Контрольно-измерительные материалы к уроку английского языка в 3 классе

1
0
Материал опубликован 28 August 2019 в группе

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации

по учебному предмету «Иностранный (английский) язык»

 

Класс: 3

Форма: Контрольная работа за 1 четверть

Тема: Где ты живешь? Моя семья большая?

 

Пояснительная записка.

 

Назначение работы:

оценить уровень подготовки обучающихся 3 класса по предмету «Иностранный (английский) язык» в соответствии с планируемыми результатами основного общего образования, представленными в Федеральном государственном образовательном стандарте основного общего образования.

 

Проверяемое содержание:

 

«Где ты живешь?»

Лексика:

Столицы; Город и сельская местность, общественные места описание местности; Достопримечательности стран изучаемого языка и родной страны; Любимые игры и занятия; Прогулки в парке зоопарке.

Грамматика:

Глаголы to be, to have got; Оборот there is / there are; Конструкция like doing something

 

«Моя семья большая?»

Лексика:

Возраст членов семьи. Совместное времяпровождение каждый день и в свободное время. Покупки. Любимая еда; Распорядок дня школьника. Обычные занятия в будни и выходные.

Грамматика:

Числительные от 11 до 100; Present simple, наречия неопределенной частотности (often, sometimes, usually, always) и наречия определенной частотности (every day), их место в предложении; Специальные вопросы в Present Simple

 

Структура контрольной работы:

 

Распределение заданий по проверяемым умениям и видам деятельности

 

раздела

Проверяемые умения, виды деятельности

Количество заданий

Уровень сложности задания

Максимальный балл за выполнение задания

1

Аудитивные навыки (восприятие иноязычной речи на слух)

1

Б

3

2

Навыки чтения

2

Б

16

3

Лексические и грамматические навыки

3

Б

24

 

Продолжительность контрольной работы

На выполнение контрольной работы отводится 40 минут.

 

Система оценивания контрольной работы

 

Задание раздела 1 Аудирование (общее для обоих вариантов) считается выполненным, если верно определены фотографии, соответствующие рассказу Энн.

Каждое правильно установленное соответствие оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение

+

-

+

-

+

 

Задания раздела 2 Чтение

Задание 1 считается выполненным, если ученик верно распределил слова по группам в соответствии с правилами чтения выделенных букв.

Каждое слово, верно отнесенное в соответственную группу оценивается в 0,5 баллов; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Задание 2 считается выполненным, если ученик верно определил вопросы, ответы на которые со­держатся в тексте.

Каждое слово, верно отнесенное в соответственную группу оценивается в 0,5 баллов; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Вариант 1

Задание 1

[ei]

Race, cake, game, tale

[æ]

Catch, tag, camp, jam, candy

[ai]

Bike, rice, tiger, kite

[i]

Trick, film, milk, pony

[ɜ:]

Bird, skirt, circus

Задание 2

1

2

3

4

5

6

7

8

Ответ

+

+

-

+

+

-

+

+

 

Вариант 2

Задание 1

[ei]

Play, lake, station, cave

[æ]

Candy, flag, cap, and

[ai]

Kylie, kite, my, like, five

[i]

Funny, silly, city, twenty, ship

[ɜ:]

Bird, girl

Задание 2

1

2

3

4

5

6

7

8

Ответ

+

+

+

+

-

-

+

+

 

Задания раздела 3 Грамматика и лексика

Задание 1 считается выполненным, если ученик правильно выбрал подписи к картинкам.

Каждая правильная подпись оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

Задание 2 считается выполненным, если ученик верно распределил слова по трём группам в поряд­ке возрастания в каждой группе.

Правильный ответ на каждое из заданий оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Задание 3 считается выполненным, если ученик выбрал верные слова, из данных в скобках.

Правильный ответ на каждое из заданий оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

 

 

Вариант 1

Задание 1

1

2

3

4

5

6

7

Ответ

G

E

H

B

A

I

C

Задание 2

1

2

3

Ответ

Three, thirteen, thirty

Six, sixteen, sixty

Nine, nineteen, ninety

Задание 3.1

1

2

3

4

5

6

7

8

Ответ

am

from

live

there are

can

have got

doesn’t

likes

Задание 3.2

1

2

3

4

5

6

Ответ

Have

do

live

usually

How often

What games

 

Вариант 2

Задание 1

1

2

3

4

5

6

7

Ответ

F

E

D

C

G

I

A

Задание 2

1

2

3

Ответ

Four, fourteen, fourty

Seven, seventeen, seventy

Eight, eighteen, eighty

Задание 3.1

1

2

3

4

5

6

7

8

Ответ

is

from

lives

there are

can

has got

don’t

like

Задание 3.2

1

2

3

4

5

6

Ответ

Have

do

live

usually

Where

What

 

Максимальный балл за выполнение всей работы – 43.

 

Перевод баллов в отметку по 5-балльной системе

 

Отметка

2

3

4

5

Количество баллов

0 - 19

20 - 29

30 - 37

38 - 43


 


 

Контрольная работа

по разделам: Где ты живешь? Моя семья большая?

(3 класс 1 четверть)

 

I вариант

 

LISTENING. Энн показывает Кёрку фотографии своей семьи.

Послушай их разговор и поставь галочку (V) рядом с теми фотографиями, которые показывает Энн. Две фотографии лишние. Ты услышишь разговор два раза.

 

 

2. 3. 4. 5.

 

 

READING.

 

1. Хорошо ли ты знаешь правила чте­ния?

 

catch

tale

candy

camp

film

bike

milk

game

pony

trick

bird

kite

tiger

rice

skirt

race

jam

cake

circus

tag

Reading rules. Распредели слова по группам в со­ответствии с правилами чтения выделенных букв.

 

[ei] _______________________________________________________________________

[æ] _______________________________________________________________________

[ai] _______________________________________________________________________

[i] _______________________________________________________________________

[ɜ:] _______________________________________________________________________

 

Прочитай, что рассказывает о себе Джейн — геро­иня книги «Джейн Эйр» (Jane Eyre by Ch. Brontb). Отметь галочкой (V) вопросы, ответы на которые со­держатся в тексте.

 

How old is Jane? _____

Where does Jane live? _____

Why don’t the children like Jane? _____

Has Jane got parents? _____

Has she got any relatives? _____

What books does Jane like reading? _____

Does Jane want to go to school? _____

Why isn’t Jane happy? _____

 

I am ten. I don’t go to school. I live in Mrs Reed’s family. Their house is very large. Mrs Reed and her three children don’t like me. John is a schoolboy. He is fourteen and he often beats me. I don’t like John and his sisters. I’m not happy.

