Контрольно-измерительные материалы по английскому языку для вводного среза в 8 классе
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Открытая (сменная) общеобразовательная школа № 1»
муниципального образования города Братска
(МБОУ «О(С)ОШ № 1»)
Контрольно-измерительные материалы по английскому языку
Образовательная область: иностранный язык
Класс(группа): 8,9 группы
Разработал(а): Паненкова С.Н.
учитель английского языка
2019 г.
8 класс
Вводный срез знаний
Пояснительная записка
Материалы для проведения вводного среза знаний по английскому языку составлены на основе Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (Приказ Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010г № 1897) с использованием учебных пособий:
- Английский язык. Книга для учителя. 8 класс. Кузовлев В. П., Лапа Н. М., Перегудова Э. Ш. и др. -М.: Просвещение, 2017 - И. И. Панова, Е. Б. Карневская, Е. А. Мисуно - Английский язык. 7 класс. Аудиопрактикум - 2013Данные материалы предназначены для контроля освоения образовательной программы за курс 7 класса по английскому языку. Вводный срез составлен в форме теста. Тест проводиться с целью проверки изученного материала по темам: предлоги, вспомогательные и смысловые глаголы, превосходная степень сравнения прилагательных, конструкция there is/there are.
Материалы подготовлены для одного варианта поэтому обучающиеся рассаживаются по одному в шахматном порядке. Материалы состоят из 5 вопросов.
Задание 1. Состоит из 5 заданий на подбор правильного слова. За каждый правильный ответ 1 балл.
Задания 2-4. Эта часть содержит по 5 вопросов в каждом задании. Каждый правильный ответ задания оценивается по 1 баллу.
Задание 5. Это задание на выбор правильного варианта глагола. За каждый правильный ответ 1 балл.
Время для выполнения работы – 20 минут.
Критерии оценивания:
При оценивании ответов применяется следующая система:
Оценка «5» - 90 – 100% правильных ответов (7 баллов)
Оценка «4» - 71 – 89% правильных ответов (5-6 баллов)
Оценка «3» - 51 – 79% правильных ответов (4 баллов)
Оценка «2» - 20 - 50% правильных ответов (3 и менее 3 баллов).
Критерии оценивания:
Ответы всего максимально баллов.
Оценка по пятибалльной системе | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Общий балл | 0-4 | 5-12 | 13-19 | 20-22 | 23-25 |
Процент выполнения заданий | 0-19% | 20-50% | 51-79% | 80-89% | 90-100% |
Тест
I. Put a preposition from the box into the gaps.
At / without / on / to / about |
1. I am worried ….. the exam.
2. She is good ….. singing.
3. She climbs ….. ropes.
4. What is ….. TV tonight.
5. Well, let’s go ….. the cinema.
II. Put do, don’t, does or doesn’t into the gaps.
1. ….. you like red roses? Yes, I …..
2. ….. he work for Toyota? Yes, he …..
3. ….. she go to the supermarket on Monday? No, she …..
4. ….. you learn English on Saturdays? No, I …..
5. ….. they drive to work? Yes, they …..
III. Write is / are in the gaps.
1. Where ….. you from?
2. What …. this?
3. ….. they from Italy?
4. What ….. your telephone number?
5. ….. you a secretary?
IV. Put have/has in the gaps.
1. What pets ….. people got?
2. Ann ….. many friends at school.
3. Nina …..a blue dress.
4. All boys and girls in the class ….. books and pens.
5. His cat ….. three kittens.
V. Choose the correct verb.
1. At weekends Ali cook/cooks dinner for his friends.
2. When does/do you get up?
3. Andrew and I like/likes playing tennis.
4. Tom have/has lunch at work.
5. John lives/live in London.
Ответы:
1. about; 2. at; 3. without; 4. on; 5. to.
1. Do/Yes, I do; 2. Does/Yes, he does; 3. Does/No, she doesn’t; 4. Do/No, I don’t; 5. Do/Yes, they do
1. are; 2. is; 3. are; 4.is; 5. are.
1. have; 2. has; 3. has; 4. have; 5. has.
1. cooks; 2. do; 3. like; 4. has; 5. lives.
Зачетная работа № 1 по теме “ Страны изучаемого языка Артикли, причастие, Gerund”.
Пояснительная записка
Материалы для проведения зачетной работы №1 по английскому языку составлены на основе Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (Приказ Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010г № 1897) с использованием учебных пособий:
- Английский язык. Книга для учителя. 8 класс. Кузовлев В. П., Лапа Н. М., Перегудова Э. Ш. и др. -М.: Просвещение, 2017- И. И. Панова, Е. Б. Карневская, Е. А. Мисуно - Tests Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению - 2016
- Борисенко Т. И., Валентей Т. В. - Тесты по грамматике английского языка для школьников и абитуриентов- 2013
Данные материалы предназначены для контроля освоения темы образовательной программы: Страны изучаемого языка Артикли, причастие, Gerund.
Материалы для проведения зачетной работы №1 содержат задания в двух формах. Задания с выбором ответов. Эта часть содержит 20 заданий. Каждому их таких заданий прилагаются по 4 вариантов ответов базового уровня. Задания оцениваются по 1 баллу за каждый правильный ответ.
Перевод текста включают в себя текст на английском языке для перевода его на русский язык. Задание оценивается в 10 баллов.
Критерии оценивания:
Ответы всего максимально 30 баллов.
Оценка по пятибалльной системе | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Общий балл | 0-5 | 6-15 | 16-23 | 24-26 | 27-30 |
Процент выполнения заданий | 0-19% | 20-50% | 51-79% | 80-89% | 90-100% |
Время для выполнения работы – 40 минут.
Тест
1. Выберите правильный вариант.
