Конспект урока в 6-м классе по теме "Здоровый образ жизни . Сбалансированное питание."

1
0
Материал опубликован 27 February

Класс 6

Вершигора М.А.

Тема урока:


Здоровый образ жизни . Сбалансированное питание.

Тип урока:

урок активизации знаний по теме «Здоровый образ жизни».

Цель урока

активизировать употребление лексического материала по теме в речи учащихся; развивать языковую загадку и умение критически мыслить; воспитывать потребность в здоровом образе жизни, правильном питании,

Задачи урока

Образовательная

Развивающая

Воспитательная

-совершенствовать навыки чтения, аудирования и устной речи учащихся; -воспитание культуры питания как составляющей здорового образа жизни;

развивать языковые, познавательные способности учащихся, развивать готовность к коммуникации на основе предложенного материала; развивать зрительную память, речь, мышление, восприятие; совершенствовать навыки чтения и произношения изученных слов;

содействовать развитию интереса  к изучению иностранного языка;

воспитывать чувство бережного отношения к своему здоровью.

Планируемые результаты


Личностные УУД

Метапредметные

Предметные

Воспитание ответственного отношения к учению; развитие готовности и способности к саморазвитию и самообразованию; осознание возможностей самореализации средствами английского языка.

Коммуникативные:

Развивать коммуникативную компетенцию, включая умение взаимодействовать с окружающими.

Регулятивные:

Вносить необходимые коррективы в действие после его завершения, оценки и учета характера допущенных ошибок.

Познавательные:

Овладевать различными формами познавательной и личностной рефлексии

Знать  лексические единицы по теме «Еда, напитки»; Уметь применять изученную лексику на практике.


Формы работы

Методы и приемы

Ресурсы

Фонетическая и речевая разминка;

Фронтальный опрос;

групповая работы;

Индивидуальная работа

целеполагание, наглядный, словесный, частично-поисковый, репродуктивный, 

УМК «Английский в фокусе». 6 класс: учебник для общеобразовательных организаций [Н.И. Быкова, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс]– М.: Просвещение, 2024; раздаточный материал, проектор, компьютер , иллюстративный материал


                                                          Ход урока

I. Мотивационно-вступительная часть.

1. Приветствие учеников.( Greeting )

I am glad to see you in a cheerful mood. And to keep your spirit up even more let" s say our slogan

I’m smart!

I’m confident!

I’m strong and healthy!

I believe in myself!

I love learning English!


2. Введение в иноязычную атмосферу Read the poem

«Do you like apples? Yes, I do. They are fine.

Do you like plums? Yes, I do. They are fine.

Do you like bananas? Yes, I do. They are fine.

Do you like fruit? Yes, I do. They are fine.»


As you have guessed from the poem the theme of our lesson is “Healthy food. Eating habits.

3. Постановка цели и задач урока.( Aim )


At the lesson we are going to revise the words learned at the previous lessons; improve reading, listening and speaking skills. We’ll give advice what food should we eat to be healthy.

                        II. Операционно-познавательная часть

1 ( актуализация опорных знаний )

1)Let’s play a puzzle-game “What am I?” Listen attentively and guess these puzzles. Your task is to write the words in your exercise-books. ( КАРТОЧКИ РАЗВЕШИВАЮТСЯ НА ДОСКЕ)



А)I am very small. I am red. I grow in the orchard. I am ripe in summer. Children like varenyky with me. What am I? (Cherry)



t1740666932aa.png

В)We are very tasty, when we are green. We grow in the kitchen garden. We are tasty, when we are salty too. People like to eat us with tomatoes in salads. (Cucumbers)


t1740666932ab.png


С). I am tasty, if you boil or fry me. And a little salt and butter, please. You like me with meat, fish, salad. You eat me every day. What am I? (Potato)


t1740666932ac.png


2 Работа в парах.

Ученики получают карточки и работают у парах: делят названия продуктов по тематическим группам.

Arrange the following words into groups.

banana, carrot, rice, garlic, apple pie, chocolate, lettuce, cornflake, porridge, ice cream, Cola, bacon, lemonade, peach, yoghurt, cake, onion, milk, cucumber, fruit salad, peas, tea, grapes, pizza, beefsteak, cherry, sandwich, coffee, burger, mineral water, cheese, juice, lemon, chicken, sausage, steak, apple

Milk products t1740666932ad.jpg _______

Meat products t1740666932ae.jpg ________

Desserts t1740666932af.jpg ________

Drinks t1740666932ag.jpg _________

Vegetables t1740666932ah.jpg _________

Fruit t1740666932ai.jpg ________

Cereals t1740666932aj.jpg __________

Fast food t1740666932ak.png ________

Healthy food t1740666932al.png _______

2 .Развитие навыков диалогической речи.

