Конспект урока английского языка по теме «Волшебный мир музыки» (9 класс)

1
0
Материал опубликован 24 March 2022

1. Организационный момент.

Hello, children. I am glad to see you. Hello, dear quests. We are glad to see you, too. How are you?

What are your opinions concerning the topic of our lesson. You are right. The topic of our lesson is Mysterious World of Music

The lesson is dedicated to music, its beauty, its role in people’s life.

The aim of the lesson is to discuss the role of music in our life. So we’ll repeat words, make up sentences, read and understand the text. And of course there will be a lot of music.

2. Фонетическая зарядка.

Звучит музыка звуки природы)

«Послушай: музыка вокруг

Она во всем — в самой природе

И для бесчисленных мелодий

Она сама рождает звук.

Ей служит ветер, плеск воды,

Раскаты грома, звон капели,

Птиц несмолкаемые трели

И сказки тоже рядом с ней...»



Music has the power,

To help and to heal.

It’s truly amazing,

How it makes us feel.

It brings us hope,

And a positive mind.

Motivates us

To be friendly and kind.

3. Речевая зарядка.

What associations do you have with the word “music”? Let’s make a mind map.

t1648102617aa.gift1648102617ab.gif

MUSIC



Harmony сomposer

Rhythm musician

Melody orchestra

Instrument sound

singer choir voice talent genre


4. Формирование навыков чтения и говорения

The statement of famous people

Famous people offer us quotations about music. Read and translate them. And then give me your own definition of the word ‘music’.

Now, children, give me your own definition of the word “music”. What is music for you? Work in pairs, please.

Приложение 1

I want you to express your own opinion. Do you agree or disagree with this statement?

Music is magic! It plays a great role in our life. Music helps people in different situations: in sadness, in gladness…

Music can learn us indifferent or it can provoke powerful and complex feelings.

Музыка открывает человеку дверь в другой мир. В этом мире можно обойтись без слов - здесь царят звуки. Музыка успокаивает или возбуждает, веселит или заставляет грустить. Она владеет душой человека, если тот способен ее слушать. А «глухих» к музыке людей практически нет. Музыка заставляет замирать зал, внимающий нежным звукам скрипки или мощным звукам целого оркестра. Она звучит внутри нас. Мы слышим музыку в журчании ручья и в шепоте листвы, в завыванье ветра и стуке капели. Чем же объясняется ее необыкновенная власть над человеком? Может быть, она и есть тот самый универсальный язык, с помощью которого могут без переводчика общаться люди разных национальностей?


The problem is The power of music. Is music powerful indeed?


Now, answer the questions:

Why do we listen to music?

-----What styles of music do you know?

----Минутка отдыха “Guess the genres


2. Формирование навыков аудирования по теме “The genres of music”.



Видеоурок «Types of music»

Приложение 2

Playlist

Styles of music

adjectives

rock


jazz


Country music


pop


Classical music


rap



8. Формирование навыков монологического высказывания по теме “The genres of music”.

What type of music is your favourite? 

Children, what music do you like and why?

Look at the screen .Use these adjectives:

Beautiful, touching, serious, cheerful, relaxing, sad, simple, traditional,

healing, emotional, exciting, catchy, soothing, pleasant, romantic, energetic.

P1: As for me, I like pop music because it is cheerful, simple and touching.



P2: As for me, I enjoy listening to folk music, because it is beautiful, traditional, romantic.



P3: As for me, I like rap, because it is emotional, energetic and catchy.

P4: As for me I like dance music because it is energetic and rhythmic.

P5: As for me I am fond of pop music because you can listen to it wherever

you want and have good relaxation.

P6: As for me I think rap music is cool. It’s a rhythmic style of speaking. I like it because first of all it’s the music of young people



Синквейн


Исследовательский проект

Музыка, о которой мы так много говорили сегодня, имеет огромное воздействие на эмоциональное и физическое состояние человека. Группе учеников было дано опережающее задание разобраться, действительно ли музыка влияет на здоровье. Познакомьтесь, пожалуйста, с результатами исследования.

The topic of the research work is The influence of music on people, animals and plants



Вы сегодня доказали, что музыка сближает страны, разрушает все языковые барьеры, потому что она сама является мировым языком и не нуждается в переводе, т. к. идет от души. Ученые установили, что музыкой можно лечить, с ее помощью можно улучшить усвоение новой информации, но все-таки главное ее предназначение - касаться глубоких струн человеческой души и звучать в гармонии с окружающим миром.


Pay attention to the blackboard: Euripides has once said”There is a world of music around us. Is this world large or small? It often depends on how much you know: the more you know the larger world is. Youth is the best time to be rich
and the best time to be poor.” You are young, ambitious, and smart! You have proved that you know a lot about music, so you are rich. I wish you to be in constant search, and to discover new horizons of life.


Обратите внимание на доску. Еврипид когда-то сказал: «Вокруг нас мир музыки. А большой он или маленький зависит от вас. Чем больше вы о нем знаете, тем больше этот мир. Молодость это лучшее время быть богатым или бедным в этом мире». Вы молоды, амбициозны и умны! Вы уже доказали, что вы знаете о музыке очень много, значит вы культурно богаты. Я желаю вам быть в постоянном поиске и открывать все новые, неизведанные горизонты.



Подведение итогов занятия, рефлексия

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.