It is Saturday. I am ill and I am staying in bed. Mrs Reed and her children are not at home.

“Do you want a book, Jane?” asks Bessie.

“Yes, I do.” She gives me “Gulliver’s Travels.” Then Mr Lloyd comes in. He comes when the ser­vants are ill.

“How are you, little girl? Is your name Jane?” asks Mr Lloyd.

“Yes, sir, Jane Eyre.”

“Why aren’t you happy? Can you tell me?”

“I have no father and mother. I have no brothers and sisters.”

“You have a kind aunt.”

“She isn’t good. She doesn’t love me.”

“But you live in a beautiful house.”

“It’s not my house, sir.”

“Do you want to go to school?”

“Oh, yes, sir. I want to go to school very much.”

(after Ch. Bronte)

 

VOCABULARY/GRAMMAR.

 

Рассмотри и подпи­ши рисунки (1—7) подходящими словами из рамки. Три слова лишние. Задание (0) уже сделано в качестве при­мера.

 

A. long bridge

B. parents

C. grandparents

D. children

E. city

F. mountain

G. stadium

H. station

I. zoo

K. region

L. cave

 

 

3.

2.

1.

0.

cave

 

 

 

 

 

 

 

7.

6.

5.

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Распредели числительные по трём группам в поряд­ке возрастания в каждой группе. Задание (0) уже сде­лано в качестве примера.

thirteen nineteen sixty thirty

ninety nine fifteen sixteen

six fifty three five

 

five fifteen fifty_______________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

 

 

 

 

Карен рассказывает о себе и своей подруге.

 

Выбери подходящее слово в скобках и подчеркни его. Задание (0) уже сделано в качестве примера.

 

My name (is/are) Karen Brewer.

I (is/am) 7.

I’m (from/to) a big city in Connecticut, the USA.

My grandparents (lives/live) on a farm in Nebraska.

On the farm (there are/there is) many animals: cows, pigs and hens.

I (can/like) ride on a tractor there.

I (have got/has got) a friend in Nebraska. Her name is Tia.

She (doesn’t/don’t) watch TV!

She (likes/like) riding a bicycle.

 

Карен оказалась на ферме первый раз. Какие во­просы она задаёт?

Выбери подходящее слово в скобках и подчеркни его. Задание (0) уже сделано в качестве примера.

 

(What /Where) is your car?

(Have/Has) you got a TV?

What (do/does) granny and grandpa do on Sundays?

Where does Tia (live/lives)?

What does Tia (usually/every day) do after school?

(Where/How often) do granny and grandpa go to town?

(What/What games) does Tia like playing?

 

Контрольная работа

по разделам: Где ты живешь? Моя семья большая?

(3 класс 1 четверть)

 

II вариант

 

LISTENING. Энн показывает Кёрку фотографии своей семьи.

Послушай их разговор и поставь галочку (V) рядом с теми фотографиями, которые показывает Энн. Две фотографии лишние. Ты услышишь разговор два раза.

 

 

 

1. 2. 3. 4. 5.

 

 

READING. Хорошо ли ты знаешь правила чте­ния?

 

cave

lake

cap

silly

flag

station

like

play

my

funny

five

girl

twenty

kite

Kylie

ship

and

city

bird

candy

Reading rules. Распредели слова по группам в со­ответствии с правилами чтения выделенных букв.

 

 

[ei] _______________________________________________________________________

[æ] _______________________________________________________________________

[ai] _______________________________________________________________________

[i] _______________________________________________________________________

[ɜ:] _______________________________________________________________________

 

Прочитай, что рассказывает о себе Джейн — геро­иня книги «Джейн Эйр» (Jane Eyre by Ch. Brontb). Отметь галочкой (V) вопросы, ответы на которые со­держатся в тексте.

 

How old is Jane? _____

Where does Jane live? _____

Why don’t the children like Jane? _____

Has Jane got parents? _____

Has she got any relatives? _____

What books does Jane like reading? _____

Does Jane want to go to school? _____

Why isn’t Jane happy? _____

 

I am ten. I don’t go to school. I live in Mrs Reed’s family. Their house is very large. Mrs Reed and her three children don’t like me. John is a schoolboy. He is fourteen and he often beats me. I don’t like John and his sisters. I’m not happy.

It is Saturday. I am ill and I am staying in bed. Mrs Reed and her children are not at home.

“Do you want a book, Jane?” asks Bessie.

“Yes, I do.” She gives me “Gulliver’s Travels.” Then Mr Lloyd comes in. He comes when the ser­vants are ill.

“How are you, little girl? Is your name Jane?” asks Mr Lloyd.

“Yes, sir, Jane Eyre.”

“Why aren’t you happy? Can you tell me?”

“I have no father and mother. I have no brothers and sisters.”

“You have a kind aunt.”

“She isn’t good. She doesn’t love me.”

“But you live in a beautiful house.”

“It’s not my house, sir.”

“Do you want to go to school?”

“Oh, yes, sir. I want to go to school very much.”

(after Ch. Bronte)

 

VOCABULARY/GRAMMAR.

1. Рассмотри и подпи­ши рисунки (1—7) подходящими словами из рамки. Три слова лишние. Задание (0) уже сделано в качестве при­мера.

 

A. river

B. mother

C. family

D. town

E. forest

F. mountain

G. lake

H. station

I. zoo

K. region

1.

L. cave

 

 

 

3.

2.

cave

0.

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

6.

5.

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Распредели числительные по трём группам в поряд­ке возрастания в каждой группе. Задание (0) уже сде­лано в качестве примера.

 

fourteen seventeen eighty fourty

seventy seven fifteen eighteen

eight fifty four five

 

five fifteen fifty_______________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

________________________________________________________________

 

 

 

3. Карен рассказывает о своей подруге.

 

Выбери подходящее слово в скобках и подчеркни его. Задание (0) уже сделано в качестве примера.

 

Her name (is/are) Kate Brown.

She (is/am) 7.

She’s (from/to) a big city in Connecticut, the USA.

She (lives/live) on a farm in Nebraska.

On the farm (there are/there is) many animals: cows, pigs and hens.

We (can/like) ride on a tractor there.

She (have got/has got) a friend in Nebraska. Her name is Tia.

They (doesn’t/don’t) watch TV!

They (likes/like) riding a bicycle.

 

Карен оказалась на ферме первый раз. Какие во­просы она задаёт?

Выбери подходящее слово в скобках и подчеркни его. Задание (0) уже сделано в качестве примера.

 

(What /Where) is your car?

(Have/Has) you got a radio?

What (do/does) your parents do on Saturday?

