Конспект урока английского языка в 5 классе по теме «Праздники»

0
0
Материал опубликован 11 April 2019

Конспект урока английского языка в 5 классе по теме «Праздники»

Автор: Осолодкина Дарья Владимировна

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.

УМК: Английский язык. 5 класс : учеб. для общеобразоват. организаций / [Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс]. – 7-е изд. – М. : Express Publishing : Просвещение, 2016. – 164 с. : ил. – (Английский в фокусе). – ISBN 978-5-09-037681-5.

Цель урока: сформировать коммуникативную компетенцию обучающихся на основе изученных ранее лексических единиц (далее – ЛЕ), а также грамматических и речевых структур по теме «Celebrations».

Задачи урока:

1.      Образовательные: совершенствование навыков и умений говорения и чтения; активизация ранее изученных ЛЕ по теме «Праздники/Celebrations»; введение новых ЛЕ по заданной теме; актуализация грамматических навыков по теме Present Continuous (Настоящее длительное время).

2.      Развивающие: развитие навыков и умений монологической речи; аргументация собственных утверждений с использованием сложноподчиненных предложений с союзом because (потому что); использование в устной речи ранее изученное время  Present Continuous; развитие навыков и умений чтения, извлечения необходимой информации из текста и записи выделенной информации в табличной форме.

3.      Воспитательная: умение слушать и уважать мнение друг друга; воспитание интереса к изучаемому иностранному языку, а также культуре и традициям англоговорящих стран.

Ход урока:

Этап урока

Содержание

Режим работы

Время

1

Организационный момент

Teacher (далее - T): Good morning, children! Glad to see you. Sit down, please. Let’s start our lesson.

Учитель-класс

1 мин

2

Фонетическая и речевая зарядка

T: Look at the blackboard, please, and read the title of our lesson.

Pupils (далее – P): Celebrations!

T: Right! Today we are going to speak and read about celebrations in different countries. Before we start our topic we should decide what the word “celebration” means. Open the page 96, look at the pictures and think what “celebration” means.

P: Holiday.

P: Birthday.

P: Festival. 

T: Right!

Фронтальный

5 мин

 

4

Семантизация лексики

·         Введение в тему урока:

T: Look at the pictures again and say what celebrations we can see here.

P: New Year`s Day.

P: Birthday.

P: Thanksgiving Day.

P: Victory Day.

 

T: What is your favourite celebration?

P: My favourite celebration is my Birthday because I always get a lot of presents.

P: My favourite celebration is New Year because my mother always cooks a lot of tasty food.

 

·         Лесика по теме «Celebrations»:

T: Let’s work in pairs. Look at the pictures once again. What are the people doing?

(Обучающиеся описывают друг другу картинки, используя Настоящее длительное время и ЛЕ из упр. 1 стр. 96).

Фронтальный

 

 

 

 

 

 

 

Фронтальный

 

 

 

 

 

Работа в парах

 

 

5 мин

 

 

 

 

 

5 мин

 

 

 

 

 

 

 

5 мин

5

Физкультминутка

T: It’s time to have a rest. Let’s do some exercises together.

Stand up

Sit down

Stand up

Turn to the window

Turn to the door

Look at the ceiling

Look at the floor

Sit down

Stand up

Sit down

 

Thank you very much! Let’s continue our lesson.

 

1 мин

6

Работа с текстом

T: Let’s have a look at the exercise 3, page 96. There are four texts about celebrations in different countries. Let’s read them and try to fill the gaps. Remember that we should understand the words that are next to the gap in order to fill it with a right word!

          Keys: 1. on

                    2. and

                    3. in

                    4. is

                    5. and)

T: After filling the gaps we should read the texts again very carefully and complete the table that you can see at the blackboard. Let’s read the name of each column and translate it (Таблица представлена в приложении 1).

P: What is the name of the COUNTRY? – Название страны

P: What is the name of the FESTIVAL? – Название праздника

P: WHEN do people celebrate this festival? – Когда люди празднуют этот праздник?

P: What do people DO while celebrating? – Что люди делают во время празднования?

P: What special FOOD do people cook? – Что люди готовят на этот праздник?

T: Let’s fill the first column together! Read the name of the column and answer the question using the first text.

P: What is the name of the COUNTRY? The USA.

P: What is the name of the FESTIVAL? Thanksgiving day.

P: WHEN do people celebrate this festival? People celebrate in November.

P: What do people DO while celebrating? Have parades, have family dinners.

P: What special FOOD do people cook? Turkey, sweet potatoes, cranberry sauce, pumpkin pie.

Фронтальный, индивидуальный

15 мин

7

Запись домашнего задания

T: Let’s open your record books and write down your homework. At home you will complete the table and add your favorite Russian celebration.

Фронтальный

2 мин

8

Подведение итогов

T: We learned a lot about celebrations today. Everybody was very active, so thank you very much. The lesson is over. Good bye.

P: Goodbye!

Фронтальный

1 мин

 

 

 

Приложение 1

What is the name of the COUNTRY?

What is  the name of the  FESTIVAL?

WHEN do people celebrate this festival?

What do people DO while celebrating?

What FOOD do people cook?

The USA

 

Thanksgiving Day

November

Have parades, have family dinners

Turkey, sweet potatoes, cranberry sauce, pumpkin pie

Canada

October

The Philippines

The Banana Festival

Early April

Dress up in banana costumes, dance, have a cookery competition

Bananas

Northern India

Holi

Late February or early March

Dress up, light fires, decorate cows

-

Korea

Chuseok

August- October

Dress up

Sweet rice cakes, fresh fruits

Russia

 

 

 

 

 

Приложение 2

Список литературы:

 

1.      Английский язык. 5 класс : учеб. для общеобразоват. организаций / [Ю.Е. Ваулина, Д. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс]. – 7-е изд. – М. : Express Publishing : Просвещение, 2016. – 164 с. : ил. – (Английский в фокусе). – ISBN 978-5-09-037681-5.

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментарии на этой странице отключены автором.