Конспект урока по английскому языку по теме «Компьютеры: за и против» (7 класс)
Пояснительная записка к презентации
Конспект урока по английскому языку в 7 классе
Тема урока: Компьютеры: за и против
УМК: «Английский в фокусе 7» (“Spotlight 7”) для 7 классов общеобразовательных учреждений (авторы Е.Ю. Ваулина, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс)
Цели: формирование навыка общения в заданной ситуации с использованием изученной и новой лексики, умения критически оценить, осмыслить, проанализировать и самостоятельно применить новую информацию.
Задачи:
образовательные: способствовать развитию лексических навыков по теме, развивать умения аудирования (с пониманием основного содержания), развитие умений высказывать аргументированное суждение, писать сочинение-рассуждение.
развивающие: формировать умение сравнивать, делать выводы, развивать самостоятельное мышление учащихся;
воспитательные: воспитание уважения к мнениям одноклассников, формировать правильное отношение к использованию компьютеров.
Тип урока: урок применения метапредметных и предметных знаний
Оборудование: УМК, компьютер, проектор, презентация, Интернет-ресурсы.
Конспект урока
1. Организационный этап.
Good morning dear children. I hope you are fine. Today we are going to learn to express our opinions.
1) Look at the pictures and describe them. (слайд 1).
Who can you see in the pictures?
What are they doing?
What do they use their computers for?
What do they feel?
2) Guess the topic of the lesson.
You are right. We’ll continue speaking about computers.
2. Проверка домашнего задания. Краткие сообщения по теме “Computer in my life”.
3. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.
Today we can’t do without computers. They make our life easier, more interesting. But can they have any bad points?
1) Work in pairs. Ask and answer the questions.
- Are computers really useful? Why? Why not?
- Do you think they can be dangerous? Why? Why not?
2) Share your opinions with your classmates.
3) Everyone agrees computers have good points as well as bad ones.
So, what will we speak about today?
You are right. We are going to discuss advantages and disadvantages of computers and write an opinion essay.
4. Усвоение новых знаний, первичное закрепление.
1) Повторение изученных и введение новых слов по теме.
It's time to look at the blackboard. Let's read the phrases. Listen and repeat after me. Read the words loudly and in a whisper. Work in pairs and listen to each other.
an essential part of sth share photos
advantage prefer sth to doing sth
disadvantage addicted to computer games
convenient harmful impact on health
download influence eyesight
communicate with friends use wisely
2) Match the words to make up phrases. (www.resh.edu.ru).
harmful impact
addicted to games
surf emails
send the Internet
communicate with friends
3) Choose the right word. (www.resh.edu.ru)
Internet online computer download
_________ can make our life better. A lot of students have taken ___________ classes. ________ is the main source of information nowadays. People should be aware of what they ___________.
5. Применение знаний.
1) Аудирование с пониманием основного содержания. Watch the video. (www.resh.edu.ru/subject/lesson/2890/main) What is it about? What advantages and disadvantages of computers does the speaker see? What does he advise us in conclusion? Do you agree with him?
2) Brainstorming.
Work in groups. The first group thinks of advantages of computers, the second group writes disadvantages. Complete the table. Use the ideas from the video. Add your own ones.
Advantages of computers |
Disadvantages of computers |
|
|
Introduction
Viewpoints and examples
Opposing viewpoints and examples
Conclusion
6) Let’s discuss the statement ‘Computers: a blessing or a curse?’ (Объяснение слов a blessing – благословение, благо, a curse – проклятие, бедствие ). Use the topic sentences below to think of appropriate supporting sentences. Compare with your partner.
Computers make our life better.
On the other hand, the use of computers can lead to problems.
6. Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению.
Use your own ideas to write the essay ‘Computers: a blessing or a curse?’
7. Рефлексия (подведение итогов занятия).
1) Complete the sentence ‘Now I can … .’
2) Answer the questions.
Do you like the lesson?
Презентация к уроку по теме "Компьютеры: за и против"
PPTX / 1.06 Мб
What was difficult / easy?
Thank you for your work. Your marks are … . I hope you have enjoyed our lesson.
Небыкова Виктория Викторовна