Where does your brother (live/lives)?

What do you (usually/every day) do after school?

(Where/How often) do you usually swim?

(What/What games) does your family like doing?

 


 

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации

по учебному предмету «Иностранный (английский) язык»

 

Класс: 3

Форма: Контрольная работа за 2 четверть

Тема: Ты хороший помощник? Что ты празднуешь?

 

Пояснительная записка.

 

Назначение работы:

оценить уровень подготовки обучающихся 3 класса по предмету «Иностранный (английский) язык» в соответствии с планируемыми результатами основного общего образования, представленными в Федеральном государственном образовательном стандарте основного общего образования.

 

Проверяемое содержание:

 

«Ты хороший помощник?»

Лексика:

Работа по дому и в саду. Совместное времяпровождение каждый день и в свободное время. Покупки.

Грамматика:

Объектный падеж личных местоимений; Past Simple правильных и неправильных глаголов (утвердительная форма)

 

«Что ты празднуешь?»

Лексика:

Праздники детские праздники день дружбы день рождения; Рождество и Новый Год подготовка и празднование, маскарадные костюмы; Подарки.

Грамматика:

Past Simple (утвердительная и отрицательная форма, общие и специальные вопросы)

 

Структура контрольной работы:

 

Распределение заданий по проверяемым умениям и видам деятельности

 

раздела

Проверяемые умения, виды деятельности

Количество заданий

Уровень сложности задания

Максимальный балл за выполнение задания

1

Аудитивные навыки (восприятие иноязычной речи на слух)

1

Б

6

2

Навыки чтения

1

Б

6

3

Лексические и грамматические навыки

3

Б

20

 

Продолжительность контрольной работы

На выполнение контрольной работы отводится 40 минут.

 

Система оценивания контрольной работы

 

Задание раздела 1 Аудирование (общее для обоих вариантов) считается выполненным, если верно установлено соответствие между высказыванием представленными в таблицами видами деятельности.

Каждое правильно установленное соответствие оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

 

Molly

her mum

her dad

swept the paths

 

 

V

set the table

 

V

 

cooked a tasty food

 

V

 

cleaned the vegetables

 

 

V

gathered apples

V

 

 

made a cake

 

V

 

 

Задание раздела 2 Чтение

Задание 1 варианта считается выполненным, если ученик определил, какие из приведенных утверждений соответствуют содержанию текста, а какие не соответствуют.

Задание 2 варианта считается выполненным, если ученик верно определил вопросы, ответы на которые со­держатся в тексте.

Каждое верно установленное соответствие оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

Ответ

В I

+

-

-

+

+

+

+

+

В II

+

-

+

+

+

-

+

+

 

Задания раздела 3 Грамматика и лексика

Задание 1 считается выполненным, если ученик выбрал верные слова, из данных в скобках, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста.

Правильный ответ на каждое из заданий оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Задание 2 считается выполненным, если ученик правильно составил предложения.

Каждое из правильно составленных предложений оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Задание 3 считается выполненным, если ученик правильно перевел предложения.

Каждое из правильно переведенных предложений оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Вариант 1

Задание 1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Ответ

decorated

cleaned

them

swept

cooked

him

bought

set

danced

were

Задание 2

1

What cake did you make?

2

Did you dust the furniture?

3

Did your new friends like the picnic?

4

Did you gather apples for the cake?

5

Where did you buy food for the picnic?

Задание 3

1

Какой пирог ты приготовил?

2

Ты вытер пыль с мебели?

3

Твоим друзьям понравилась вечеринка?

4

Ты собрал яблоки для пирога?

5

Где ты купил продукты для пикника?

 

 

 

Вариант 2

Задание 1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Ответ

decorated

cleaned

them

swept

cooked

her

bought

set

danced

were

Задание 2

1

Where did you celebrate Christmas?

2

What games did you play at the party?

3

Did you send greeting cards to your friends?

4

Did you wear fanny costumes at the party?

5

Did you invite many friends to the party?

Задание 3

1

Где ты праздновал Рождество?

2

В какие игры ты играл на вечеринке?

3

Ты посылал поздравительные открытки своим друзьям?

4

Ты надевал карнавальные костюмы на вечеринку?

5

Ты приглашал много друзей на вечеринку?

 

Максимальный балл за выполнение всей работы – 32.

 

Перевод баллов в отметку по 5-балльной системе

 

Отметка

2

3

4

5

Количество баллов

0 - 15

16 - 21

22 - 27

28 - 32


 


 

Контрольная работа

по разделам: Ты хороший помощник? Что ты празднуешь?

(3 класс 2 четверть)

 

I вариант

 

Инструкция по выполнению работы

 

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны. На выполнение контрольной работы отводится 40 минут. Ответы к заданиям необходимо занести в графу ответов, представленную после каждого задания, в виде одной буквы или цифры, соответствующей номеру правильного ответа либо целым словом (лексико-грамматическое задание).

При выполнении заданий можно пользоваться черновиком. Записи в черновике не учитываются при оценивании работы. Баллы, полученные за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успехов!

 

РАЗДЕЛ 1. Аудирование

 

Тед и Молли отмечали свои дни рождения в один день в доме Молли. Послушай и отметь галочкой (˅), что делала Молли и ее родители для подготовки праздника. Ты услышишь рассказ два раза.

 

 

Molly

her mum

her dad

swept the paths

 

 

 

set the table

 

 

 

cooked a tasty food

 

 

 

cleaned the vegetables

 

 

 

gathered apples

 

 

 

made a cake

 

 

 

 

РАЗДЕЛ 2. Чтение

 

Прочитай рассказ о китайской девочке Джесс Ли из повести «Китайский Новый год» (The Chinese New Year by Susan Horn) и отметь галочкой (˅) те, ко­торые оответствуют содержанию рассказа.

 

Jess Lee lived with her father and mother in New York. Their house was not big but it was very nice. They had a piano and Jess wanted to have music lessons but her mother said: “You are a little girl, lit­tle girls don’t have music lessons.” Jess wanted to play the piano and sing a Chinese song at the Chinese New Year party. Jess talked to her aunt Mel and she helped her. Jess didn’t tell her mum and dad about it.

Mr and Mrs Lee came to New York from China. They celebrated the New Year the way (так как) the Chinese usually do it. They made a big red dragon for the New Year parade. The Chinese think that evil spirits (приведение, дух) are afraid of red dragons and fly away. After the parade Jess and her family had a great party. They had a good dinner; they danced Chinese dances and sang Chinese songs. At the party, Jess and her aunt played the piano together. Aunt Mel played the piano well and Jess played with one finger (палец), but she did it. Mrs Lee said: “Jess, you are a big girl and you can have music lessons.”

