Вводный урок английского языка по теме «Летние каникулы» в 9 классе

7
0
Материал опубликован 2 March 2017

Пояснительная записка к презентации

Предмет: Английский язык

Класс: 9

Тема урока: Unit 1. Families And Friends: Are We Happy Together? Section 1.Holidays Are A Time For Adventures And Discoveries. (учебник: Enjoy English-9, М.З.Биболетова)

Lesson №1 “Summer Holidays” Урок №1 «Летние каникулы

Направленность выбранного урока: вводный урок (первый урок в теме)

Цели: знакомство учащихся с учебником, его структурой и особенностями; формирование навыков чтения и аудирования; введение страноведческой информации по теме «Достопримечательности»

Задачи урока:

практическая задача: обеспечить развитие навыков чтения и аудирования.

образовательная задача: обеспечить в ходе урока процесс актуализации и активизации лексико-грамматического материала.

развивающие задачи: содействовать развитию памяти, внимания, умения анализировать, развивать учебно-организационные навыки (самостоятельная деятельность, коллективная деятельность).

воспитательные задачи: содействовать развитию интереса к способам проведения свободного времени (хобби), активизировать познавательную инициативу учащихся, создать условия для воспитания вежливости, тактичность, умения слушать и слушать (во время фронтальной работы).

Оборудование: компьютер, проектор, экран, жетоны.

Ход урока:

1.Организационный момент

- Goodmorning, dearfriends! (Good morning, teacher!)

- I am glad to see you. (We are glad to see you too)

- How are you? (We are fine, thank you. And how are you?)

- I am fine, thanks. Today we are going to look through your new textbook and find out why teenagers enjoy holidays so much. (Слайды №1, 2)

2. Ознакомление учащихся с учебником

- This year you have got a new textbook. Let’s study its structure. Look through the names of the units. You see that we’ll speak about the role of family and friends in our life. We’ll learn the information about English-speaking countries and compare them with the Russian Federation. We’ll see if travelling is popular nowadays. You’ll understand how important it is to be tolerant and to live in peace. At the end of the book there are lists of personal and geographical names, a linguistic and cultural guide, grammar reference and a vocabulary. You may use them to find the necessary information. Every unit ends with preparation for testing and the guide how to be a success in testing. So, ask your questions if you have any. (Слайд №3)

Учитель рассказывает о структуре учебника, о том, что он состоит из разделов (unit), каждый из которых определённой теме и разделён на несколько частей. Учитель сообщает, что во время изучения данного учебника учащиеся будут много слушать, составлять диалоги и монологические высказывания, выполнять разнообразные письменные задания, в том числе и из рабочей тетради (Workbook).

Учитель обращает внимание учащихся на условные обозначения, принятые в учебнике.

3. Фонетическая разминка

- Now you know a lot about your textbook. Let’s pass over to our today’s topic “Holidays Are a Time for Adventures and Discoveries”. (Слайд №4)

- What sound is this? Pronounce it correctly. Name the words with this sound. (Monkey, uncle, strong, sing, song, etc) And we can find it in the ending –ing [-in]. Let’s train to pronounce it in the correct way. The poem “Hobbies” can help you. лайд №5)

Hobbies

Gardening, reading and writing stories,

These are the hobbies of aunt Tory.

Drawing, collecting, singing and others,

These are the hobbies of my brothers.

-Translate the poem, read it after me. Now read the poem in pairs. Listen to each other and correct the mistakes if there are any. Read it in a natural manner. Who wants to be the first?

Учитель организует разучивание стихотворения «Хобби». Сначала учащиеся повторяют стих за учителем по строчкам, а затем декламируют его самостоятельно. (Три учащихся, которые прочли стих лучше других, получают жетоны). На данном этапе учитель привлекает внимание детей к картинкам по темам «Хобби» и «Летние каникулы».

4. Речевая разминка

- It’s time to open your textbooks, page 8. Let’s read the task of exercise 1. Can you make up the sentences using the following word combinations? Whoisreadywiththefirstsentence?

Учащиесяпоцепочке (1 ученик – 1 фраза) зачитывают словосочетания и переводят их. Учитель предлагает детям составить предложения. За каждое правильное предложение ученик получает один жетон.

