План-конспект урока по теме «Дикие животные. Лондонский зоопарк»
Пояснительная записка к презентации
ФИО педагога: Анисарова Наталья Дмитриевна
Место работы: МАОУ СОШ № 2 г. Владимира
Должность: учитель английского и немецкого языков
Предмет: английский язык
Класс: 6
Тема урока: «Дикие животные. Лондонский зоопарк».
Базовый учебник: Учебник для 6 класса М.З. Биболетова, O.А. Денисенко, Н.Н.Трубанева. Английский язык. Английский с удовольствием.
Познавательная цель: формирование умений устной речи, чтения и аудирования по теме «Дикие животные. Лондонский зоопарк».
Воспитательные цели: продолжить воспитание интереса к языку, воспитание ценностного отношения к миру животных, воспитание культуры общения и поведения.
Развивающие цели: продолжить развитие лингвистического мышления (развитие умений языковой догадки по теме «Дикие животные. Лондонский зоопарк»), развитие мыслительной активности учащихся.
Задачи: формирование лексического навыка по теме «Дикие животные. Лондонский зоопарк», навыка техники чтения (введение и закрепление языкового материала).
Планируемые результаты:
Личностные: совершенствование речевой культуры.
Предметные: усвоение нового лексического материала по теме «Дикие животные. Лондонский зоопарк».
Метапредметные: развитие умения осознанного построения высказываний по теме «Дикие животные. Лондонский зоопарк», умения работать в группе.
Оснащение урока: классная доска, компьютер, интерактивная доска, раздаточный материал, карточки, учебник для 6 класса М.З. Биболетова, O.А. Денисенко, Н.Н.Трубанева.
Тип урока: урок приобретения новых знаний, урок формирования умений и навыков в английском языке по теме «Дикие животные. Лондонский зоопарк».
Формы работы учеников: фронтальная, групповая.
Этап урока |
Ход урока |
Методические замечания (рекомендации) для себя |
|||
Деятельность учителя |
Деятельность учеников |
||||
Организацион-ный момент |
- Good morning, boys and girls! Sit down, please. - Let’s begin our lesson. How are you? -What day is it today? -What is the date today? |
- Good morning, dear teacher. -I’m fine, thank you and you? -Today is Wednesday. -Today is the eleventh of November. |
Написать на доске дату. |
||
План урока |
-Today we are going to discuss a very interesting topic. You will learn some new words and do some exercises. -Please, close your eyes and listen to the sounds. They will help you to guess the topic of our today’s lesson. -Now, open your eyes. What have you heard? -That’s right, the sounds of wild animals. So, who can guess the topic of our lesson? -Yes. We are going to discuss animals and we are also going to make a trip to the London Zoo. Are you ready? Let’s begin. |
Ученики слушают звуки дикой природы и угадывают тему урока. -The sounds of wild animals. |
Написать на доске тему урока. Включить аудиозапись № 1 со звуками диких животных. |
||
Фонетическая зарядка |
-Look at the smart board. Let’s read this nice poem that will help you to train your tongues. Repeat after me, please. If I had tons of money Do you know what I would do? I would buy lots of animals And have my own zoo. But they would not be in cages, They would be free to run around. And there is one thing they could feel And that is safe and sound. |
Ученики повторяют за учителем, а затем самостоятельно читают стихотворение. |
Открыть презентацию (1 слайд – стихотворение для фон. зарядки). Спросить каждого ученика прочитать по 1 строчкe самостоятельно |
||
Введение новой лексики |
- Now, try to remember some wild animals that you have already known. (Если не будут отвечать, то спросить: лев, лиса, волк, медведь, тигр, обезьяна) -Today you will learn some new wild animals. So, look at the smart board. Let’s read and try to translate these words: a flamingo a koala /kəʊˈɑːlə/ -Обратите внимание, слово произносится не по правилам. a coyote a polar bear a grizzly bear a camel /ˈkæml/ -Это слово тоже читается не по правилам. -Let’s read all these words once again and listen to me very carefully because then I will ask one of you to read all the words. -Now, tell me, what’s the Russian for … -What’s the English for… -Now, let’s play. I will show you a picture, please tell me which animal you see. -Now, open your vocabulary books and write down the new words with a translation. -Well done! |
Ученики вспоминают и называют изученные слова по теме «Дикие животные» Ученики повторяют за учителем, а затем самостоятельно читают новые слова. Ученики выполняют задания. Ученики записывают новые слова в словари. |
Новые слова в презентации. + картинки животных постепенно появятся на слайде Прочитать слова с детьми, спросить 1 ученика прочитать все слова. Включить мелодию птиц и проверять, как дети записывают новые слова. |