(after Susan Horn)

China — Китай

the Chinese — китайцы

Chinese — китайский

 

Jess and her family lived in New York.

Mrs Lee played the piano well.

The mother taught Jess to play the piano.

Aunt Mel gave Jess music lessons.

Jess and her family celebrated the Chinese New Year.

Jess and her family had a great Chinese New Year party.

Jess and her aunt played the piano together and sang a beautiful song.

Mrs Lee said to Jess: “You can have music lessons.”

 

РАЗДЕЛ 3. Грамматика и лексика

 

Прочитай рассказ Молли о том, как она и её друзья встречали сверстни­ков из-за границы в летнем лагере. Подчеркни под­ходящее слово в скобках. Задание (0) уже сделано в качестве примера.

 

Last month we (0) (invite /invited) our new friends to the summer camp. We (1) (decorated/cleaned) the hous­es with toys. My friends (2) (liked/cleaned) our room and I helped (3) (her/them). Sam and Liz (4) (sweep/swept) the paths in the garden. Philip (5) (washed/cooked) food for the picnic. I helped (6) (him/them) to make a cake. Kevin and Pete (7) (bought/buy) cookies and (8) (made/set) the tables. We had a great picnic! The music was good and we (9) (cooked/danced) and sang a lot. Our new friends (10) (are/were) happy.

 

О чём ещё можно спросить Молли, чтобы больше узнать о приезде друзей в летний лагерь?

Задайте вопросы, используя предложенные слова. За­дание (0) уже сделано в качестве примера.

 

buy/for your new friends?/Did/gifts/you

Did you buy gifts for your new friends?

you/What cake/make?/did

the furniture?/Did/dust/you

like/your new friends/Did/the picnic?

you/for the cake?/apples/Did/gather

did/Where/for the picnic?/food/buy/you

 

Переведи вопросы на русский язык.

 

Контрольная работа

по разделам: Ты хороший помощник? Что ты празднуешь?

(3 класс 2 четверть)

 

II вариант

 

Инструкция по выполнению работы

 

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны. На выполнение контрольной работы отводится 40 минут. Ответы к заданиям необходимо занести в графу ответов, представленную после каждого задания, в виде одной буквы или цифры, соответствующей номеру правильного ответа либо целым словом (лексико-грамматическое задание).

При выполнении заданий можно пользоваться черновиком. Записи в черновике не учитываются при оценивании работы. Баллы, полученные за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успехов!

 

РАЗДЕЛ 1. Аудирование

 

Тед и Молли отмечали свои дни рождения в один день в доме Молли. Послушай и отметь галочкой (˅), что что делала Молли и ее родители для подготовки праздника. Ты услышишь рассказ два раза.

 

 

Molly

her mum

her dad

swept the paths

 

 

 

set the table

 

 

 

cooked a tasty food

 

 

 

cleaned the vegetables

 

 

 

gathered apples

 

 

 

made a cake

 

 

 

 

РАЗДЕЛ 2. Чтение

 

В Британии многие дети любят сказки об игрушеч­ных медвежатах.

На какие вопросы можно найти ответы в этой сказ­ке? Отметьте эти вопросы галочкой (˅).

Where did the teddy bears live?

What party did the teddy bears have?

Did they invite many bears?

What did they cook?

What cake did they make?

Where did the teddy bears have their party?

What did the teddy bears do at the party?

Did the teddy bears give a chocolate cake to the real (настоящий) bear?

 

There were times (Были времена) when only lucky (удачливый) children lived with a teddy bear in their houses. In those days bears didn’t often see their bear friends.

Rufus was a teddy bear. He lived with a little girl in a beautiful house. The girl was a Lady. Yes, she was a Lady because her mother was a Duchess (герцогиня).

Once the Duchess had a party. And the teddy bears wanted to have a party, too.

They invited all the bears that (которые) lived in town. They cooked a tasty meal, made a chocolate cake and set the table in the forest. Many bears came with apples, apricots and honey. After the dinner many bears went to dance. They danced and sang. It was wonderful. One little bear didn’t go to dance. He washed the dishes.

Suddenly he saw a very big bear. It was a real bear. The real bear asked, “Have you got any food here?”

“No,” said the little teddy bear.

“Excuse me. It is my birthday and I want to have a birthday cake. Have you got a cake?”

“No, we haven’t. But we had a chocolate cake.”

“I am so sorry,” said the real bear sadly and went away.

Next day the teddy bears went to the forest and gave the real bear a tasty chocolate cake. He was happy!

 

 

РАЗДЕЛ 3. Грамматика и лексика

 

Прочитай рассказ Энн о том, как она и её семья встречали родственников из-за границы. Подчеркни под­ходящее слово в скобках. Задание (0) уже сделано в качестве примера.

 

Last summer we (0) (invite /invited) our relatives from Russia. We (1) (decorated/cleaned) the hous­es with balloons. My parents (2) (liked/cleaned) our house and I helped (3) (her/them). Grandpa (4) (sweep/swept) the paths in the garden. Grandma (5) (washed/cooked) the food for the picnic. I helped (6) (her/them) to make a cake. My brother Pete (7) (bought/buy) cookies and (8) (made/set) the table. We had a great picnic! The music was good and we (9) (cooked/danced) and sang a lot. Our relatives (10) (are/were) happy.

 

Кёрк и его одноклассники пришли в школу после рождественских каникул. О чем они спрашивали друг друга? Составьте вопросы из предложенных слов. За­дание (0) уже сделано в качестве примера.

 

you / a chocolate cake? / Did / make

Did you make a chocolate cake?

did / Christmas? / Where / celebrate / you

you / play / at the party? / What games / did

greetings cards? / Did / send / you / to your friends?

wear / Did / funny costumes / you / at the party

many friends / you / to the party? / Did / invite

 

Переведи вопросы на русский язык.


 

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации

по учебному предмету «Иностранный (английский) язык»

 

Класс: 3

Форма: Контрольная работа за 3 четверть

Тема: Я очень хороший. Твое любимое время года. У тебя есть питомец?

 

Пояснительная записка.

 

Назначение работы:

оценить уровень подготовки обучающихся 3 класса по предмету «Иностранный (английский) язык» в соответствии с планируемыми результатами основного общего образования, представленными в Федеральном государственном образовательном стандарте основного общего образования.

 

Проверяемое содержание:

 

«Я очень хороший»

Лексика:

Игрушки песни книги. Любимые игры и занятия. Компьютерные игры. Прогулки в парке зоопарке. Внешность и одежда.

