12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Чернышова Маргарита Владимировна677
Россия, Воронежская обл., Воронеж

Урок английского языка по теме «Ученики нашего класса для учащихся 9 класса.

 

Цели урока:

 

1. Образовательная: актуализация лексики по темам «дружба», «моя школа», «хобби и интересы», нужных для подготовки к ОГЭ.

2. Развивающая: создать условия для развития коммуникативных навыков через разнообразные виды речевой деятельности (монологическая, диалогическая речь).

3. Воспитательные:

- способствовать развитию умения отстаивать свою точку зрения;

- способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в парах, группах, коллективе;

 

Учитель:

- Hello, people! How are you today?

 

Ответ учеников:

- Hello, we are OK / fine / etc., and you?

 

Учитель:

- Not bad, thank you!

 

1. Разминка (Игра «Комплименты»). Нужно сказать что-то хорошее про своего соседа, с помощью разных качественных прилагательных, которые не должны использоваться в игре дважды. Работаем по цепочке. (7 минут)

Учитель:

- Look! I thought about your class yesterday, and I must confess, that you are very nice people. And I like your company. It's very warm and friendly.

- You know each other for ages. I'm sure, that you are good friends. You might know a lot of pleasant information about your classmates. So, could each of you tell something really pleasant about your neighbor? Just one little thing. It should be a sentence with one positive adjective, but you can't repeat adjectives, each time it should be a new one. OK. Let's start with you, Ann.

 

Ответ учеников:

Ann: my classmate John is very creative.

John: Tanja is so beautiful.

Tanja: Sasha is my best friend, and she is very clever.

Sasha: Dima is a very reliable person.

Dima: Lisa is nice. etc.

Учитель: Thank you very much, it was a real pleasure to hear such kind words, and now I want you to show me how good you know your friends.

 

 

2. Игра «Две правды и одна ложь». Всем раздаются маленькте листочки и на них каждый должен написать 3 факта о себе. 2 из них должны соответствовать истине, а 1 нет. После этого все сдают свои листочки, ведущий по очереди зачитывает каждый из них, а учащиеся угадывают, кто это написал и какое из данных высказываний является ложным. (10 минут)

 

Please, take these peaces of paper, and write down three facts about you. Two of them should be true, and one should be false. You've got 2 minutes.

2 минуты спустя

 

Учитель: Thank you, and now I'll read your notes aloud, and you should guess who wrote the message and which fact is not true:

1. I like cats.

2. I can't swim.

3. I'm afraid of owls.

 

Ann: I think it's Dima.

 

Учитель: Do you agree?

 

John: no, maybe it's Mary.

 

Учитель: Who else thinks that it is Mary. Raise your hands, please. OK. The majority supposes it's Mary. Mary is it you? OK. Let's find the wrong fact.

 

John: I hope, that she can swim!

 

Sasha: No, I think, she is afraid of owls.

 

Mary: yes, you are right, I 'm really afraid of owls.

Etc.

 

3. Игра «Would You Rather» нужно письменно ответить на три вопроса, в которых нужно выбрать из один из двух вариантов, оба из которых неоднозначны. (10 минут)

 

Учитель: OK, that was great! You see, all of you know your fiends rather well, but there is always room for improvement. Now I want you to ask 3 questions in a written manner. And after that we all will guess who wrote what. So, my three questions are:

 

1. Would you rather travel to the past or to the future? And why?

2. Would you rather be superfast or super strong? And why?

3. Would you rather live without your phone for two weeks, or your computer for a month? And why?

 

Учитель: You've got 3 minutes to answer these questions. Please don't write much, but try to answer all the questions.

3 минуты спустя учитель зычитывает ответы.

 

Ответы и обсуждения учеников. Общая дискуссия.

 

 

4. Игра «Taboo». Дети получают по одной карточке по темам дружба, общение, хобби и должны по очереди объяснить эти понятия не называя выпавшего им слова. Остальные ученики должны задавать общие вопросы (требующие отведа да или нет). Угадавший слово получает плюс. Набрав 5 плюсов, ученик получает «5» за работу на уроке. (10 минут)

 

Учитель: Well, now you know almost everything about each other, but I wonder if you know anything about friendship. Let's play the last game today. It's called Taboo. In this game, you should explain any word concerning concept friendship without telling this word. Each of you will get a card with one word. So, let's go!

 

Ответы учеников.

 

5. Обратная связь. (2 мин.)

 

Учитель: OK, thank you for your work today! I really enjoyed our lesson. So, could you tell me please your personal opinion about this lesson. Please answer these questions:

 

1. What's new have you learned today?

2. What did you like most of all in today's lesson?

 

Ответы учеников.

 

6. Оценивание учеников. (0,5 мин)

 

7. Домашнее задание. (0,5 мин.)

 

Учитель: Please, prepare a small talk about friendship for the next time:

I'll give you some questions for help:

 

- what people need friends for

how long you and your friend have known each other

- what you enjoy doing together

- what your attitude to your best friend is.

 

Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»


Комментарии (2)

Соколова Елена Борисовна, 27.02.22 в 07:49 0Ответить Пожаловаться
Вместо пособия прикрепился урок.
Чернышова Маргарита Владимировна, 28.02.22 в 10:14 0Ответить Пожаловаться
спасибо! попробую разобраться!
Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.