1. My parents never let me______in bed.
a) reading c) to reading
b) to read d) read
2. The teacher allowed us ______reference material while
writing the report.
a) to use c) use
b) using d) used
3. They expected the meeting______in a conference hall.
a) to hold c) holding
b) to be held d) to be holding
4. What makes him______so jealous of his friends' success?
a) to be c) be
b) being d) to have been
5.1 am thinking______my country house.
a) selling c) to sell
b) of selling d) is selling
6.1 would rather______her the truth.
a) have told c) telling
b) to tell d) tell
7. You had better______your studies more seriously.
a) take c) taking
b) to take d) are taking
8.1 don't mind______out.
a) against eating c) eating
b) eat d) to eat
9.1 hope______Moscow State University.
a) for entering c) of entering
b) to enter d) entering
10.1 want my brother______the work as soon as possible.
a) finishing c) finishes
b) to finish d) finish
11. Could you help me______the work as soon as possible?
a) finishing c) with finishing
b) in finishing d) to finish
12. If you don't succeed______your exams, I won't let you
______to a disco.
a) in taking, go c) in taking, to go
b) taking, go d) to take, go
13. The government intend______social programmes.
a) at starting c) to start
b) starting d) start
14.1 was made______to play the piano.
a) learn c) learning
b) to learn d) in learning
15. My father makes me______the piano three hours a day.
a) to play c) play
b) playing d) in playing
16. A passer-by asked me how______to the railway station.
a) can get c) getting
b) get d) to get
17. The children were let______in the river.
a) swim c) swimming
b) to swim d) swam
18. The tourists expected the hotel______much better.
a) be c) of being
b) being d) to be
19.1 would like my daughter______back home earlier.
a) come c) to come
b) coming d) to be coming
20. My father likes______for long walks in the early morning.
a) go c) to go
b) going d) of going
ответы:
1-d, 2-a, 3-b, 4-c, 5-b, 6-d, 7-a, 8-c, 9-b, 10-b, 11-d, 12-a, 13-c, 14-b, 15-c, 16-d, 17-a, 18-d, 19-c, 20-b
2. Перевод текста HalloweenHalloween is a festival celebrated on October 31. It began long ago in Britain, when bonfires were lit to keep spirits and ghosts away. Today it is celebrated in many countries and has become a time for parties and games.
One game is called ‘trick or treat’, when children dress up in costumes and masks as ghosts or witches. Then they go to all the houses in their street and knock on the door. When the door is opened, they ask for ‘treats’ (sweets or pocket money). If they aren’t given anything, they’ll try to scare their neighbours.
One of the traditional decorations is the jack-o-lantern. This is made from a pumpkin, which has a scary face cut into it and a lit candle inside.
Хэллоуин-это праздник, отмечаемый 31 октября. Все началось давным-давно в Великобритании, когда костры были зажжены, чтобы держать духов и призраков прочь. Сегодня он празднуется во многих странах и стало время для вечеринок и игр.
Одна игра называется ‘кошелек или жизнь’, когда дети одеваются в костюмы и маски ведьм и привидений. Затем они ходят по всем домам на своей улице и стук в дверь. Когда дверь открылась, они просят ‘лечит’ (сладости или карманные деньги). Если они не дают ничего, они попытаются напугать своих соседей.
Одним из традиционных украшений является Джек-О-фонарь. Это сделано из тыквы, которая имеет страшное лицо входит в него и зажженной внутри свечой.
Зачетная работа №2 по теме: Страны изучаемого языка. Числительные
Пояснительная записка
Материалы для проведения зачетной работы №2 по английскому языку составлены на основе Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (Приказ Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010г № 1897) с использованием учебных пособий:
- Английский язык. Книга для учителя. 8 класс. Кузовлев В. П., Лапа Н. М., Перегудова Э. Ш. и др. -М.: Просвещение, 2017- И. И. Панова, Е. Б. Карневская, Е. А. Мисуно - Tests Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению - 2016
Данные материалы предназначены для контроля освоения темы образовательной программы: Страны изучаемого языка. Числительные
Материалы для проведения зачетной работы № 2 содержат задания в двух формах. Задания с выбором ответов. Эта часть содержит 20 заданий. Каждому их таких заданий прилагаются по 4 вариантов ответов базового уровня. Задания оцениваются по 1 баллу за каждый правильный ответ.
Перевод текста включают в себя текст на английском языке для перевода его на русский язык. Задание оценивается в 10 баллов.
Критерии оценивания:
Ответы всего максимально 30 баллов.
Оценка по пятибалльной системе | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Общий балл | 0-5 | 6-15 | 16-23 | 24-26 | 27-30 |
Процент выполнения заданий | 0-19% | 20-50% | 51-79% | 80-89% | 90-100% |
Время для выполнения работы – 40 минут.
Тест
1. Выберите правильный вариант
1. I've just bought ... copy of his latest book.
a) — , b) a, c) the, d) any.
2. ... in my class likes him.
a) All, b) All pupils, c) All the pupils, d) Everyone.
3. Jack left ... Paris last week.
a) in, b) for, c) from, d) to.
4. They... yet.
a) didn't arrive, b) haven't arrived, c) hadn't arrived, d) don't arrive.
5. Turn right... the end of the street.
a) at, b) in, c) to, d) on.
6. Nelly is ... at History than Jane but worse at French.
a) as good, b) not so good, c) better, d) best.
7. A young man asked if we ... students.
a) are, b) were, c) have been, d) shall be.
8. I have asked some friends — for tea.
a) to go, b) to stay, c) to bring, d) to drink.
9. Has he ... you of his decision?
a) talked, b) said, c) told, d) spoke.
10. She made her husband ... the tree.
a) to cut down, b) cut down, c) to have cut down, d) cutting down.
11. When I entered they ... to music.
a) have listened, b) were listened, c) were listening, d) listen.
12. She spoke to ... person at the party.
a) few, b) a few, c) every, d) many.
13. I ... glasses since I was a child.
a) wear, b) am wearing, c) have been wearing, d) was wearing.
14. They took a rest after they ... the yard.
a) had cleaned up, b) were cleaning up, c) would clean up, d) have cleaned up.
15. I knew I'd forgotten ... .
a) somewhere, b) anywhere, c) something, d) anything.
16. You usually have dinner at home, ... ?
a) do you, b) don't you, c) have you, d) haven't you.
17. The police haven't got ... information to catch the robber.
a) some, b) enough, c) another, d) these.
18. I haven't heard ... you.
a) anyone call, b) anyone to call, c) someone call, d) someone to call.
19. The news you've brought ... much better... than last time.
a) is, b) are, c) have been, d) were.
20. I hope I've got ... mistakes in my test today.
a) little, b) less, c) fewer, d) fewest.
Ответы
1- b, 2- d, 3-b, 4-b, 5- a, 6- с, 7-b, 8-b, 9- с, 10-b-, ll - с, 12- с, 13- с, 14-а, 15- с, 16- b, 17- b, 18- а. 19-а, 20— с.
2. Перевод текста
Today we know the most remote corners of the globe. But hundreds of years ago, people sometimes didn’t even suspect that there were any other countries in the world besides their own. Few daredevils dared to go to an unknown distance.
Sailboats, capable of withstanding long hikes, appeared only at the beginning of the XV century. Since that time, the era of great geographical discoveries began. European travellers, such as Christopher Columbus, have changed the course of human history.