Грамматика:

Притяжательный падеж существительных

 

«Твое любимое время года»

Лексика:

Погода; Времена года и месяца

Грамматика:

Безличные предложения; модальный глагол should

 

«У тебя есть питомец?»

Лексика:

Любимые животные; Домашние питомцы и уход за ними.

Грамматика:

Вопросительная и утвердительная формы в Present Simple; Утвердительная форма в Past Simple; Модальные глаголы must, may.

 

Структура контрольной работы:

 

Распределение заданий по проверяемым умениям и видам деятельности

 

раздела

Проверяемые умения, виды деятельности

Количество заданий

Уровень сложности задания

Максимальный балл за выполнение задания

1

Аудитивные навыки (восприятие иноязычной речи на слух)

1

Б

5

2

Навыки чтения

1

Б

4

3

Лексические и грамматические навыки

4

Б

24

 

Продолжительность контрольной работы

На выполнение контрольной работы отводится 40 минут.

 

 

 

Система оценивания контрольной работы

 

Задание раздела 1 Аудирование (общее для обоих вариантов) считается выполненным, если верно установлено соответствие между высказываниями каждого говорящего и предложениями из списка.

Каждое правильно установленное соответствие оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Говорящий

A

B

C

D

E

F

Утверждение

3

5

1

4

-

2

 

Задание раздела 2 Чтение считается выполненным, если ученик верно определил ответ, который соответствует тексту.

Каждый правильный ответ оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Утверждение

1

2

3

4

Ответ

В I

C

B

B

A

В II

C

A

B

A

 

Задания раздела 3 Грамматика и лексика

 

Задание 1 считается выполненным, если ученик правильно описал погоду на картинках.

Каждый правильный ответ оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Задание 2 считается выполненным, если ученик правильно восстановил стихотворение.

Каждая верно заполненная строка оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Задание 3 считается выполненным, если ученик правильно составил словосочетания.

Каждое правильно составленное словосочитание оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Задание 4 считается выполненным, если ученик выбрал верные слова, из данных в скобках, так, чтобы они грамматически соответствовали ситуациям описанным в предложениях.

Каждый правильный ответ оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Вариант 1

Задание 1

1

2

3

4

5

Ответ

It’s cold.

It’s hot.

It’s windy.

It’s rainy.

It’s cloudy.

Задание 2

1

2

3

4

5

Ответ

nose

fingers

toes

eyes

mouth

Задание 3

1

My sister’s coat.

2

My brother’s boots.

3

Steve’s shorts.

4

Molly’s shirt.

5

Fred’s T-shirt.

6

Kate’s uniform.

7

Robert’s jeans.

Задание 4

1

2

3

4

5

6

7

Ответ

should

shouldn’t

should

should

must

must

should

 

Вариант 2

Задание 1

1

2

3

4

5

Ответ

It’s windy.

It’s warm.

It’s snowy.

It’s foggy.

It’s cool.

Задание 2

1

2

3

4

5

Ответ

fingers

toes

nose

eyes

mouth

Задание 3

1

My mother’s dress.

2

My friend’s hat.

3

Andrew’s shirt.

4

Ann’s skirt.

5

Samanta’s blouse.

6

Kate’s shoes.

7

Irma’s coat.

Задание 4

1

2

3

4

5

6

7

Ответ

shouldn’t

shouldn

shouldn’t

shouldn

should

shouldn’t

shouldn

 

Максимальный балл за выполнение всей работы – 33.

 

Перевод баллов в отметку по 5-балльной системе

 

Отметка

2

3

4

5

Количество баллов

0 - 15

16 - 22

23 - 28

29 - 33


 


 

Контрольная работа

по разделам: Я очень хороший. Твое любимое время года. У тебя есть питомец?»

(3 класс 3 четверть)

 

I вариант

 

Инструкция по выполнению работы

 

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны. На выполнение контрольной работы отводится 40 минут. Ответы к заданиям необходимо занести в графу ответов, представленную после каждого задания, в виде одной буквы или цифры, соответствующей номеру правильного ответа либо целым словом (лексико-грамматическое задание).

При выполнении заданий можно пользоваться черновиком. Записи в черновике не учитываются при оценивании работы. Баллы, полученные за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успехов!

 

РАЗДЕЛ 1. Аудирование

 

Британские дети любят своих домашних питомцев.

Послушай, как дети ухаживают за своими животными. Поставь номер высказывания рядом с соответствующим предложением. Одно предложение лишнее. Ты услышишь высказывание два раза.

 

The girl gave grass and water to her pet. ________

The boy cleans the cage and feeds his pet. _________

The boy sometimes washed his pet. _________

The boy doesn’t like walk with his pet when it is rainy. _________

The girl walks and plays with her pet. _________

This girl cleans the cage and talks to the pet. _________

 

РАЗДЕЛ 2. Чтение

 

Прочитай рассказ «Сэм и его любимые сапоги для дождливой погоды» (Sam’s Rainy Day Boots by Cathie Breen) и выполни задание после текста.

 

It was cloudy. It was rainy. The little boy in the green boots and green coat went for a walk.

“Sam, let’s go on rides!” his friends told him.

“No!” Sam loved going on rides, but he loved jumping in puddles (в лужах) with his rainy day boots, too. Sam loved his rainy day boots. They were green, his favourite colour. They made funny sounds (смешные звуки).

“Sam, let’s play bingo!” said Timmy, his friend.

“No!” Sam loved playing bingo, but there were a lot of puddles. He loved jumping in the puddles. He jumped from puddle to puddle. Then Sam saw the sun in the sky and he went home. He was very sad. At home he took off his green coat and his green rainy day boots. He put on his shorts and his favourite T-shirt with red cars on it. He had pizza for dinner. He loved pizza. But he was very sad. He loved when it was rainy. He loved jumping in puddles. Sam’s mother told him: “Tomorrow there will be another rainy day.” Sam was happy.

(after Cathie Breen)

 

Выбери ответ, который соответствует тексту. Обведи буквы A, B или C.

 

Sam went for a walk A. when it was sunny.

B. with his friends.

C. when it was rainy.

 

Sam A. went on rides.

B. jumped in puddles.

C. played bingo.

Sam’s favourite colour was A. red.

B. green.

C. blue.

 

Sam become sad because A. he saw the sun in the sky.

B. there were a lot of puddles.

C. he didn’t like pizza.

 

 

РАЗДЕЛ 3. Лексика и грамматика

 

Опиши погоду на картинках. Используй слова из рамки. Два слова лишние. Задание под цифрой (0) уже сделано в качестве примера.

windy rainy snowy sunny foggy cold hot cloudy

 


 


 


 

2.

