12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Александра254

ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

Ф.И.О. учителя: Сафронова А.В.

Класс: 10

Тип урока: урок комплексного применения знаний.

Тема урока: the USA, the New World

Цель урока: Совершенствование языковый и речевых навыков и умений

Задачи урока:

1) Обучающая: активизировать навыков УУД в развитии умений решения коммуникативной задачи с различной степенью сложности. Отработка навыков аудирования и чтения, активизация устной речи; изучение фоновой лексики по теме «США»

2) Развивающая: Способствовать развитию умений учащихся обобщать полученные знания, проводить анализ; обеспечить условия для развития умений и навыков работы с источниками учебной и научно-технической информации, выделять главное; содействовать развитию умений применять полученные знания, обеспечить условия для развития внимательности, наблюдательности и умений анализировать печатную информацию.

3)Воспитательная: способствовать развитию интереса к страноведению и английскому языку в целом; обеспечить условия для формирования сознательной дисциплины и самоконтроля; создать на уроке условия, обеспечивающие развитие внимательности в режиме многозадачности (выполнение упражнения вовремя просмотра видео), способствовать формированию научного мировоззрения на примере изучения другой страны


 

Этап урока

Средства и задания

ФОУД*

Время

Деятельность учителя

Деятельность ученика, УУД

Орг. момент

Доска

Ф

1

Good morning, pupils.

I’m glad to see you.

Sit down.

Tell me, please,

What is the date today?

What is the day today?

What is the weather like today?

Отвечают, записывают в тетради

Постановка цели урока

Видео (до 25 секунды)

 

 

Ф

1

Now I’d like you to watch a short extract from the video.

 

What are we to talk about today?

Определяют тему урока

Разминка

Лексика из видео (part I)

И/

Г

3

You are correct, we are going to learn some facts about the USA. And now let’s look at some words that we will come across in the video.

Читают и повторяют хором слова, переводят некоторые определения

Подготовка

Упражнения к видео (part II and III)

И

 

 

 

 

 

Ф

5

Now you are going to watch the video and do the tasks related to what you’ll see. What are we going to do in Part II?

Great, and in Part III?

You are definitely right. Read the questions, do you see any new words that you don’t know?

 

Изучают задания, объясняют цель задания 2

И задания 3

 

 

Изучают вопросы, переводят незнакомые слова

Основная часть А (работа с видео)

Видео, упражнения к видео (part II and III)

И

 

 

 

 

 

 

17

Ok, if there are no questions on the task and everything is clear, let’s watch what Steven Fry is going to tell us about the USA.

Смотрят видео, выполняют задание, сдают задание на проверку

 

Основная часть В (разбор видео)

Видео

Ф

20

Great, now let’s check what we’ve written. So what do you think of the name “Steven”?...

Отвечают на вопросы в соответствии с ответом в заданиях, затем смотрят видео еще раз, выявляют правильный ответ

 

Вопросы к видео (Part IV)

И/Ф

5

Well done! And you probably noticed some expressions that need some explanation in the video

Рассуждают, отвечая на вопросы

Рефлексия

-

Ф

1

Great job! So let’s figure out once again – what are the states we learnt about today? What are their peculiarities?

Подводят итог – определяют штаты

Заключение

-

 

1

At home you are to prepare a 2-minute talk on one of these states

Записывают домашнее задание

*Фронтальная, Индивидуальная, Парная, Групповая (Ф, И, П, Г)


 

Раздаточный материал (Handouts)

I. Pronounce these words and phrases correctly and translate some of them.

North, South, East, West, Princeton University, Maine, Vermont, Pennsylvania, New Hampshire, New Jersey, New York State, Delaware, Maryland, Eastport, harvest, descendants, preliminary elections, to convince, family values, BBC, a cat-paw house, casual, to struggle the border, Mount Washington Hotel in Bretton Woods, prosperity, World War II, a cog railway, a summit, sophistication, a unique flavor, the Adirondack Mountains, the Rockefellers, the Vanderbuilts.


 

II. Watch the video and decide whether these statements are true or false. If they are false, say what is true.

    1. Steven is an American name.
    2. McPhail family have been harvesting in the sea for 2 generations.
    3. To make a lobster fall asleep you need to turn it upside down and stroke it.
    4. The Americans call the president the leader of the free world.
    5. A house party is an event where the candidates show the video presentation of their work.
    6. Bretton Woods Agreement established a new international monetary system at the end of the World War II.
    7. The world’s first cog railway was built with the only purpose to supply one hotel with tourists.
    8. You can see all the states of New England form Mount Washington.
    9. two successful businessmen started making ice-cream.
    10. Even-Steven is the name of a new ice-cream café.
    11. Rockefellers and Vanderbiults are known world-wide for their novels.
    12. The houses in the Adirondack Mountains are so unique because they were built for campers.

 

III. Match the name of the state with its peculiarity.

1

Maine

 

A

Ice-cream

2

New Hampshire

 

B

The U.S. presidential primaries

3

Vermont

 

C

Lobstering

4

State of New York

 

D

“the playground” of super-wealthy



IV. Give some explanation

In the beginning Steven said that we are going to explore the New England. Where is it?

During the pre-elections Steven said that the Americans call the president the leader of the free world. Where is “the free world”?

And part of New York State was called “the playground” of super-wealthy. What does “the playground” stand for?

Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.