5.Работа в парах (Слайд №6)

- Write the words and phrases in the box in the appropriate columns below.

a camping holiday at a campsite

Walking and climbing at a luxury hotel

A beach holiday on a cruise ship

Meeting new people sunbathing

A sightseeing holiday relaxing a cruise

At youth hostel at sea in the mountains

Backpacking visiting monuments in the city centre

At the seaside seeing new places

Types of holiday

Holiday places

Holiday activities

A camping holiday

At a campsite

Walking and climbing

6. Активизация навыков устной речи по теме «Summer holidays лексических единиц по теме, а также различных грамматических структур. (Слайды №7-8)

Заполняем word web, при этом активизируем V-ing формы.

Подписываем иллюстрации, учащиеся активизируют форму Present Progressive, при выполнении данного задания учащиеся расспрашивают своих одноклассников и узнают, кто в классе когда-либо выполнял данный вид деятельности, таким же образом выясняют, кто из учащихся собирается заниматься тем или иным видом деятельности (is going to), когда-либо занимался (used to), будет заниматься (Will do), обычно занимается (usually does) другими видами деятельности.

Данная работа проводится в группах, каждая группа выбирает себе определенный вид деятельности и готовит высказывания, используя все, вышеназванные структуры.

Например: I am going to meet new friends; I used to avoid meeting new friends, when I was in the camp; I will meet new friends, when I go to the camp next summer; I usually meet my friends when I do different activities.

(Слайд «Summer Holidays»)

- Let’s divide into pairs, please. You will ask and answer the question of exercise 2 page 8. We’ll listen to your reports in 4 minutes.

Работа в парах проводится в течение 3-4 минут, а затем заслушиваются рассказы. Учитель обращает внимание учеников на образец рассказа в упр.2 стр.8 из учебника.

7. Физкультминутка

Игра «Будь внимателен»

Один из учеников является ведущим. Он произносит слово-команду, а выполняет другое действие. Ученики должны выполнить правильную команду.

Hands down! (Руки вверх!)

Hands on the hips! (Руки на бёдра!)

Sit down! (Сесть!)

Stand up! (Встать!)

Hands to the sides! (Руки в стороны!)

Bend left! (Поворот налево!)

Bend right! (Поворот направо!)

Stand still! (Встать смирно!)

Close your eyes! (Закрыть глаза!)

Sit down !(Сесть!)

Open your books! (Открыть учебники!)

8. Введение страноведческого материала по теме «Достопримечательности»

- When people are on holiday they visit different places of interest. We have found out that you were in museums and theatres, galleries and parks last summer. It’s time to check up your geographical knowledge. You can see the pictures on page 8, exercise 3 in your textbooks. You will have a minute to match the picture and their names. What countries are they in?

Учитель предлагает учащимся выполнить упр.3 стр.8 из учебника. При необходимости дети используют справочник в конце учебника. Время выполнения – 4 минуты. (Слайды №9-18) (За лучшие ответы учащиеся получают жетоны)

9. Развитие навыков аудирования

- The next task for you is to listen to the dialogue and choose the right statement in exercise 4 page 9. Let’s listen to the dialogue again and find out if you are right.

Ученики выполняют упр.4, стр.9 из учебника. После первого прослушивания предполагаемые ответы 3-4 детей заслушиваются всем классом. (За лучший ответ ученик получает жетон). С целью проверки учитель организует повторное прослушивание аудиозаписи и привлекает внимание учащихся к тексту из упр.2 стр.9. (За лучший ответ ученик получает жетон).

10. Формирование навыков чтения и вопросно-ответной работы по тексту

- Now we know how Jason spent his summer holidays. Let’s answer the questions. They are in exercise 6, page 10 in your textbooks. Who will read the first question? Look through the dialogue. Can you add anything? What do you think about Jason (Julia)?

После повторного прослушивания диалога из упр.5 стр.9 из учебника учитель предлагает учащимся ответить на вопросы из упр.6 стр.10. (Самые активные учащиеся за правильные ответы получают жетоны). В конце урока ученики повторяют за диктором фразы из упр.7(а) стр.10 из учебника и читают диалог из упр.5 стр.9 в парах.

11. Контроль навыков диалогической речи.