It is sunny

 

 


 


 


 


 


 


 


 


 

Прочитай стихотворение и вместо картинок вставь слова из рамки. Одно слово лишнее. Задание под цифрой (0) уже сделано в качестве примера.

ears eyes fingers hair mouth nose toes

Here are my (0) ears

 

Here is my (1) __________

 

Here are my (2) __________

Here are my (3) __________

H ere are my (4) __________

They are kind.

Here is my (5) __________

With teeth, they are white.

 

 

Посмотри внимательно на картинки и напиши, чьи это вещи. Задание под цифрой (0) уже сделано в качестве примера.

my father uniform

my sister trousers

my brother jeans

Steve T-shirt

Molly coat

Fred shorts

Kate boots

R obert skirt

 

 

my father’s trousers

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашние животные требуют много внимания и заботы. Что нужно, чтобы питомцы чувствовали себя счастливыми? Задание под цифрой (0) уже сделано в качестве примера.

 

We (may/must) look after your pets.

Dogs (can/should) walk every day.

You (can/shouldn’t) wash your cat. But you mustn’t wash it very often.

Many parrots can talk. You (should/mustn’t) talk to them.

We (may/should) give water to pets.

We (must/can’t) clean cages.

We (must/may) feed our pets.

We (mustn’t/ should) play with our pets.

 

 


 

Контрольная работа

по разделам: Я очень хороший. Твое любимое время года. У тебя есть питомец?»

(3 класс 3 четверть)

 

II вариант

 

Инструкция по выполнению работы

 

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны. На выполнение контрольной работы отводится 40 минут. Ответы к заданиям необходимо занести в графу ответов, представленную после каждого задания, в виде одной буквы или цифры, соответствующей номеру правильного ответа либо целым словом (лексико-грамматическое задание).

При выполнении заданий можно пользоваться черновиком. Записи в черновике не учитываются при оценивании работы. Баллы, полученные за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успехов!

 

РАЗДЕЛ 1. Аудирование

 

Британские дети любят своих домашних питомцев.

Послушай, как дети ухаживают за своими животными. Поставь номер высказывания рядом с соответствующим предложением. Одно предложение лишнее. Ты услышишь высказывание два раза.

 

The girl gave grass and water to her pet. ________

The boy cleans the cage and feeds his pet. _________

The boy sometimes washed his pet. _________

The boy doesn’t go for a walk with his pet when it is cold. _________

The girl walks and plays with her pet. _________

This girl cleans the cage and talks to the pet. _________

 

РАЗДЕЛ 2. Чтение

 

Прочитай сказку и выполни задание после текста.

 

Once there was a Little White Teddy Bear. He had a funny little nose and big black eyes.

He lived in a big white house. There was a tree near the house and pretty flowers.

The Little White Teddy Bear’s Mum lived in the house too. She wore a dress with pockets.

The Little White Teddy Bear’s Dad lived in the house too. He wore a blue coat. The Little White Teddy Bear’s Dad wore black hat, when it was cold.

The Little White Teddy Bear had a Sister, a girl Teddy Bear. She had a beautiful blue dress and a ribbon (ленточка) on her ear.

The Little White Teddy Bear had a big Brother too. He wore a big grey coat with pockets in it and a blue hat.

The Little White Teddy Bear was a good bear.

 

Выбери ответ, который соответствует тексту. Обведи буквы A, B или C.

 

The Little White Teddy Bear lived A. in a flat.

B. with his grandparents.

C. in a big white house.

 

The Little White Teddy Bear had A. a sister and a brother.

B. two sisters.

C. many friends.

 

The Little White Teddy Bear’s Dad A. when it was rain.

wore hat. B. when it was cold.

C. when he went for a walk.

 

The Little White Teddy Bear’s Brother A. wore a big grey coat with pockets.

B. wore a blue coat.

C. wore a big black hat.

 

 

РАЗДЕЛ 3. Лексика и грамматика

 

Опиши погоду на картинках. Используй слова из рамки. Два слова лишние. Задание под цифрой (0) уже сделано в качестве примера.

stormy rainy snowy sunny foggy cool warm cloudy

 


 


 


 

It is sunny

 

 


 


 


 


 


 


 


 

Прочитай стихотворение и вместо картинок вставь слова из рамки. Одно слово лишнее. Задание под цифрой (0) уже сделано в качестве примера.


 

body eyes fingers face mouth nose toes


 

My pretty (0) body

I have ten (1) __________

And ten (2) __________

I have a beautiful small (3) __________

M y (4) __________ are green,

The (5) __________ is red.

I think I’m pretty,

I’m not bad. (Я не плохой.)


 


 


 


 

Посмотри внимательно на картинки и напиши, чьи это вещи. Задание под цифрой (0) уже сделано в качестве примера.

 

my father shirt

my mother trousers

my friend hat

Andrew shoes

Ann dress

S amanta coat

Kate blouse

Irma skirt


 


 

my father’s trousers


 


 


 


 

Какие советы Вы могли бы дать Энн? Выберите и подчеркните подходящие слова. Задание под цифрой (0) уже сделано в качестве примера.

 

It’s sunny. You (should/shouldn’t) stay at home.

It’s warm. You (should/shouldn’t) put on your sweater.

You (should/shouldn’t) help your mother to clean the room.

You (should/shouldn’t) play computer games all day long.

You (should/shouldn’t) make your bad.

You (should/shouldn’t) walk your dog.

It’s not rainy. You (should/shouldn’t) take your umbrella.

You (should/shouldn’t) do your homework.


 

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации

по учебному предмету «Иностранный (английский) язык»

 

Класс: 3

Форма: Годовая контрольная работа

Тема: Где ты живешь? Моя семья большая? Ты хороший помощник? Что ты празднуешь? Я очень хороший. Твое любимое время года. У тебя есть питомец?

 

Пояснительная записка.

 

Назначение работы:

оценить уровень подготовки обучающихся 3 класса по предмету «Иностранный (английский) язык» в соответствии с планируемыми результатами основного общего образования, представленными в Федеральном государственном образовательном стандарте основного общего образования.

 

Проверяемое содержание:

 

«Где ты живешь?»

 

Лексика:

Столицы; Город и сельская местность, общественные места описание местности; Достопримечательности стран изучаемого языка и родной страны; Любимые игры и занятия; Прогулки в парке зоопарке.

 

Грамматика:

Глаголы to be, to have got; Оборот there is / there are; Конструкция like doing something

 

«Моя семья большая?»