||
Работа с текстом Устная речь по теме «Зоопарк» |
-Now, take your hand-outs with the text. You know a lot of wild animals and we are going to make a trip to the London Zoo. First of all pay attention to some words that can be unfamiliar to you. Let’s read them with a translation. Some new words: Although – не смотря на Plenty of – много A kind of – вид (животных, птиц) A performance – представление An Exhibition – выставка - Ok, let’s read and translate the text. The London Zoo was opened in1828. It is situated in the heart of London in Regent’s Park. Although this zoo is located in the middle of the city, it still has plenty of animals to see including lions, camels, koalas, coyotes, tigers, monkeys, elephants, polar and grizzly bears. In facts, there are over 750 different kinds of animals in the London Zoo. It has one of the largest collections of animals in the UK. Children can also take part in fun activities, see performances and visit interesting exhibitions. -Is everything clear? Please, pay attention to the map of the London Zoo. -Now, let’s do some exercises. Please, look at the smart board. Here you can see some sentences from the text, but some words are missing there. You are to fill in the gaps and some pictures will help you to do it. The London Zoo is located in the middle of the city and has plenty of animals to see including lions, camels and koalas. There are different kinds of animals in the London Zoo, for example, coyotes, tigers and monkeys. The London Zoo has one of the largest collections of animals in the UK including elephants, polar bears and grizzly bears. -Thank you, that will do, and one more exercise. Work in groups. The first and the second statements are for the first group. The third and the fourth statements are for the second group. The fifth and the sixth statements are for the third group. I give you two minutes to discuss these statements in groups. 2. Is the statement true or false? 1) The London Zoo is located in Hyde park. - 2) There are plenty of animals in the London Zoo. + 3) You can see no koalas and polar bears in the London Zoo. – 4) There are coyotes, elephants and grizzly bears in the London Zoo.+ 5) Children can see performances and visit interesting exhibitions in this Zoo. + -Well done! Now, I want you to watch a video and feel the atmosphere of the London Zoo. Pay attention to the animals, that you will see in the video and write them down into your exercise-books. -So, what animals have you heard? -Do you want to visit the London Zoo? -Now, please answer my questions: Have you ever been to a zoo? Where is it situated? What animals and birds did you see there? Did you enjoy visiting that zoo? -Thank you. |
Ученики получают текст про Лондонских зоопарк, читают незнакомые слова в нем, а затем сам текст и переводят его. Ученики смотрят на карту Лондонского зоопарка и говорят, каких животных они там видят. Учащиеся выполняют задания по тексту. Ученики смотрят видео про Лондонский зоопарк и записывают в тетрадь, каких животных они увидели. Ученики отвечают на вопросы учителя. |
Раздать заранее распечатки с текстами. На слайде карта зоопарка Задание на слайде (fill in the gaps) На слайде задание (true/false) Включить видео. |
||
Подведение итогов урока. Домашнее задание. |
-So, children, do you like today’s lesson? -Which new words did you learn? -Now, open your day books and write down your hometask. You are to read the text about the Moscow Zoo (ex. 23 on page 53) and make up 2 sentences to describe a picture. I shall explain it in Russian. Сейчас я раздам каждому из вас по 1 картинке с изображением дикого животного, вам нужно дома придумать 2 предложения к этой картинке. For example, this is a fox. (Показать картинку лисы) It is red and very beautiful. It lives in the forest and has a very fluffy tail. Who can translate my sentence? Ok, now, please, make up your own sentences to the next picture (Показать картинку медведя). -Is everything clear? -Please, translate what you are to do at home. Now give me your daybooks. -The lesson is over! Good-bye! |
Ученики говорят о своих впечатлениях от урока и вспоминают, какие новые слова они сегодня изучили. Учащиеся записывают в дневники домашнее задание. Ученики переводят, что им нужно выполнить в качестве домашнего задания. - Good-bye, dear teacher! |
Написать домашнее задание на доске. Выставить оценки. |
Дикие животные. Лондонский зоопарк.
PPTX / 5.34 Мб
Звуки дикой природы
MP3 / 7.03 Мб
Пение птиц
MP3 / 9.49 Мб