План-конспект урока английского языка в 6 классе по теме: «Различные кухни мира»
План-конспект урока английского языка в 6 классе по теме:
«Различные кухни мира»
Предмет: английский язык
Класс: 6
Тип урока: обобщающее повторение.
Автор: Учитель английского языка Викторова Надежда Дмитриевна
Цель урока: Контроль усвоения и активизация пройденного
лексико-грамматического материала.
УМК: Английский язык: Английский с удовольствием / Enjoy English 6: Учебник для 6 кл. общеобраз. учрежд. Биболетова М.З., Денисенко О.А., Трубанева Н.Н. (2019)
Задачи:
1. Образовательные:
- формирование лексических умений и навыков в устной речи;
- совершенствование навыков монологической речи по теме «Еда»;
- активизация навыков вопросно-ответной работы по тексту;
- отработка произносительных навыков.
2. Развивающие:
• продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;
• строить высказывание по образцу и самостоятельно;
• развивать навыки устной речи и чтения.
3. Воспитывающие:
• прививать любовь и интерес к иностранному языку;
• воспитывать умение работать самостоятельно;
• воспитывать умение вежливо обращаться с людьми.
Технологии: игровая, парная работа, здоровье-сберегающая, ИКТ.
Оснащение урока: компьютер, дидактический материал, раздаточный материал, аудио- и видео- сопровождение.
Ход урока.
Организационный момент. (1-2мин.)
1. Приветствие.
Good morning, children. (Good morning, Nadezhda Dmitrievna.)
I am very glad to see you. (We are glad to see you too.)
Take your seats.
2. Сообщение темы урока. Представление коммуникативной задачи.
(2 мин).
Do you know what we are going to talk about? I can give you some tips. We do it every day, we can taste it anywhere, if we go somewhere we can eat different dishes. Can you guess? OK, you are right! We are going to speak about various cuisines of different countries, we will cook something. We will play a bit.
Фонетическая зарядка, актуализация изученного материала. Формирование навыков аудирования. (2-3 мин.)
But first let’s train our pronunciation. Repeat after the speaker. (прослушивают аудиозапись со словами и словосочетаниями, повторяют, переводят на русский язык).
Речевая разминка. (2-3мин.)
I want you to answer my questions. (учитель задает в быстром темпе вопросы, учащиеся отвечают)
Do you like to eat sweets?
Have you eaten a bar of chocolate today?
Did you go to the shop yesterday?
Would you like to eat salad?
What do you like to drink?
Do you like biscuits?
Do you like tea or coffee?
Do you like milk?
Do you drink milk for breakfast?
Do you like fast food?
What kinds of fast food do you like?
What do you usually drink?
Введение страноведческого материала. Проверка домашнего задания. (10-12 мин.)
In most cities in Britain you will find Indian, Chinese, French and Italian restaurants. Cynics will say that this is because English have no cuisine themselves, but this is not quite true.
(Учащиеся представляют рассказы о различных кухнях мира).
Физкультминутка (1мин.)
Are you tired? (Yes, we are.) Stand up, let’s have a rest.
Hands on the head,
Hands on the hips,
Hands on the table,
Hands like this.
Hands on the shoulders,
Hands up and down,
Hands behind the head
And sit down!
Актуализация лексического материала по теме. Работа у доски. (3мин.)
Do you know where some products come from? I want you to match these products with countries they are from. ( на доске карточки с названиями стран и картинки с различными продуктами)
Совершенствование навыков устной речи. (5мин.)
We know that everybody likes to eat but not everyone likes to cook. But in our class there some pupils who do it well. ( несколько учащихся представляют свои рецепты)
Работа по карточкам. (3мин.)
Now try to make your own recipes. On your desks there are small sheets of paper with a recipe. You should fill in the gaps. I think two minutes will be enough. Are you ready? Read your recipe. Do you agree?
Fruit Iceberg. Take (1)………apples and (2)……….them into small pieces. Add (3)……….strawberries. Cut the (4)………into pieces and (5)…….them to the salad. Mix with yogurt. You do not need (6)………sugar. Put (7)………ice cream on the top. Enjoy your salad! Use: bananas, some(2), five, any, cut, add. |
Тренировка навыков грамматики. (5мин.)
Now let’s remember the use of some and any. On the screen there is a test on this rule. (учащимся предлагается заполнить пропуски правильными ответами.)
Тренировка навыков чтения и вопросно-ответной работы по тексту. (5мин.)
On your desks you can see a text. You should read it and choose the best title for it. I think 3 minutes will be enough. ( учащимся предложено прочитать текст и выбрать наиболее подходящий заголовок и объяснить свой выбор)
Do you know?
The story of chocolate starts in the green jungles of Africa. There are cocoa trees there. They need a lot of sun. In November the farmers collect cocoa beans. They are white as milk. Then the farmers dry the beans in the sun for a week, and they become brown. Ships bring the beans from Africa to Germany, France, Russia, England and other countries. In chocolate factories people make cocoa powder from the beans, add sugar, milk and nuts, and the chocolate is ready.
Read and choose the best title.
Chocolate factory.
The birth of chocolate.
I love chocolate.
Синквейн. (2мин.)
Our lesson is coming to the end. And I propose you to complete a sinquain.
Sinquain. Noun (существительное) 2. Adjective ( прилагательное) 3. Verb ( глагол) 4. Word-combination (словосочетание) 5. Sentence (предложение) |
( Учащимся предлагается заполнить синквейн ключевыми словами урока).
XII. Подведение итогов урока. (оценки, домашнее задание) (2мин.)
Do you like our lesson?
Marks for today…
Your hometask will be to write a composition “My impressions of the lesson”. That is all for today. Good-bye, children.