Историческое письмо зарубеж
ТЕМА УРОКА: «Историческое письмо зарубеж»
Цель урока: Образовательная: формирование у учащихся иноязычной коммуникативной компетенции.
представлять историю страны зарубежному другу;
оформлять письмо другу по переписке;
извлекать нужную информацию из мультимедийного объекта и обобщать её;
закреплять основные лексические единицы по теме урока и применяют их в различных лексико-грамматических упражнениях с использованием ИКТ;
применять учебные умения и навыки иноязычного общения в ролевой игре;
формировать умения и навыки информационной компетенции:
представлять свою страну/ свой край в общении со сверстниками.
Развивающая: развитие языковой догадки при помощи средств родного и английского языка, памяти, внимания и логического мышления;
Воспитательная: формирование адекватного восприятия и отношения к образу жизни стран изучаемого языка, воспитание самостоятельности и вывод о роли иностранного языка в жизни человека.
Задачи урока: -Ознакомить с праздником зарубежный страны и сопоставить с Российским праздником;
- использовать новые лексические единицы в микро ситуациях;
- ознакомить с разными нациями проживающих в Росии;
- изучить культурную достопримечательность Дня Народного Единства;
- развить навыки письменной речи используя новые лексические единицы;
Оборудование урока: компьютер, проектор, Интернет-ресурсы международного портала «WordWall», мультимедийный фильм “Guy Fawkes’Night”, раздаточные карточки , презентация.
ХОД УРОКА
1. Организационный момент.
T.- Good morning children!
Ch.-Good morning, good morning,
Good morning to you, good morning our teacher,
We glad to see you!
T.- Please look at the black board and try to say what is about this poem?
(слайд1) She is my friend at school,
He is my friend in the pool,
They are my friends in the yard,
Let’s live all together in peace and be cool.
-What about this poem?
Ch.- About friend, that we must live friendly with each other .
T.- You are right, and I want you to watch a video from Rose, who lives in Milton Keynes. Watch attentively, and try to say the name of celebration and what are they doing on this day.
(просмотр видео)
T.-OK, what was celebration?
Ch.- Guy Fawkes’Night.
T.- Right, What are they doing on this day? What is the date of this celebration?
Ch.- Cook delicious meal , Have family dinner , Sing songs ,Set off fireworks ,Light the sparkles , Burn a guy ,People are joining together . They celebrate it on 5th of November.
(вывешиваются на доску фразы)
T.- Let read this word combinations together.
So, Do we have a celebration on this day ? What day is celebrated in Russia on 4th of November?
Ch.- National Unity Day.
T.- What do people do on this day? Does it similar with British celebration?
Ch.- Have a holiday , Holiday celebrations , Free concerts , Sing songs , Have street Parades , Have folk festivities , Cook traditional delicious meal , Set off fireworks
(вывешиваются карточки на доску, зачитывают вслух)
T.- Right, Lets read all together.
What does National Unity Day mean? Please remember our poem at the beginning of our lesson.
Ch.-People must be together, be friendly, live in peace..etc.
T.- Yes, we must live in peace, please look at the map of our country, it is so large and we have so many nationalities in our country. Who have got a friend of another nationality?
We have the game “Nationalities in Russia”. All of you try to choose the right nationality to each photo.
(WordWall игра онлайн)
T. Well done! I see you know nationalities in our country, but do you know the national music of this nationalities?
(прослушивание мелодии разных народов страны, заранее вывешены флаги, по угадыванию мелодий вывешиваются сувениры этих народов.)
Tatars, Russian, Usbeks, Caucasians.
-Tell me please, what is the similar of this nationalities, what is the similarity of this souveniers?
T- Well done boys and girls. Now we know that many nationalities live in our large country , if you pay attention their flags have common colors, you see? when you will come to another native town what souvenirs can you bring ?
T.- Well done my students. As there are many nationalities in Russia, many different languarges in Russia may be we have a symbol of National Unity Day?
Ch.- Monument, Sculpture, a person, a Tower..etc.
T.-Nice, please look at the picture , do you know what is it?
Ch.- The monument to Kuzma Minin and Dmitriy Pozharsky
T.- Right, What else do you know about this monument?
Ch.- It is the first sculptural monument in Moscow, erected on Red Square 200 years ago
in honor of the victory of Russian militias.
T- Let’s watch a video about this monument and listen some facts about it.
( просмотр видео российских учеников о Дне Народного Единства)
T.- Excellent. Let’s make a post card to Rose about our National Unity Day. And invite her to our Holiday, National Unity Day. I give you cards, your task is to write about our celebration on 4th of November using our word combinations.
(заполнение пригласительной открытки)
Time is over, please read your cards to each other and we will send them for Rose.
T- So, Students, tell me please what is interesting do you know today?
What do you remember?
What was interesting for you.
Put a mark to yourself.
Thank you for your lesson, good bye!