Land trade routes between Europe and the East from the XV century were captured by the Turks. Goods from the East were so expensive that European merchants began to look for a direct sea route to India, bypassing the Turks. Navigators who set off in search of this path discovered America, Australia, islands and archipelagoes unknown to Europeans. Of course, many of the lands they discovered were settled a long time ago, and the “discoveries” ended in the usual plunder, the conversion of the natives into slavery and the destruction of their culture.
Сегодня нам известны самые отдаленные уголки земного шара. Но сотни лет назад люди порой даже не подозревали о том, что на свете существуют какие-либо другие страны, кроме их собственной. Немногие смельчаки отваживались отправляться в неведомую даль.
Парусники, способные выдержать дальние походы, появились только в начале XV века. С этого времени и началась эпоха Великих географических открытий. Европейские путешественники, такие, как Христофор Колумб, изменили ход истории человечества.
Сухопутные торговые пути между Европой и Востоком с XV века были захвачены турками. Товары с Востока стоили так дорого, что европейские купцы стали искать прямой морской путь в Индию, минующий турок. Мореходы, отправившиеся на поиски этого пути, открыли Америку, Австралию, острова и архипелаги, неизвестные европейцам. Конечно, многие открытые ими земли были давно заселены, и «открытия» заканчивались обыкновенным грабежом, обращением туземцев в рабство и уничтожением их культуры.
Зачетная работа № 3 по теме: Путешествия по России. Согласование времен
Пояснительная записка
Материалы для проведения зачетной работы № 3 по английскому языку составлены на основе Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (Приказ Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010г № 1897) с использованием учебных пособий:
- Английский язык. Книга для учителя. 8 класс. Кузовлев В. П., Лапа Н. М., Перегудова Э. Ш. и др. -М.: Просвещение, 2017- И. И. Панова, Е. Б. Карневская, Е. А. Мисуно - Tests Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению - 2016
Данные материалы предназначены для контроля освоения темы образовательной программы: Путешествия по России. Согласование времен.
Материалы для проведения зачетной работы № 3 содержат задания в двух формах. Задания с выбором ответов. Эта часть содержит 20 заданий. Каждому их таких заданий прилагаются по 4 вариантов ответов базового уровня. Задания оцениваются по 1 баллу за каждый правильный ответ.
Перевод текста включают в себя текст на английском языке для перевода его на русский язык. Задание оценивается в 10 баллов.
Критерии оценивания:
Ответы всего максимально 30 баллов.
Оценка по пятибалльной системе | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Общий балл | 0-5 | 6-15 | 16-23 | 24-26 | 27-30 |
Процент выполнения заданий | 0-19% | 20-50% | 51-79% | 80-89% | 90-100% |
Время для выполнения работы – 40 минут.
Тест
1. Выберите правильный вариант
1 ... since breakfast and I'm very tired.
a) travel, b) am travelling, c) was travelling. d) have been travelling.
2. He came to the party ... he hadn't been invited.
a) although, b) in case, c) even, d) in spite.
3. We have ... for a new secretary but we haven't had any replies yet.
a) announced, b) advertised, c) advised, d) noticed.
4. Ted is good at football but Rick is ... .
a) good, b) well, e) better, d) best.
5. ... "Romeo and Juliet?"—Not yet.
a) Did you see, b) Do you see, c) Have you seen, d) Had you seen.
6. He makes me ....
a) laugh, b) to laugh, c) laughing, d) have laughed.
7. He had an accident yesterday and was taken to ... hospital.
a) the, b) — , c) a, d) an.
8. It's crowded in here. There's ... to sit down.
a) hardly, b) hardly any, c) hardly anything, d) hardly anywhere.
9. Next June my cousin ... from high school.
a) graduate, b) graduated, c) will graduate, d) has graduated.
10. The Earth ... round the Sun.
a) goes, b) was going, c) will go, d) has gone.
11. Are you interested ... working for him?
a) at, b) in, c) with, d) of.
12. He is reported ... 400 dollars.
a) to steal, b) to have stolen, e) to be stealing, d) to have been stolen.
13. Put ... sugar into your tea.
a) some, b) any, e) none, d) not any.
14. I ... my book on the desk a few minutes ago.
a) lay, b) have lain, c) laid, d) have laid.
15. There's nothing left for him but escape, ... ?
a) is it, b) isn't, c) is there, d) isn't there.
16. The news ... so shocking.
a) are, b) was, c) have been, d) were.
17. ... the dinner by the time Peter came?
a) Have you cooked, b) Did you cook, c) Do you cook, d) Had you cooked.
18. She ... when I came.
a) works, b) work, c) was working, d) has worked.
19. You ... work hard at your French if you want to pass the exam.
a) can, b) may, c) must, d) might.
20. Do you like ... milk with your tea?
a) few, b) some, c) many, d) a few.
Ответы
1 - d, 2 — a, 3 - b, 4 — с, 5 - с, 6 — а, 7 — b, 8 - d, 9 - с, 10 — а, 11 - b, 12- b, 13- а, 14- с, 15- с, 16- b, 17-d, 18- с, 19-с, 20 - b.
2. Перевод текста
I like to travel by train
Every summer I spend visiting my grandmother. She lives in another city, and in order to get to her house, I need to take a train. I love travelling, especially on trains.
The railways appeared about 150 years ago and completely transformed the lives of people and their environment. And the matter was not only in the landscape - the trains transported long distances at once a lot of people and goods, moreover, with an inconceivable speed for those times. Thanks to the development of the railway network, cities began to grow rapidly.
Today, if you add up the main railways of the world, they will go around the Earth about 116 times. Many believe that the train is the transport of the future: compared to other types of transport, it consumes less fuel and does not pollute the environment. In addition, at a time the train carries a lot of cargo.
Я люблю путешествовать на поезде
Каждое лето я провожу в гостях у бабушки. Она живет в другом городе, и чтобы добраться до её дома мне надо сесть на поезд. Я люблю путешествия, особенно на поездах.
Железные дороги появились примерно 150 лет назад и совершенно преобразили жизнь людей и среду их обитания. И дело было не только в ландшафте - поезда перевозили на большие расстояния сразу много людей и грузов, к тому же с немыслимой по тем временам скоростью. Благодаря развитию сети железных дорог стали быстро разрастаться города.
Сегодня, если сложить главные железнодорожные магистрали мира, то они обогнут Землю примерно 116 раз. Многие считают, что поезд - это транспорт будущего: по сравнению с другими видами транспорта, он расходует меньше горючего и не так загрязняет окружающую среду. К тому же за один раз поезд перевозит очень много грузов.
