План-конспект урока английского языка в 8 классе на тему «Food from all over the world»

3
0
Материал опубликован 9 June 2020



План – конспект урока английского языка в 8 классе на тему «Food from all over the world» с использованием интерактивных рабочих листов

Автор: Калинич Анастасия Анатольевна, учитель английского языка ГУО «Могилевская городская гимназия № 1»



Ход урока

Цели урока:

Образовательная цель: развитие навыков чтения, лексических навыков, навыков восприятия иностранной речи на слух, расширение межпредметных связей (с географией), развитие лингвострановедческих знаний учащихся о кухне разных стран мира.

Развивающая цель: развитие аналитического мышления, памяти и языковой догадки.

Воспитательная цель: расширение представлений учащихся о кухне разных стран мира.

Коммуникативная задача: развитие умений делиться полученной информацией друг с другом, развитие умений выражать свое мнение о еде.

Оснащение учебного занятия: раздаточный дидактический материал, карта мира, аудиозапись, видеозапись, картинки на тему «Кухни мира».

Организационно-мотивационный этап

Задача этапа: создание атмосферы иноязычного общения, формирование мотивационной готовности к уроку.

Деятельностьучителя: Hello, my friends! Happy to see you! Take your sits!

Yesterday I looked through my cookery book and found a photo of the dish that I would like to cook. Can you guess the dish?

(Работа с интерактивной игрой https://learningapps.org/display?v=ps8h3iwjt20)

Деятельность учащихся

Ответы учащихся.

Teacher: Do you like cooking?

Pupils’ answers.

Teacher: Which of the dishes can you cook?

Pupils’ answers.

Teacher: Soon you will have lunch time.

-What do you usually eat at school?

Pupils’ answers.

-Where do you get it from?

Pupils’ answers.

-What do you usually eat at home?

-Do you cook it yourself? Use Exercise 2 page 36 in your workbooks to answer these questions (Английский язык.8 класс: рабочая тетрадь/Л.М.Лапицкая-Минск: Аверсев,2016.-128с.)

Pupils’ answers.

Teacher: Do people eat the same food in different countries around the world?

Pupils’ answers.

Teacher: Do you know which country the dish that I would like to cook comes from?

Pupils’ answers.

Teacher: Your ideas what we are going to talk about.

Pupilsanswers.

Задача этапа: постановка цели урока, формирование полной готовности к уроку.

Teacher: Today we are going to speak about food from all over the world.

The main aims of our lesson are:

-to develop and practice vocabulary related to our topic;

- to improve speaking, reading and listening skills;

-to get some new information and be able to speak about food in different countries;

-to enrich knowledge about food from all over the world.

Основной этап

Задача этапа: развитие памяти и аналитического мышления.

Teacher: Look at the map of the world. And look at the names of the countries you’ve got. Please show where they are on the map.

(Работасинтерактивнойигрой https://learningapps.org/display?v=p0cmu1hm220)

Teacher: What are the typical dishes of these countries?

(Работа с интерактивной игрой https://www.proprofs.com/games/brain-teasers/dishes/)

Задача этапа: подготовка к восприятию текста.

Teacher: Look at the pictures and title. Listen to music and try to express your ideas: what is an «obento» and which country is it from?

Pupilsanswers.

Задача этапа: проверка понимания услышанного.

Teacher: Listen to the text and answer the following questions on the board:

1. Do students make their own obentos?

2. What does an obento consist of?

3. Why do they make attractive shapes with their food?

4. Why is it important that mothers should prepare their child’s food?

Pupilsanswers.

Задача этапа: развитие навыка чтения.

Деятельность учителя:Read the text on the card and complete the sentences

(Ссылка на интерактивный рабочий лист https://app.wizer.me/preview/KJ3774).

Деятельность учащихся

Индивидуальная работа.

Teacher: Tell your partner 3 things you found interesting about obentos.

Pupilsanswers.

Здоровье сберегающая пауза

Задача этапа: восстановление работоспособности.

Teacher: Now relax and imagine: Your friend has invited you for a special surprise dinner. To know what you are going to eat and drink you need to use the code below.t1591686050aa.jpg

Pupilsanswers.

Работа с видео.

Задача этапа: развитие навыков восприятия и понимания иноязычной речи на слух.

Teacher: What do you think of as typical British food? Roast beef? Fish and chips? Tea and cakes? Or maybe there's more to British food than that? Now we will watch the video to find out about what people in the UK are eating these days.

(Ссылка на интерактивный рабочий листhttps://app.wizer.me/preview/D3BCJK)

Pupilsanswers.

Задача этапа: контроль прослушанного текста.

Teacher: Answer the questions.

Where can you find food from all over the world in Britain?

What are the UKs favourite dishes?

What does a full English breakfast consist of?

What is a sign of developments in British cooking?

In your country, do people like eating food from other countries?

Этап подведения итогов, рефлексия.

Draw a map of the world and the continents than write the names of the dishes from all over the world that you remember on these places where they come from.

( Ссылка на интерактивный рабочий лист https://app.wizer.me/preview/IYEEA4)

Think of a traditional dish in your country and answer the questions.

1. What is it called?

2. What is it made from?

3. How do you cook it? Use Exercise 1 page 40 in your workbooks to answer these questions (Английскийязык.8 класс: рабочаятетрадь/Л.М.Лапицкая-Минск: Аверсев,2016.-128с.)

4. What does it taste like?

Информацияодомашнемзадании.

Your home task is using your answers to write a short email to your English pen friend about the dish.



в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.