Work in pairs . Makе questions.

Ask and answer the questions how often you eat and drink the products from these lists. But before making questions you should be well prepared for it. That’s why let’s review words to be ready. Look at the blackboard

Always, usually, often, sometimes, never, every day, once a week, twice a day, three times a week.

-How often do you drink milk?

I usually drink milk every day.

-How often do you eat fruit?

I always eat fruit.

3. Развитие навыков монологической речи. Speaking .


Always

Usually

Often

Sometimes

Never

Pizza


V




Cereal




V


Eggs





V

Meat




V


Fish



V



Fruit



V



Tea

V





Chocolate





V

Milk


V





Ex.-She usually has pizza for breakfast

- She never has eggs for breakfast

4.Развитие навыков аудирования . Listen to the text

https://langformula.ru/healthy-food-audio/


Вставьте пропущенные слова. food , bodies, can , to stay, important, unhealthy ,sugary.


Healthy t1740666932am.gif is important for keeping our t1740666932an.gif strong and healthy. Eating fruits and vegetables t1740666932ao.gif help us get the vitamins and minerals we need t1740666932ap.gif healthy. It's also t1740666932aq.gif to limit the amount of  t1740666932ar.gif  foods we eat, like t1740666932as.gif , snacks and fast food.


5.Физкультминутка

https://www.youtube.com/watch?v=UsbWqoqhuKk l

6 .Развитие навыков чтения

    1) Pre-Reading Activity

Answer the questions

1How often do you drink milk?

2What’s your favorite food?

3What food do you hate?

4What’s your favorite ice-cream flavor?

5What’s the strangest thing you’ve ever eaten?

6What’s your favorite drink?

2) Reading

Alison is an English schoolgirl. She goes to school. English people always have breakfast in the morning. English breakfast is a very big meal – sausages, bacon, eggs, tomatoes and mushrooms. But Alison never has breakfast in the morning. She sometimes eats chocolates, sweets and bread-rolls after the second lesson. She always feels very tired and ill at the lesson.

3 ) Post-Reading Activity

Answer the questions.

a) Are the sentences True or false:

1.Alison is an English schoolgirl. (T)

2.She studies at the university (F)

3.English people have a small breakfast (F)

4.English people never have breakfast at home (F)

5.Alison always has breakfast (F)

6.She eats much sweets (T).

b). Give advices to Alison what should she do to be not very tired and ill.

- She should have breakfast every morning.

- She should drink hot tea in the morning.

- She shouldn’t eat chocolates at school.

- She should eat fruit after the second lesson.


7 Повторение лексического материала по теме: https://learningapps.org/22925858


Распределить еду на 2 столбика: полезная и не полезная.

t1740666932bb.jpg

8 .Развитие навыков монологических высказываний

Give your classmates advice on what food to eat to be healthy.

You should eat well;

shouldn’t drink a lot of water;

eat lots of fruit;

eat hamburgers and pizzas because they are bad for our health

drink milk because it gives us energy and it’s good for our teeth;

eat too many biscuits.

III. Рефлексивно-оценочная часть


1.Инструктаж по выполнению домашнего задания

Обсуждается, что нужно выучить/повторить дома. Записывается домашнее задание


2 Рефлексия.

Our lesson is coming to the end. Did you enjoy it? You were very active and hard working.

W hat was the most interesting task for you? And now, imagine that you are real poets. Complete the poem

I am Sam. I like…. ……       (gam)

I am Bruce. I like……….       (juice)

I am Sophie. I like……..       (coffee)

She iS  Betty. She likes….. (spaghetti)

He is Lee. He likes… ……      (tea)









                                           Раздаточный материал 1

1

t1740666932aa.png





2

t1740666932bh.png





3

t1740666932bi.png









                                             Раздаточный материал 2



banana, carrot, rice, garlic, apple pie, chocolate, lettuce, cornflake, porridge, ice cream, Cola, bacon, lemonade, peach, yoghurt, cake, onion, milk, cucumber, fruit salad, peas, tea, grapes, pizza, beefsteak, cherry, sandwich, coffee, burger, mineral water, cheese, juice, lemon, chicken, sausage, steak, apple

Milk products t1740666932ad.jpg _______

Meat products t1740666932ae.jpg ________

Desserts t1740666932af.jpg ________

Drinks t1740666932ag.jpg _________

Vegetables t1740666932ah.jpg _________

Fruit t1740666932ai.jpg ________

Cereals t1740666932aj.jpg __________

Fast food t1740666932ak.png ________

Healthy food t1740666932al.png _______









.











в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.