Итоговая диагностическая работа для обучающихся 2 класса общеобразовательной школы
Итоговая диагностическая работа
2 класс
ФИ_________________________________________ класс______________
Аудирование
Задание 1. Прослушай аудиозапись, отметь на часах стрелками соответствующее время.
Пример: What’s the time? — It’s seven o’clock. (8 баллов)
Итого____________
Чтение
Задание 2. Прочитай текст и утверждения после него. Если утверждение верное, поставь галочку (✓), если нет — крестик (х). (6 баллов).
My mother, father, sister, brother and I are in Paris. It is my father, Sam. He is from Samara. He is not old. He is a pilot. It is my mother, Jane. She is from Novgorod. She is a good and happy mother. My mother is a cook. It is my big brother, Steve. He is a student. He is not a good student. He is funny. It is my sister, Liz. She is five. She is cute.
1. They are in Paris. ✓
2. Sam is not from Novgorod.
3. Sam is a pilot.
4. Jane is a sad mother.
5. Steve is not little.
6. Steve is a bad pupil.
7. Liz is little.
Итого____________
Письмо
Задание 3. Прочитай текст. В некоторых словах пропущены буквы. Вставь их. (10 баллов)
It is Moscow. Moscow is b_ g. Olga and Sasha can see a str_et. They can see a bl_ e bus, a red car and a gre_ n van. Olga is a good pup_l. She is cu_ e. Sasha is no_ a good pupil. He is fu_ ny. Sasha and Olga are li_ tle. They are happ_ .
Итого____________
Грамматика
Задание 4. Замени подчёркнутые существительные подходящими местоимениями из рамки. Одно из местоимений лишнее. (5 баллов).
I | it | she | he | we | they |
1. Sue is not a pupil. ( )
2. My brother and I are from Moscow. ( )
3. Rex is a cute dog. ( )
4. Dad is a pilot. ( )
5. Are Sam and Jim from Tomsk? ( )
Итого____________
Задание 5. Вставь в предложения am, is или are. (8 баллов).
1. How old_________your sister, Rose?
2. My father and mother_________ from Moscow.
3. I__________a good student.
4. They________ cold and sad.
5. ____________ you twelve?
6. We_____________ in London.
7. My brother and I_____________seven.
8. _____________ it a cute fox?
Итого____________
Задание 6. Поставь слова в правильной последовательности и запиши предложения. (5 баллов).
Пример: book/is/thick/my – My book is thick.
1. four/can/we/see/pupils
2. books/my/on/bench/are/the
3. bees/they/are/ants?/or
4. in/is/Emily/tent/the
5. apples/plums/I/like/and
Аудиозапись к заданию 1.
MP3 / 675.92 Кб
/data/files/b1573985134.mp3 (Аудиозапись к заданию 1.)apples/plums/I/like/and
Общий итог 42 балла. _____________
(«2» - 20 – 0 баллов; «3» - 28 – 21 баллов; «4» - 37 – 39 баллов; «5» - 42 – 38 баллов.)
Оценка_____________
Критерии оценивания
Верный ответ оценивается в 1 балл.
Общий итог 42 балла.
(«2» - 20 – 0 баллов; «3» - 28 – 21 баллов; «4» - 37 – 39 баллов; «5» - 42 – 38 баллов.)
Ключи
Аудирование
Задание1.
2) It’s five o’clock. 3) It’s eight o’clock. 4) It’s three o’clock. 5) It’s eleven o’clock. 6) It’s four o’clock. 7) It’s twelve o’clock. 8) It’s nine o’clock. 9) It’s two o’clock.
Чтение
Задание 2.
T 3) T 4) F 5) T 6) F 7) T
Письмо
Задание 3. big, street, blue, green, pupil, cute, not, funny, little, happy
Грамматика
Задание 4. 1) she 2) we 3) it 4) he 5) they
Задание 5. 1) is 2) are 3) am 4) are 5) are 6) are 7) are 8) is
Задание 6. 1) We can see four pupils. 2) My books are on the bench. 3) Are they bees or ants? 4) Emily is in the tent. 5) I like apples and plums.