossword. During 3 minutes you need to find and circle the names of animals that you can see under it. You will get as many points as you can find.
III.Now it’s time to watch a video. This puzzle has got 10 images and 10 hidden animals. Your task is to find them again. You will have 30 seconds to find animals. You will get a point if you can find and show it on the screen. (демонстрация видеоролика – 8 минут)
IV.Do you know how animals show their love to each other. May be our animals also know about St Valentine’s Day. You are going to read short texts about it and after reading you will do this task on the blackboard. Write the name of an animal:
He brings foods for his mate as a present. …………………………………..
Showing love for them is touching their trunks. …………………………….
They form a heart together. ……………………………
For them love is caring their partner’s hair. …………………………
Their special way of love is licking. ……………………………
Male gives a pebble as a ring. …………………………
V. Read the poem and compare people with animals. Use these adjectives:
VI.It’s time to do the next task. Look at these funny animals. You must choose the right variant.
(write answers in your answer sheet)
A Quiz about animals:
Do you know what a baby bunny is called?
a)Rabbit b)Bunny c)Twig d)Kit
What is the average life span of a cat in the wild?
a)4-5 years b)5-10 years c)10-15 years d)15-20 years
How smart is your dog?
a)a 2-3 year old child b)a 5-10 year old child
c)a 10-15 year old child d)a 15-20 year old person
True or False: Ponies are just baby horses
a)True b)False
When puppies are born they are...
a)Blind b)Deaf c)Toothless d)All of the above
Are any two tigers stripes the same?
a)Duh, no! b)Probably c)Yes, always. d)Only if they are twins.
True or False: Adult cats do not typically meow at each other, just at humans
a)True b)False
What is a baby pig called
a)Kitten b)Piglet c)Puppy d)Seal
How much do kittens sleep on average?
a)18 hours a day1 b)6 hours a day
c)14 hours a day c)12 hours a day
True or False: Monkeys are apes
a)True b)False
What is the animal based movie that has over 100 dogs?
a)103 Dalmatians b)104 Dalmatians c)101 Dalmatians d)199 Dalmatians
What animal is the most popular pet?
a)Cats and dogs b)Fresh water fish c)Rodents d)Birds
Подведение итогов.
T: So, our game has come to the end. What animals have you met at the lesson today? (Учащиеся называют животных, которых упоминали на уроке)
T: Brilliant! Dear children I hope you enjoined our lesson! Thank you for your active participating in our game! And now, let’s listen to the results. Who is the winner?
(учитель объявляет результаты игры, затем объявляет команду- победителя)
T: Well done! Thank you.
Список использованной литературы:
Лебедева Г.Н. Внеклассные мероприятия по английскому в начальной школе. М., «Глобус», 2008г.
Калинина Л.В. Предметная неделя английского языка в школе. Ростов на Дону «Феникс» 2008г.
Шепелева В.И. Принципы организации внеклассной работы.
Савина С. Н. Внеклассная работа по иностранным языкам в средней школе. М., «Просвещение», 2011г.
Keys:
№1
RHINO, DEER, SHARK, WHALE, PEACOCK, OSTRICH, LADY-BIRD, DRAGON-FLY, TURTLE, SNAIL
№2 crossword
№3
the bird – in the middle among leaves
the horse – in the window of the house
the wolf – near the birch on the right
the bear – above the chimney
the cat – among the logs
the panda – it’s face is in the middle
the butter-fly – in the middle of the flower
the dog – in the tree
the snake – on the trunk of the tree
the spider – in the middle
№4 1.jays 2.elephants 3.swans 4.monkeys 5.cats 6.penguins
№5 1.busy 2.wise 3.playful 4.slow 5.quiet
6.stubbon 7.strong 8.proud 9. gentle
№6 1.a 2.c 3.b 4.b 5.b 6.b 7.a 8.b 9.b 10.a 11.b 12.b
№7 1.d 2.a 3.a 4.b 5.d 6.a 7.a 8.b 9a. 10.b 11.c 12.a
Приложение
Answer sheet
Name of your team ________________________________
№1 +/ --- (5 points)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
№2 crossword (13 points)
№3 +/ --- (5 points)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
№4 (6 points)
1. | 4. |
2. | 5. |
3. | 6. |
№5 (9 points)
1. | 6. |
2. | 7. |
3. | 8. |
4. | 9. |
5. | |
№6 a/b/c (12 points)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| | | | | | | | | | | |
№7 a/b/c/d (12 points)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| | | | | | | | | | | |
Итого: максимальное количество баллов – 62 балла
Команда набрала_________________ баллов
10