Итоговый зачет за курс 8 класса
Пояснительная записка
Материалы для проведения итогового зачета по английскому языку составлены на основе Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (Приказ Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010г № 1897) с использованием учебных пособий:
- Английский язык. Книга для учителя. 8 класс. Кузовлев В. П., Лапа Н. М., Перегудова Э. Ш. и др. -М.: Просвещение, 2017- И. И. Панова, Е. Б. Карневская, Е. А. Мисуно - Tests Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению - 2016
Данные материалы предназначены для контроля освоения темы образовательной программы за курс 8 класса по английскому языку. Материалы для проведения итогового зачета содержат задания в двух формах. Задания с выбором ответов. Эта часть содержит 20 заданий. Каждому их таких заданий прилагаются по 4 вариантов ответов базового уровня. Задания оцениваются по 1 баллу за каждый правильный ответ.
Перевод текста включают в себя текст на английском языке для перевода его на русский язык. Задание оценивается в 10 баллов.
Критерии оценивания:
Ответы всего максимально 30 баллов.
Оценка по пятибалльной системе | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Общий балл | 0-5 | 6-15 | 16-23 | 24-26 | 27-30 |
Процент выполнения заданий | 0-19% | 20-50% | 51-79% | 80-89% | 90-100% |
Время для выполнения работы – 40 минут.
Тест
1. Выберите правильный вариант
1.I... glasses since I was a child,
a) wear, b) wore, c) am wearing, d) have been wearing.
2. When the phone rang, I... dinner.
a) cook, b) was cooking, c) had been cooking, d) have been cooking.
3. He usually had dinner at 4 p.m., ... ?
a) had he, b) hadn't he, c) did he, d) didn't he.
4. He works ... and makes good progress.
a) hard, b) hardly, c) good, d) badly.
5. He reminds me ... someone I knew in the army.
a) of, b) to, c) from, d) about.
6. Mary is here. Where are ... ?
a) other, b) others, c) the others, d) another.
7. What ... bad weather we are having today!
a) the, b) a, c) an, d) — .
8. Did you read ... English books at school?
a) some, b) many, c) much, d) none.
9. I want to know what ...,
a) are you doing, b) were you doing, c) will you do, d) you are doing. *•
10. I've made ... mistakes now than I made last time.
a) few, b) a few, c) fewer, d) less.
11. Can ... of you help me?
a) some, b) any, c) somebody, d) anybody.
12. This translation is twice as ....
a) easy, b) easier, c) the easiest, d) much easier.
13. We ... two compositions this month.
a) write, b) wrote, c) were writing, d) have written.
14. I had a feeling that somebody ... there before.
a) is, b) was, c) has been, d) had been.
15. She won't see him ... he phones her.
a) except, b) after, c) unless, d) because.
16. ... only one theatre and two cinemas in this city ten years ago.
a) there is, b) there was, c) there are, d) there were.
17. My watch....
a) stops, b) has stopped, c) have stopped, d) stop.
18. Do you know when he ... ?
a) comes, b) will come, c) shall come, d) come.
19. I don't have any pets. Neither ....
a) she does, b) does she, c) is she, d) does she have.
20. His parents didn't let him ... TV late.
a) to watch, b) watch, c) watching, d) watched.
ответы
1-d, 2- b, 3- d, 4- a, 5- a, 6- c, 7- d, 8-b, 9- d, 10-c, 11 -b, 12- а, 13- d, 14- d, 15- с, 16-b, 17-b, 18 - b, 19-b, 20 - b.
2. Перевод текста
My Friend
My best friend’s name is Olga. I made friends with her a few years ago in a fitness club. We are of the same age and we have a great deal in common.
Olga is a very beautiful girl. She is rather tall and slim. Her hair is fair and thick. Her eyes are green and quite big, with long and curly lashes. My friend is always very neat and well-dressed.
The best traits which appeal to me in my friend are her good manners, her great sense of humor and her reliability. I can always rely on Olga and trust her, she is honest and just. She keeps her promises and has never let me down. And I really respect her for these qualities.
Fortunately we live in the same town, so we can see each other quite often and spend much time together. In our spare time we go to the cinema and cafes, visit art galleries, listen to music, walk around our beautiful city and go shopping. Sometimes we enjoy our time together in the swimming-pool or in the gym. We share our secrets and thoughts, discuss our problems and try to find the solutions. I am very happy to have such a true and special friend and I know that a true friend is a priceless gift. Our friendship makes me feel strong, warm and comfortable.
Рассказ о друге / подруге
Моего лучшего друга зовут Ольга. Я познакомилась с ней несколько лет назад в фитнес-клубе. Мы ровесники, и у нас очень много общего.
Ольга – очень красивая девушка. Она довольно высокая и стройная. У нее светлые и густые волосы. Глаза зеленые и большие, с длинными загнутыми ресницами. Моя подруга всегда аккуратно и хорошо одета.
Лучшими чертами характера, привлекающими меня в подруге, являются ее хорошие манеры, ее прекрасное чувство юмора и надежность. Я всегда могу положиться на Ольгу и довериться ей, она честная и справедливая. Она сдерживает свои обещания и никогда меня не подводила. Я очень уважаю ее за эти качества.
К счастью, мы живем в одном городе, поэтому видимся довольно часто и проводим много времени вместе. В свободное время мы ходим в кино и кафе, посещаем картинные галереи, слушаем музыку, гуляем по нашему красивому городу и по магазинам. Иногда мы с удовольствием проводим время вместе в бассейне или в тренажерном зале. Мы делимся своими секретами и мыслями, обсуждаем проблемы и пытаемся найти решение. Я очень счастлива иметь такого настоящего и особенного друга, и я знаю, что настоящий друг – это бесценный дар. Наша дружба помогает мне чувствовать силу, тепло и комфорт.
9 класс
Вводный срез знаний по английскому языку
Пояснительная записка
Материалы для проведения вводного среза знаний по английскому языку составлены на основе Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (Приказ Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010г № 1897) с использованием учебных пособий:
- Английский язык. Книга для учителя. 9 класс. Кузовлев В. П., Лапа Н. М., Перегудова Э. Ш. и др. -М.: Просвещение, 2017- И. И. Панова, Е. Б. Карневская, Е. А. Мисуно - Tests Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению - 2016
Данные материалы предназначены для контроля освоения образовательной программы за курс 8 класса по английскому языку. Вводный срез составлен в форме теста. Тест проводиться с целью проверки, закрепления и повторения изученного материала по темам: Видо-временная система английского глагола.