 

Лексика:

Возраст членов семьи. Совместное времяпровождение каждый день и в свободное время. Покупки. Любимая еда; Распорядок дня школьника. Обычные занятия в будни и выходные.

 

Грамматика:

Числительные от 11 до 100; Present simple, наречия неопределенной частотности (often, sometimes, usually, always) и наречия определенной частотности (every day), их место в предложении; Специальные вопросы в Present Simple

 

«Ты хороший помощник?»

 

Лексика:

Работа по дому и в саду. Совместное времяпровождение каждый день и в свободное время. Покупки.

 

Грамматика:

Объектный падеж личных местоимений; Past Simple правильных и неправильных глаголов (утвердительная форма)

 

«Что ты празднуешь?»

 

Лексика:

Праздники детские праздники день дружбы день рождения; Рождество и Новый Год подготовка и празднование, маскарадные костюмы; Подарки.

 

Грамматика:

Past Simple (утвердительная и отрицательная форма, общие и специальные вопросы)

 

«Я очень хороший»

 

Лексика:

Игрушки песни книги. Любимые игры и занятия. Компьютерные игры. Прогулки в парке зоопарке. Внешность и одежда.

 

Грамматика:

Притяжательный падеж существительных

 

«Твое любимое время года»

 

Лексика:

Погода; Времена года и месяца

 

Грамматика:

Безличные предложения; модальный глагол should

 

«У тебя есть питомец?»

 

Лексика:

Любимые животные; Домашние питомцы и уход за ними.

 

Грамматика:

Вопросительная и утвердительная формы в Present Simple; Утвердительная форма в Past Simple; Модальные глаголы must, may.

 

«Какие они хорошие друзья?»

 

Лексика:

Мои лучшие друзья. Черты характера. Внешность одежда. Совместные игры и занятия. Письмо зарубежному другу.

 

Грамматика:

Утвердительная, отрицательная, вопросительная формы Future Simple

 

Структура контрольной работы:

 

Распределение заданий по проверяемым умениям и видам деятельности

 

раздела

Проверяемые умения, виды деятельности

Количество заданий

Уровень сложности задания

Максимальный балл за выполнение задания

1

Аудитивные навыки (восприятие иноязычной речи на слух)

1

Б

3

2

Навыки чтения

1

Б

4

3

Лексические и грамматические навыки

2

Б

16

4

Письмо

1

Б

7

 

Продолжительность контрольной работы

На выполнение контрольной работы отводится 40 минут.

 

Система оценивания контрольной работы

 

Задание раздела 1 Аудирование (общее для обоих вариантов) считается выполненным, если верно установлено соответствие между диалогами и их темами (темы представлены в списке).

Каждое правильно установленное соответствие оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение

-

V

-

V

V

 

Задание раздела 2 Чтение

 

Задание 1 варианта считается выполненным, если ученик верно определил вопросы, ответы на которые со­держатся в тексте.

Задание 2 варианта считается выполненным, если ученик определил, какие из приведенных утверждений соответствуют содержанию текста, а какие не соответствуют.

 

 

Утверждение

1

2

3

4

5

6

7

Ответ

В I

-

V

V

V

-

V

-

В II

-

V

V

V

-

-

V

 

Задания раздела 3 Грамматика и лексика

 

Задание 1 считается выполненным, если ученик выбрал верный вариант ответа.

Каждый верно выбранный вариант оценивается 1 баллом; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

Задание 2 считается выполненным, если ученик верно распределил слова по группам в поряд­ке возрастания в каждой группе..

Каждое слово, верно отнесенное в соответствующую группу оценивается в 0,5 баллов; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Вариант 1

Задание 1

1

2

3

4

5

6

Ответ

A

C

C

A

A

B

Задание 2

1

My country

A town, a region

2

House and garden

Wash the dishes, gather apples, dust the furniture

3

Holidays

Decorate a New Year tree, have a party, celebrate a holiday

4

Appearance (внешность)

A nose, a head, blond hair

5

Weather

Rainy, frosty, foggy

6

Pets

Walk the dog, look after the pets, a hamster

7

Clothes

A warm coat, my father’s sweater, a red blouse

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вариант 2

Задание 1

1

2

3

4

5

6

Ответ

B

A

B

C

B

C

Задание 2

1

My country

Station, long bridge

2

House and garden

Make a cake, set the table, sweep the path

3

Holidays

Wear fancy dress, a present, decorate your room

4

Appearance (внешность)

Body, eyes, left hand

5

Weather

Cloudy, It’s sunny, warm

6

Pets

A parrot, play with my cat, wash my dog

7

Clothes

T-shirt, her sister’s hat, a warm coat

 

Задание раздела 4 Письмо (общее для обоих вариантов) считается выполненным, если ученик верно ответил на вопросы задания и выдержал структуру письма при его выполнении.

Каждый правильный ответ оценивается 1 баллом; верно написанные обращение и подпись оцениваются в 0,5 баллов; неверный ответ или его отсутствие – 0 баллов.

 

Максимальный балл за выполнение всей работы – 30.

 

Перевод баллов в отметку по 5-балльной системе

 

Отметка

2

3

4

5

Количество баллов

0 - 14

15 - 20

21 - 26

27 - 30


 


 

Годовая контрольная работа

 

I вариант

 

Инструкция по выполнению работы

 

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны. На выполнение контрольной работы отводится 40 минут. Ответы к заданиям необходимо занести в графу ответов, представленную после каждого задания, в виде одной буквы или цифры, соответствующей номеру правильного ответа либо целым словом (лексико-грамматическое задание).

При выполнении заданий можно пользоваться черновиком. Записи в черновике не учитываются при оценивании работы. Баллы, полученные за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успехов!

 

РАЗДЕЛ 1. Аудирование

Дети любят беседовать на разные темы. Послушай три диалога и отметь галочкой (˅) то, о чем говорят дети. Два утверждения лишние. Ты услышишь диалоги 2 раза.

about new house ________

about the summer holiday ________

about new friends at school ________

about the weather ________

about a new doll ________

 

РАЗДЕЛ 2. Чтение

Прочитай, что Сэлли из повести «Время игр для Нэнси» (Playtime for Nancy by Margaret O. Hyde) рассказывает о своей сестре. Отметьте галочкой (˅) вопросы, на которые есть ответы в рассказе?

 

How old was Nancy?

What did the mother say to Nancy?

Where did Nancy take her toys?

Did Nancy want to play with Winnie?

Did Winnie like playing with toys?

Did Nancy want to be a good girl?

When did Winnie and her mother go away?

