Урок английского языка в 6 классе «Дом, милый дом»

2
0
Материал опубликован 14 February 2022 в группе

HOME, SWEET HOME.

Цели урока:

Обучающие:

- активизация изученной лексики по теме «Дом» в устной и письменной формах;

- развитие навыков устной речи по изученной теме.

Развивающие:

- развитие творческих способностей учащихся;

- развитие интереса к изучению английского языка.

Воспитательные:

- воспитание умения группового взаимодействия;

- воспитание к тому месту, где ты живешь.

Ход урока.

Good morning, boys and girls. Glad to see you. Let’s begin our lesson. Today we are going to repeat our theme “Home, sweet home’.

First of all, read the proverb “East or west, home is best”. Translate it. ( В гостях хорошо, а дома лучше). What does it mean? ( Учащиеся объясняют значение пословицы).

What kinds of houses do you know? ( Ответы учащихся демонстрируются изображениями домов). So we know all kinds of houses.



t1644826863aa.jpg



Let’s play the game “Associations”. Divide into 3 teams.( Учащиеся делятся на 3 команды).I'll give you sheets of paper with the word HOME. Write down around this word all the words which you associate with home. ( Потом каждая команда называет по очереди по одному слову. Выигрывает та команда, которая последней назовет слово). The winner will be the team that name the last word about our theme.



                                                                     HOME





Well, that’s good! The next task is “Puzzle”. Find out 16 words which describe rooms and furniture in the house.

k

f

y

b

e

d

t

w

s

o

f

a

i

j

b

e

r

o

e

c

h

a

i

r

t

o

a

d

s

o

r

a

k

k

h

m

c

p

l

r

t

r

h

s

t

z

k

c

h

s

c

o

o

c

a

r

p

e

t

h

e

w

o

o

g

u

l

v

b

d

p

a

n

s

n

m

p

r

l

n

y

t

e

i

a

h

y

n

e

t

m

i

r

r

o

r

f

e

u

v

b

a

t

h

r

o

o

m

l

l

d

o

w

i

n

d

o

w

n

s

m

f

a

c

b

n

o

k

e

u

t

e

e

h

l

i

v

i

n

g

r

o

o

m



Well done. As you see our lesson is a lesson of a play. The next game is “ Circles of attention”.

(Учитель весит на доску изображения комнат. Нужно перечислить предметы, находящиеся в комнате, от большого до маленького, то есть на убывание.1 игрок называет самый крупный предмет в комнате, 2 – поменьше, 3 - еще меньше и т.д. «Круги внимания» идут от самого большого круга (предмета) внутрь к самому маленькому. Например: There is a ( carpet, bed, table,armchair,char, lamp) in the room.)

We use the phrases “There is… There are…”

t1644826863ab.jpgt1644826863ac.jpgt1644826863ad.jpg





As you know not only people have homes. Birds and animals have their homes,too. Find the homes to these animals and birds. ( соотнести дома и животных)

t1644826863ae.jpgt1644826863af.pngt1644826863ag.png



t1644826863ah.jpgt1644826863ai.jpgt1644826863aj.png



t1644826863ak.jpgt1644826863al.jpgt1644826863am.png

t1644826863an.jpgt1644826863ao.jpgt1644826863ap.png

Our last task will be the next… We will put furniture in the house. Look,we have a house with a living-room, a bedroom,a kitchen and a bathroom. ( На ватмане нарисован макет дома). Come to me and take the markers. Each of you will draw one piece of furniture in the house. When you draw it you should say where it is situated in the room. ( Учитель рисует стол рядом с окном) I draw a table, it is near the window. (Учащиеся рисуют на макете дома мебель с пояснениями)

I see our house is full of furniture.

All of you have done a good work during the lesson. Our lesson is over. You get good marks for the lesson. Good-bye.



в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.