Материалы подготовлены для одного варианта поэтому обучающиеся рассаживаются по одному в шахматном порядке. Материалы состоят из 15 вопросов и включают содержание базового уровня. К каждому вопросу приводятся 4 вариантов ответа и только один верный.
Каждое задание работы оценивается в 1 балл за каждый правильный ответ.
Время для выполнения работы – 20 минут.
Критерии оценивания:
Ответы всего максимально 15 баллов.
Оценка по пятибалльной системе | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Общий балл | 0-4 | 5-7 | 8-10 | 11-13 | 14-15 |
Процент выполнения заданий | 0-19% | 20-50% | 51-79% | 80-89% | 90-100% |
Тест
1 .When Mark arrived, the Johnsons______dinner, but
stopped in order to talk to him.
a) were having c) had been having
b) had d) was having
2. While Tom______a book, Marhta______TV.
a) was reading, watched c) was reading, was watching
b) read, watched d) read, was watching
3. The food that Ann is cooking in the kitchen______delicious.
a) is smelling c) smelt
b) smells d) will smell
4. We called our friends in London yesterday to tell them about the reunion that we______.
a) will plan c) plan
b) were planning d) have planned
5. Catherine is studying law at the university, and so______
Nick.
a) is c) was
b) does d) were
6.1 feel terrible. I think I______to be sick.
a) will c) am going
b) go d) will be going
7. My colleagues usually______four days a week, and tills
week they______five days.
a) work, work c) are working, are working
b) are working, work d) work, are working
8. It______outside; 1 do not like to walk in such weather.
a) rains c) is raining
b) is rain d) is rained
9. I______a very difficult day tomorrow. I need to prepare
for the exam.
a) will have c) have
b) am having d) would have
10. At 10 o'clock in the morning on Wednesday Tom______
a delegation in the office.
a) will receive c) will be receiving
b) is receiving d) would receive
11. Although the sun was shining, it was still cold, because it ______hard for two hours.
a) had been raining c) had rained
b) was raining d) is raining
12. She______at the parcel long enough, before she______
that it was for her brother.
a) had been looking, had understood
b) had been looking, understood
c) was looking, understood
d) was looking, had understood
13.1_____to the cinema but my friend persuaded me to stay.
a) am not going c) did not go
b) was going d) had been going
14. We were good friends, we______each other for years.
a) had known c) were knowing
b) had knowing d) know
15. We were extremely tired at the end of the journey. We ______for more than 24 hours.
a) had travelled c) had been travelling
b) were travelling d) travel
Ответы: 1.а) 2. с) З.Ь) 4.Ь) 5. а) 6. с) 7.d) 8. с) 9.Ь) 10. с) 11. а) 12. Ь) 13. Ь) 14. а) 15. с)
Зачетная работа № 1 по теме: «Досуг и увлечения. Условные предложения
Пояснительная записка
Материалы для проведения зачетной работы № 1 по английскому языку составлены на основе Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (Приказ Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010г № 1897) с использованием учебных пособий:
- Английский язык. Книга для учителя. 9 класс. Кузовлев В. П., Лапа Н. М., Перегудова Э. Ш. и др. -М.: Просвещение, 2017- И. И. Панова, Е. Б. Карневская, Е. А. Мисуно - Tests Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению - 2016
- Борисенко Т. И., Валентей Т. В. - Тесты по грамматике английского языка для школьников и абитуриентов- 2013
Данные материалы предназначены для контроля освоения темы образовательной программы: Досуг и увлечения. Условные предложения
Материалы для проведения зачетной работы № 1 содержат задания в двух формах. Задания с выбором ответов. Эта часть содержит 20 заданий. Каждому их таких заданий прилагаются по 4 вариантов ответов базового уровня. Задания оцениваются по 1 баллу за каждый правильный ответ.
Перевод текста включают в себя текст на английском языке для перевода его на русский язык. Задание оценивается в 10 баллов.
Критерии оценивания:
Ответы всего максимально 30 баллов.
Оценка по пятибалльной системе | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Общий балл | 0-5 | 6-15 | 16-23 | 24-26 | 27-30 |
Процент выполнения заданий | 0-19% | 20-50% | 51-79% | 80-89% | 90-100% |
Время для выполнения работы – 40 минут.
Тест
Выберите правильный вариант
1. Before you______, don't forget to lock the door.
a) are leaving c) leave
b) will leave d) shall leave
2. Please do not speak to anyone before the police______.
a) come c) '11 come
b) are coming d) came
3. His parents will be very glad if she______the university.
a) enter c) enters
b) '11 enter d) entered
4. When you______my brother, you______him.
a) '11 see, won't recognize c) saw, recognize
b) see, won't recognize d) '11 see, don't recognize
5. We won't discuss the matter until the headmaster______.
a) '11 arrive c) doesn't arrive
b) won't arrive d) arrives
6. If I______any help I______my friend.
a) need, '11 phone c) '11 need, phone
b) '11 need, '11 phone d) needed, '11 phone
7. Let's______before it______raining.
a) to go out, starts 'c) go out, '11 start
b) go out, starts d) going out, '11 start
8. I want to go shopping but if you______to come, you
a) want, need c) don't want, needn't
b) not want, needn't d) do want, needn't
9. If you______on this tram it'll take you to the downtown.
a) '11 get c) got
b) have got d) get
10. He______to the country tomorrow if the weather is
fine.
a) go c) '11 go
b) goes d) 'd go
11. You'll understand nothing unless you______the book
yourself.
a) read c) don't read
b) won't read d) '11 read
12. You'll understand this rule after your teacher______it to
you.
a) '11 explain c) explains
b) explain d) don't explain
13.1______the room till I see my brother.
a) '11 leave c) leave
b) shan't leave d) don't leave
14.1______at home till you______me up.
a) am, '11 ring c) '11 be, ring
b) is, ring d) '11 be, '11 ring
15. You______English fluently if you______hard.
a) speak, work c) '11 speak, work
b) speak, '11 work d) '11 speak, '11 work
16. He______for Moscow as soon as his father______.
a) '11 leave, arrive c) leave, '11 arrive
b) '11 leave, '11 arrive d) '11 leave, arrives
17. If I______my exams, my mother______me go to a
disco.
a) don't pass, won't let c) won't pass, let
b) won't pass, won't let d) won't pass, doesn't let
18. If he______well, he'll always be tired.
a) sleeps c) '11 sleep
b) doesn't sleep d) won't sleep
19. I'll feel really sorry for her if she____-__all the work
without any help.
a) has done c) does
b) did d) has to do
20. He'll be fired if he______improve his work.
a) doesn't c) won't
b) will d) has to
ответы: 1-с, 2-а, 3-с, 4-b, 5-d, 6-a,7-b, 8-c, 9-d, 10-c, 11-a, 12-c, 13-b, 14-c, 15-c, 16-d, 17-a, 18-b, 19-d, 20-a
Перевод текста
HalloweenI’d like to tell you about Halloween. It is an old festival. It is more than two thousand years old. In the past this festival was a time of fear because people believed in ghosts and witches.