 

My mother said to my little sister Nancy: “Soon my friend and her little daughter (дочь) Winnie will come to see us. Winnie is a very good girl. You must be a good girl, too. You will take your toys and play with Winnie in the garden.” My little sister took all her toys into the garden. “I want to play with Winnie. When will she come?” asked Nancy.

When my mother’s friend and Winnie came, Nancy and Winnie went to play in the garden.

“Do you like my doll?” asked my sister Nancy. “Will you play with my doll?”

“No, I won’t. Thank you.”

“What toys will you play with?”

“I won’t play with toys.”

“What will you do?”

“I will read a book.”

When Winnie and my mother’s friend went away, Nancy said: “I don’t want to be a good girl.”

(after Margaret O. Hyde)

 

 

 

 

РАЗДЕЛ 3. Лексика и грамматика

Что говорят дети о своем свободном времени? Прочитай их высказывания и заполни пропуски 1 – 6, выбрав один из трех вариантов ответа. Обведи букву выбранного тобой варианта. Задание под цифрой (0) уже сделано в качестве примера.

 

The winter holidays were great! I _________ my grandparents.

will visit

visited

visit

Tomorrow my friends and I _________ a party.

A. will have

have

had

It’s rainy, you _________ go for a walk.

must

may

shouldn’t

Last week my sister and I _________ in the river.

swim

will swim

swam

I cleaned my room _________.

yesterday

soon

usually

_________ your friends play football with the pirates next week?

Will

Did

Do

I like my dog and I _________ it every day.

will walk

walk

walked

 

Распредели слова из рамки по данным группам. Первое слово написано в качестве примера.

 

blond hair celebrate a holiday decorate a New Year tree

dust the furniture foggy frosty gather apples

a hamster have a party a head look after the pets

a mounting my father’s sweater a nose rainy

a red blouse a region a town walk the dog

a warm coat wash the dishes

 

My country

a mountain

 

 

 

House and garden

Holidays

 

 

 

 

Appearance (внешность)

Weather

 

 

 

 

Pets

Clothes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАЗДЕЛ 4. Письмо

Твой зарубежный сверстник Майк (Mike) задал тебе следующие вопросы в письме.

Who is your best friend? How old is he (she)? Where does he (she) live? What is he (she) like? What does he (she) like? What games do you play together?

 

Dear __________,

 


 


 


 

All the best,

_________________


 

Годовая контрольная работа

 

II вариант

 

Инструкция по выполнению работы

 

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны. На выполнение контрольной работы отводится 40 минут. Ответы к заданиям необходимо занести в графу ответов, представленную после каждого задания, в виде одной буквы или цифры, соответствующей номеру правильного ответа либо целым словом (лексико-грамматическое задание).

При выполнении заданий можно пользоваться черновиком. Записи в черновике не учитываются при оценивании работы. Баллы, полученные за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успехов!

 

РАЗДЕЛ 1. Аудирование

Дети любят беседовать на разные темы. Послушай три диалога и отметь галочкой (˅) то, о чем говорят дети. Два утверждения лишние. Ты услышишь диалоги 2 раза.

about new house ________

about the summer holiday ________

about new friends at school ________

about the weather ________

about a new doll ________

 

РАЗДЕЛ 2. Чтение

Прочитай отрывок из книги «Известна как Великая Шейла» (Otherwise Known as Sheila the Great by Judy Blume). Какие предложения соответствуют содержанию рассказа? Отметьте их галочкой (˅).

Sheila’s family lived in Tarrytown. _______

Sheila has got a sister Libby. _______

Sheila will spend her summer holidays near the river. _______

Next summer Sheila will go to Disneyland. _______

Sheila wants to learn to swim. _______

Sheila is afraid of the weather. _______

Sheila’s parents think she must learn to swim. _______

 

When Daddy came home, he said:

‘We’ll spend two months in Tarrytown. It’s a nice place. It’s near the Hudson River.

“I really want to go to the river this summer,” Libby said.

“That’s nice,” Mum said.

“You’ll like Tarrytown,” Daddy said. “There’s a swimming pool near the house and there’s a very good day camp. It’s an art (искусство) camp.”

“I’m not good at art, Father,” my sister Libby said. “Art is theatre, music and dancing,” Daddy told her. “Dancing?” Libby asked. “I’ll be happy to spend summer on my toes!”

“I wanted to go to Disneyland,” I said.

“We’ll go to Disneyland next summer,” Mum said.

“In Tarrytown you’ll learn (учиться) to swim.”

“I don’t want to learn to swim,” I told her. “I’ll never go near the water. I’ll never put my face (лицо) in the water.” “Daddy and I think that you must learn to swim. And that’s that!”

(after Judy Blume)

 

 

 

 

 

 

РАЗДЕЛ 3. Лексика и грамматика

Что говорят дети о своем свободном времени? Прочитай их высказывания и заполни пропуски 1 – 6, выбрав один из трех вариантов ответа. Обведи букву выбранного тобой варианта. Задание под цифрой (0) уже сделано в качестве примера.

 

The winter holidays were great! I _________ my grandparents.

will visit

visited

visit

Soon we _________ apples in my grandmother’s garden.

A. gather

will gather

gathered

I _________ write a letter to my grandparents.

must

want

like

What _________ you wear yesterday when it was cold?

do

did

will

Where _________ you have a picnic next Saturday?

did

do

will

We will decorate a Christmas tree_________.

yesterday

tomorrow

always

_________ you celebrate John’s birthday last month?

Do

Will

Did

 

Распредели слова из рамки по данным группам. Первое слово написано в качестве примера.

 

warm decorate your room wear fancy dress

sweep the path left hand set the table body

wash my dog a present her sister’s hat cloudy

a mounting long bridge eyes make a cake

It’s sunny station play with my cat T-shirt

a warm coat a parrot

 

 

My country

a mountain

 

 

 

House and garden

Holidays

 

 

 

 

Appearance (внешность)

Weather

 

 

 

 

Pets

Clothes

 

 

 

 

 

 

РАЗДЕЛ 4. Письмо

Твой зарубежный сверстник Майк (Mike) задал тебе следующие вопросы в письме.

Who is your best friend? How old is he (she)? Where does he (she) live? What is he (she) like? What does he (she) like? What games do you play together?

 

Dear __________,

 


 


 

All the best,

_________________


 


 


 

Используемая литература:

 

УМК «Английский язык» для 3 класса, авторы Кузовлев В.П., Перегудова Э.Ш. и др.:

учебник с аудиокурсом, 2013г

книга для учителя, 2014г

рабочая тетрадь, 2013

грамматический справочник с упражнениями контрольные задания 3 класс, 2019г

контрольные задания (2-4 классы), 2017г

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.