Конспект урока английского языка в 9 классе на тему «Телевидение и видео — за и против»
Конспект урока английского языка студентки – практикантки
Куликовой Анастасии Сергеевны
Класс: 9«А» «Б»
Школа: № 40
Тема: Телевидение и видео: за и против
Цель: Обсудить преимущества и недостатки телевидения
Задачи:
Учить строить аргументированное высказывание по теме «Телевидение и видео: за и против»;
Развивать навыки монологической и письменной речи; навыки аудирования по теме»Телевидение и видео: за и против»;
Формировать у обучающихся интерес к иноязычной культуре, расширить их кругозор.
Форма: традиционная
Принципы обучения: научности, доступности, наглядности, прочности, активности, проблематизации.
Методы обучения:
Словесные: объяснение, беседа
Наглядные: демонстрация
Практические: упражнения
Методы стимулирования учебной деятельности: требования, словесное поощрение.
Средства обучения:
Демонстрационные: доска, учебник
ТСО: магнитофон, компьютер.
Макет доски
The 24th of October Class work
|
Ход урока
Stages |
Teacher's activity |
Pupil's activity |
Оргмомент: Цель: настроить детей на урок, переключить внимание на английский язык, сообщить цели и задачи урока. |
Good morning, boys and girls. I am glad to see you. My name is Anastasia Sergeevna and today I will be a teacher of English. -Now I want you to ask some questions: - What day is it today? -What day was it yesterday? -What day of the week is it today? - What day of the week was it yesterday? - Who is absent today? -OK, let’s start our work. Today we will have a talk about TV and video and their role in our life. Also We' ll do some exercises and read text. |
Проверяют свою готовность к уроку, приветствуют учителя.
|
2. Речевая разминка. Цель: высказать свою точку зрения о телевидении |
- Do you like to watch TV? - How often do you watch TV? - What are your favourite programmes? -What are your favourite channel? - Why do people prefer to watch TV? - Does TV help us to relax? - Do you get any information from TV? - Do you agree that television is a terrible waste of time? - Is TV harmful to your health? - When it can be unhealthy? - What would you do instead of watching TV? |
|
3.Работа по учебнику . |
Thank you for your answers. And now I want you to open your books at p. 53. Look at ex. 121. Read the example and say why TV and video the leaders in the entertainment world. -Now let’s do ex. 122. You can see different kinds of TV programmes and video. Let’s read them and after that tell me about what kind of TV programmes and video do you prefer. |
|
4. Развитие навыков аудирования |
- Ok, thank you. Now look at ex. 123. We can see that watching TV is rather popular with people of different ages. Now we will listen the interview with a star and answer the questions from this exercise. - Before we will do it, let’s read and translate these questions. |
|
5. Развитие навыков чтения |
- It’s time to have a talk about advantages and disadvantages of watching TV. Look at ex. 124. Will you read the task? You will read the statements to yourself and match them with the arguments. |
. |
6. Физкультминутка. Цель: организация релаксационного момента с целью снижения усталости и психологической напряженности. |
Упражнения для глаз |
|
7. Совершенствование навыков монологической речи |
-Let’s divide into pairs. You will think of the arguments for and against TV. Ex 125. We will listen to your variants in 5 minutes. Have you done the exercise? Who is ready to start?
|
|
8. Подведение итогов |
- Now it’s time to write down your hometask. Your hometask is ex. 126 p. 54 - That’s all for today. You were very active today discussing the role TV and video in the modern life. Ставлю оценки |