Halloween is celebrated on the thirty-first of October. It is a special night, an exciting and funny holiday. There are pumpkins on the windows. They look like faces. Children dress up as witches and ghosts. They have parties and play tricks on people. Children go from house to house and say «Trick or treat!» The grown-ups give them some fruit, sweets, chocolate or money. When there is no treat, the children play a trick on them. A favourite trick is to ring a doorbell and hide. It’s really
ХеллоуинЯ хочу рассказать вам о Хэллоуине. Это старый фестиваль. Это более двух тысяч лет. В прошлом этот праздник был момент страха, потому что люди верили в призраков и ведьм.
Хэллоуин празднуется тридцать первого октября. Это особая ночь, захватывающий и смешной праздник. Есть тыквы на окнах. Они выглядят как лица. Дети одеваются как ведьмы и призраки. Они устраивают вечеринки и играть трюки на людей. Дети ходят от дома к дому и говорят: «кошелек или жизнь!» Взрослые дают им фрукты, сладости, шоколад или деньги. При отсутствии лечения, детям подшутить над ними. Любимый трюк -позвонить в дверь и спрятаться. Это действительно захватывающий праздник.
Зачетная работа № 2 по теме: «Молодежная мода. Модальные глаголы»
Пояснительная записка
Материалы для проведения зачетной работы № 2 по английскому языку составлены на основе Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (Приказ Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010г № 1897) с использованием учебных пособий:
- Английский язык. Книга для учителя. 9 класс. Кузовлев В. П., Лапа Н. М., Перегудова Э. Ш. и др. -М.: Просвещение, 2017- И. И. Панова, Е. Б. Карневская, Е. А. Мисуно - Tests Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению - 2016
- Борисенко Т. И., Валентей Т. В. - Тесты по грамматике английского языка для школьников и абитуриентов- 2013
Данные материалы предназначены для контроля освоения темы образовательной программы: Молодежная мода. Модальные глаголы
Материалы для проведения зачетной работы № 2 содержат задания в двух формах. Задания с выбором ответов. Эта часть содержит 20 заданий. Каждому их таких заданий прилагаются по 4 вариантов ответов базового уровня. Задания оцениваются по 1 баллу за каждый правильный ответ.
Перевод текста включают в себя текст на английском языке для перевода его на русский язык. Задание оценивается в 10 баллов.
Критерии оценивания:
Ответы всего максимально 30 баллов.
Оценка по пятибалльной системе | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Общий балл | 0-5 | 6-15 | 16-23 | 24-26 | 27-30 |
Процент выполнения заданий | 0-19% | 20-50% | 51-79% | 80-89% | 90-100% |
Время для выполнения работы – 40 минут.
Тест
Выберите правильный вариант
1. John______speak three foreign languages.
a) can c) must
b) may d) has to
2. You______work hard at your English, if you want to
know it.
a) may c) should
b) must d) are to
3. Mary______be in this room. It is her voice.
a) must c) have to
b) should d) need
4. Everyone______obey the law.
a) should c) must
b) may d) can
5. Mary______have gone to bed earlier last night. She is
very tired today.
a) should c) have to
b) could d) must
6. You______worry about the party any more. I'll take care
of it.
a) don't need to c) needn't to
b) do need to d) need to
7. You______see a doctor.
a) need c) have
b) should d) may to
8. She has passed the exam. She______all last night.
a) can study c) must have studied
b) may have studied d) could have studied
9. The boss said that I______be at work at nine o'clock.
a) had to c) can
b) ought d) will be able to
10. Mary______close the window; it is getting cold.
a) had better to c) had better
b) would better d) should to
11. Children______play football in the streets.
a) can't c) don't need
b) have to d) are to
12.______use the phone, please?
a) Must I c) May I
b) Have I to d) Am I to
13. Kate missed the film last night, because she______work
late.
a) had to c) could
b) can d) may
14. Michael______drive without headlights, it is forbidden.
a) mustn't c) shouldn't
b) have to d) need to
15. It is only ten a.m. She______at school now.
a) must be c) could be
b) should have been d) have be
16. Mary______pass the English exam yesterday, because
she fell ill with the Пи.
a) could c) didn't have to
b) mustn't d) wasn't able to
17. Jenny______go to Egypt this spring.
a) may c) will to
b) might to d) is
18. It is early spring now. Everybody______eat more fruits
and vegetables.
a) should c) can
b) shall d) may
19. This baby______walk in a few weeks.
a) will be able to c) can
b) will can d) need
20. Anna______worry, because this trip isn't risky at all.
a) needn't to c) not need
b) don't need d) needn't
ответы:
1.а) 2. с) З.а) 4. с) 5. а) 6. а) 7.Ъ) 8. с) 9. а) 10. с) 11. а) 12. с) 13. а) 14. а) 15. а) 16. d) 17. а) 18. а) 19. а) 20. d)
Перевод текста
Fashion and my attitude to itFashion has always had a huge influence on people around the world. The main reason why we try to follow the latest fashion trends is a desire to look stylish, attractive, popular and more confident. Generally people judge a new person by his appearance and his clothes and only then, by his inner qualities. There is a proverb: “Good clothes open all doors.” That’s why we do our best to make a favourable impression on others. We spend a lot of money to keep up with fashion and buy designer clothes.
Fashion often means style, glamour and success. It is also a big business. It’s hard to resist the temptation to buy some brand-name clothing in our modern world. Every day we pass by colourful shop-windows, we see plenty of ads everywhere: on buses, billboards, TV and in magazines. Many teenagers pay too much attention to their friends’ and classmates’ appearance. Sadly, if some parents are not able to afford buying trendy clothes with fashion labels, their kids often become outsiders. So clothes usually separate people into social groups.