Now it’s time to act out the dialogues. You will go to the blackboard one by one. We shall listen to the dialogues of all peoples and choose the best one. Listen to the dialogues carefully because you will help me to decide whose dialogue is the most interesting one. Try to play the dialogues artistically. (Слайд №19)

Примерный диалог:

I haven’t seen you for ages. When did you spend your holiday?

I went to Great Britain, to London.

Who did you go to London with?

I went there with my parents.

What interesting places did you visit?

We visited Trafalgar Square and Hyde Park.

What about the British people? Were they friendly?

Yes, they were. They were very friendly and polite. I made friends with two girls there.

What was the weather like? They say it often rains in Britain.

- The weather was sunny and warm. We spent a lot of time outdoors.

I can see you liked your travel very much.

You are right. Visit me some day. I shall show you some pictures.

Thank you very much. Good-bye, Helen!

Good-bye, Mike!

(Учащиеся, составившие лучшие диалоги, получают жетоны)

12. Подведение итогов урока

- What have we done today? What was difficult for you? What new words have we learnt? Thank you for your work. The most active students today are…. Your marks for the lesson… (Подсчёт жетонов. Выставление оценок.) (Слайд №20)

13. Домашнее задание

Рабочая тетрадь: упр.1,2, стр.4 - написать эссе «Мои летние каникулы» (80-100 слов)


Вводный урок 9 класс
PPTX / 4.07 Мб

Предварительный просмотр презентации

“Summer Holidays”

Цели: Цели: Знакомство учащихся с учебником, его структурой и особенностями Формирование навыков чтения и аудирования Введение новой страноведческой информации по теме «Достопримечательности» Оборудование: Компьютер Проектор Экран Жетоны

«Enjoy English – 9»

Звук [ŋ] monkey uncle strong sing song long wrong king bank tank kingdom morning Evening Please, odd some more words with this sound.

Hobbies Gardening, reading and writing stories, These are the hobbies of aunt Tory. Drawing, collecting, singing and others, These are the hobbies of my brothers.

Write the words and phrases in the box in the appropriate columns below. a camping holiday at a campsite walking and climbing at a luxury hotel a beach holiday on a cruise ship meeting new people sunbathing a sightseeing holiday relaxing a cruise at youth hostel at sea in the mountains backpacking visiting monuments in the city centre at the seaside seeing new places Types of holiday Holiday places Holiday activities a camping holiday at a campsite walking and climbing

собираться заниматься каким-либо видом деятельности – to be going to do smth. собираться заниматься каким-либо видом деятельности – to be going to do smth. когда-либо занимался - used to do smth. будет заниматься - will do обычно заниматься - usually do E.g.: I am going to meet new friends; I used to avoid meeting new friends, when I was in the camp; I will meet new friends, when I go to the camp next summer; I usually meet my friends when I do different activities.

SUMMER HOLIDAYS GOING TO THE CAMP FISHING READING WATCHING TV VISITING INTERESTING PLACES MEETING NEW FRIENDS GOING TO THE WOODS GATHERING MUSHROOMS SWIMMING IN THE RIVER

When people are on holiday they visit different places of interest. We have found out that you were in museums and theatres, galleries and parks last summer. It’s time to check up your geographical knowledge. You can see the pictures on our screen. You will have a minute to match the pictures and their names. What countries are they in? When people are on holiday they visit different places of interest. We have found out that you were in museums and theatres, galleries and parks last summer. It’s time to check up your geographical knowledge. You can see the pictures on our screen. You will have a minute to match the pictures and their names. What countries are they in?

Now it’s time to act out the dialogues. We shall listen to the dialogues of all peoples and choose the best one. Listen to the dialogues carefully because you will help me to decide whose dialogue is the most interesting one. Try to play the dialogues artistically. Now it’s time to act out the dialogues. We shall listen to the dialogues of all peoples and choose the best one. Listen to the dialogues carefully because you will help me to decide whose dialogue is the most interesting one. Try to play the dialogues artistically. E.g.: I haven’t seen you for ages. When did you spend your holiday? I went to Great Britain, to London. Who did you go to London with? I went there with my parents. What interesting places did you visit? We visited Trafalgar Square and Hyde Park. What about the British people? Were they friendly?............

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
в формате MS Powerpoint (.ppt / .pptx)
Комментарии
Комментариев пока нет.