Мода и мое отношение к нейМода всегда имела огромное влияние на людей по всему миру. Основной причиной, почему мы пытаемся следовать последним тенденциями моды, является стремление выглядеть стильными, привлекательными, популярными и более уверенными. Как правило, люди оценивают нового человека по его внешности и одежде, и лишь потом, по его внутренним качествам. Есть пословица: «Хорошая одежда открывает все двери.» Поэтому мы делаем все возможное, чтобы произвести благоприятное впечатление на других людей. Мы тратим много денег для того, чтобы не отставать от моды и покупать дизайнерскую одежду.
Мода часто означает стиль, гламур и успех. Это также и большой бизнес. Трудно устоять и не купить какую-нибудь вещь престижной марки в нашем современном мире. Каждый день мы проходим мимо ярких витрин магазинов, мы видим много рекламы повсюду: на автобусах, на рекламных щитах, по ТВ и в журналах. Многие подростки обращают слишком пристальное внимание на внешний вид своих друзей и одноклассников. К сожалению, если родители не могут себе позволить покупать стильную одежду с модными этикетками, то их дети часто становятся аутсайдерами. Таким образом одежда обычно разделяет людей на социальные группы.
Зачетная работа № 3 по теме: «Школьная жизнь. Придаточные предложения времена, цели, условия с союзами»
Пояснительная записка
Материалы для проведения зачетной работы № 3 по английскому языку составлены на основе Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (Приказ Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010г № 1897) с использованием учебных пособий:
- Английский язык. Книга для учителя. 9 класс. Кузовлев В. П., Лапа Н. М., Перегудова Э. Ш. и др. -М.: Просвещение, 2017- И. И. Панова, Е. Б. Карневская, Е. А. Мисуно - Tests Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению - 2016
Данные материалы предназначены для контроля освоения темы образовательной программы: Школьная жизнь. Придаточные предложения времена, цели, условия с союзами.
Материалы для проведения зачетной работы № 3 содержат задания в двух формах. Задания с выбором ответов. Эта часть содержит 20 заданий. Каждому их таких заданий прилагаются по 4 вариантов ответов базового уровня. Задания оцениваются по 1 баллу за каждый правильный ответ.
Перевод текста включают в себя текст на английском языке для перевода его на русский язык. Задание оценивается в 10 баллов.
Критерии оценивания:
Ответы всего максимально 30 баллов.
Оценка по пятибалльной системе | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Общий балл | 0-5 | 6-15 | 16-23 | 24-26 | 27-30 |
Процент выполнения заданий | 0-19% | 20-50% | 51-79% | 80-89% | 90-100% |
Время для выполнения работы – 40 минут.
Тест
Выберите правильный вариант
1. Before you______, don't forget to lock the door.
a) are leaving c) leave
b) will leave d) shall leave
2. Please do not speak to anyone before the police______.
a) come c) '11 come
b) are coming d) came
3. His parents will be very glad if she______the university.
a) enter c) enters
b) '11 enter d) entered
4. When you______my brother, you______him.
a) '11 see, won't recognize c) saw, recognize
b) see, won't recognize d) '11 see, don't recognize
5. We won't discuss the matter until the headmaster______.
a) '11 arrive c) doesn't arrive
b) won't arrive d) arrives
6. If I______any help I______my friend.
a) need, '11 phone c) '11 need, phone
b) '11 need, '11 phone d) needed, '11 phone
7. Let's______before it______raining.
a) to go out, starts 'c) go out, '11 start
b) go out, starts d) going out, '11 start
8. I want to go shopping but if you______to come, you
a) want, need c) don't want, needn't
b) not want, needn't d) do want, needn't
9. If you______on this tram it'll take you to the downtown.
a) '11 get c) got
b) have got d) get
10. He______to the country tomorrow if the weather is
fine.
a) go c) '11 go
b) goes d) 'd go
11. You'll understand nothing unless you______the book
yourself.
a) read c) don't read
b) won't read d) '11 read
12. You'll understand this rule after your teacher______it to
you.
a) '11 explain c) explains
b) explain d) don't explain
13.1______the room till I see my brother.
a) '11 leave c) leave
b) shan't leave d) don't leave
14.1______at home till you______me up.
a) am, '11 ring c) '11 be, ring
b) is, ring d) '11 be, '11 ring
15. You______English fluently if you______hard.
a) speak, work c) '11 speak, work
b) speak, '11 work d) '11 speak, '11 work
16. He______for Moscow as soon as his father______.
a) '11 leave, arrive c) leave, '11 arrive
b) '11 leave, '11 arrive d) '11 leave, arrives
17. If I______my exams, my mother______me go to a
disco.
a) don't pass, won't let c) won't pass, let
b) won't pass, won't let d) won't pass, doesn't let
18. If he______well, he'll always be tired.
a) sleeps c) '11 sleep
b) doesn't sleep d) won't sleep
19. I'll feel really sorry for her if she____-__all the work
without any help.
a) has done c) does
b) did d) has to do
20. He'll be fired if he______improve his work.
a) doesn't c) won't
b) will d) has to
Ответы: 1.С) 2. а) З.с) 4.Ь) 5.d) 6. а) 7.Ь) 8. с) 9.d) 10. с) 11. а) 12. с) 13. Ь) 14. с) 15. с) 16. d) 17. а) 18. Ь) 19 d) 20 а)
Перевод текста
My schoolMany people look back on school years with sadness and some nostalgia; others, on the contrary, with hatred and boredom. As for me, I am fond of my school. I study in the 10th form of a local comprehensive school which provides advanced study of some subjects. I chose the class of Maths because I think that I’m good at it. And other subjects don’t come so easy to me. So there are 6 lessons of Maths every week in our timetable. By the way we don’t have those day-books which our parents used to have. All our marks can be checked in a special electronic register in the Internet.
I love and respect our principal and most of our teaching stuff. Although some of them are quite strict and old-fashioned, they give very interesting lessons and proper knowledge. The atmosphere in our class is always friendly and busy. Fortunately we haven’t had any bullying or rude behavior among our classmates. I made best friends with some of them. We often take part in school activities together. There are musical performances, intellectual games, concerts, school and inter-school sports competitions and class parties in our school. I'm sure I will miss my school life after I finish the 11th form.
Моя школа
Многие люди оглядываются на школьные годы с грустью и ностальгией; другие, наоборот, с ненавистью и скукой. Лично я люблю свою школу. Я учусь в 10 классе местной общеобразовательной школы, которая предлагает углубленное изучение некоторых предметов. Я выбрал математический класс, так как, мне кажется, у меня есть к этому способности. А другие предметы не даются мне так легко. Поэтому в нашем расписании 6 уроков математики в неделю. Кстати, у нас нет таких дневников, которые были у наших родителей. Все наши оценки можно проверить в специальном электронном журнале в интернете.
Я люблю и уважаю нашего директора и большую часть учительского состава. Хоть некоторые из них и довольно строгие и старомодные, они дают очень интересные уроки и нужные знания. Атмосфера в нашем классе всегда дружелюбная и деловая. К счастью, у нас никогда не было агрессии или грубого поведения среди одноклассников. Я нашел лучших друзей среди них. Мы часто принимаем участие в школьных мероприятиях вместе. В школе проводятся музыкальные представления, интеллектуальные игры, концерты, школьные и межшкольные спортивные соревнования и вечера в классе. Я уверен, что буду скучать по школе, когда окончу 11 класс.
Итоговый зачет за курс 9 класса
Пояснительная записка
Материалы для проведения итогового зачета по английскому языку составлены на основе Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования (Приказ Министерства образования и науки РФ от 17.12.2010г № 1897) с использованием учебных пособий:
- Английский язык. Книга для учителя. 9 класс. Кузовлев В. П., Лапа Н. М., Перегудова Э. Ш. и др. -М.: Просвещение, 2017- И. И. Панова, Е. Б. Карневская, Е. А. Мисуно - Tests Grammar, Listening, Reading. Тесты по грамматике, аудированию и чтению - 2016
- Борисенко Т. И., Валентей Т. В. - Тесты по грамматике английского языка для школьников и абитуриентов- 2013
Данные материалы предназначены для контроля освоения темы образовательной программы за курс 9 класса по английскому языку. Материалы для проведения итогового зачета содержат задания в двух формах. Задания с выбором ответов. Эта часть содержит 20 заданий. Каждому их таких заданий прилагаются по 4 вариантов ответов базового уровня. Задания оцениваются по 1 баллу за каждый правильный ответ.
Перевод текста включают в себя текст на английском языке для перевода его на русский язык. Задание оценивается в 10 баллов.
Критерии оценивания:
Ответы всего максимально 30 баллов.
Оценка по пятибалльной системе | «1» | «2» | «3» | «4» | «5» |
Общий балл | 0-5 | 6-15 | 16-23 | 24-26 | 27-30 |
Процент выполнения заданий | 0-19% | 20-50% | 51-79% | 80-89% | 90-100% |
Время для выполнения работы – 40 минут.
Тест
Выберите правильный вариант
1. My parents never let me______in bed.
a) reading c) to reading
b) to read d) read
2. The teacher allowed us ______reference material while
writing the report.
a) to use c) use
b) using d) used
3. They expected the meeting______in a conference hall.
a) to hold c) holding
b) to be held d) to be holding
4. What makes him______so jealous of his friends' success?
a) to be c) be
b) being d) to have been
5.1 am thinking______my country house.
a) selling c) to sell
b) of selling d) is selling
6.1 would rather______her the truth.
a) have told c) telling
b) to tell d) tell
7. You had better______your studies more seriously.
a) take c) taking
b) to take d) are taking
8.1 don't mind______out.
a) against eating c) eating
b) eat d) to eat
9.1 hope______Moscow State University.
a) for entering c) of entering
b) to enter d) entering
10.1 want my brother______the work as soon as possible.
a) finishing c) finishes
b) to finish d) finish
11. Could you help me______the work as soon as possible?
a) finishing c) with finishing
b) in finishing d) to finish
12. If you don't succeed______your exams, I won't let you
______to a disco.
a) in taking, go c) in taking, to go
b) taking, go d) to take, go
13. The government intend______social programmes.
a) at starting c) to start
b) starting d) start
14.1 was made______to play the piano.
a) learn c) learning
b) to learn d) in learning
15. My father makes me______the piano three hours a day.
a) to play c) play
b) playing d) in playing
16. A passer-by asked me how______to the railway station.
a) can get c) getting
b) get d) to get
17. The children were let______in the river.
a) swim c) swimming
b) to swim d) swam
18. The tourists expected the hotel______much better.
a) be c) of being
b) being d) to be
19.1 would like my daughter______back home earlier.
a) come c) to come
b) coming d) to be coming
20. My father likes______for long walks in the early morning.
a) go c) to go
b) going d) of going
Ответы: l.d) 2. а) З.Ь) 4. с) 5.Ь) 6. d) 7. а) 8. с) 9.Ь) 10.Ь) ll.d) 12. а) 13. с) 14. Ь) 15. с) 16. d) 17. а) 18.
19. с) d) 20. Ь)
Перевод текста
Ecology and manThe ecology of our planet has long been under threat. Unfortunately, it is the human factor that primarily has a negative impact on the environment. But this environment is the habitat for both people and other living organisms. Man was created by nature in order to protect the planet for future generations. At present, mankind is committed not to think about the negative effects of its activities on the environment. In turn, environmentalists are sounding the alarm and predicting a large-scale environmental catastrophe that threatens to exterminate all life on the planet. It is worth emphasizing that a person pollutes the environment, first of all makes himself worse. Toxins and harmful chemicals that are the result of human activity have long poisoned most of the drinking water and food.
Such negligent behavior of people leads to environmental disasters, such as acid precipitation, intensive melting of glaciers. There are new diseases and viruses that mutate and are not amenable to treatment. Mortality is increasing across the planet. Nature cannot self-purify, so people must understand the seriousness of the problem and avoid catastrophic situations.
Экология и человек
Экология нашей планеты уже давно находится под угрозой. К сожалению, именно человеческий фактор в первую очередь оказывает негативное влияние на окружающую среду. А ведь эта среда является средой обитания как для людей, так и для других живых организмов. Человек был создан природой для того, чтобы оберегать планету для будущих поколений. В настоящее время человечество совершено не думает о негативных последствиях своей деятельности на экологию. В свою очередь, экологи бьют тревогу и прогнозируют масштабную экологическую катастрофу, которая грозит истреблению всего живого на планете. Стоит подчеркнуть, что человек загрязняя экологию, в первую очередь делает хуже самому себе. Токсины и вредные химические вещества, которые являются результатом человеческой деятельности, уже давно отравили основную часть питьевой воды и пищи.
Подобное халатное поведение людей приводит к экологическим катастрофам, таким как выпадение кислотных осадков, интенсивное таяние ледников. Появляются новые болезни и вирусы, которые мутируют и не поддаются лечению. Увеличивается смертность по всей планете. Природа не может самоочищаться, поэтому люди должны понимать серьезность проблемы и не допускать до катастрофических ситуаций.