12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Cмирнова Римма Бахишевна135

Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение

Департамента здравоохранения города Москвы

«Медицинский колледж № 5»







Сборник контрольно-оценочных средств

для проведения зачета


ОГСЭ.03 Иностранный (Английский) язык


Специальность: 34.02.01 Сестринское дело

Квалификация выпускника: медицинская сестра/медицинский брат

(базовая подготовка)


1 курс 2 семестр






















Москва 2021



Одобрено

На заседании ЦМК ___________

протокол № __ от «_» _____ 2020 г.

Председатель ЦМК_________/ФИО


Составлено в соответствии с Федеральным государственным образовательным стандартом по специальности

34.02.01 Сестринское дело



Рассмотрено

На заседании Методического Совета

Протокол № 1 от «__»_____ 20___г.



Утверждаю

Зам. директора по учебной работе

______________ /Ю.А.Селезнева

«____»____________ 20___ г.














Автор:

Смирнова Р.Б. – преподаватель иностранного (английского) языка ГБПОУ ДЗМ «МК №5»



















СОДЕРЖАНИЕ




Спецификация.

Требования к уровню подготовки

Табель оснащения кабинета

Перечень вопросов.

Текст тестовых заданий.

Эталоны решения тестового задания.

Список литературы























СПЕЦИФИКАЦИЯ

Контрольно-оценочных средств для проведения зачета


по дисциплине ОУД.03 Иностранный (Английский) язык

для студентов 1 курса 2 семестра, специальности 34.02.01 Сестринское дело


1. Назначение дифференцированного зачета

Дифференцированный зачет по ОУД.03 Иностранный (Английский) язык проводится с целью:

Оценить уровень подготовки студентов по следующим темам и разде

Человек, здоровье, спорт. Здоровый образ жизни.

Природа и человек. Экология. Климат, погода. Влияние экологии на здоровье человека.

Культурные и национальные традиции. Лондон – столица Великобритании.

Досуг. Увлечения. Чтение книг. Кино и театр.

Природа, исследования, влияние природы на здоровье человека.

Город, деревня, инфраструктура.

Научно-технический прогресс.

Краеведение, обычаи и праздники России. Москва – столица России.

Проблемы молодежи в современном мире.




2. Документы, определяющие содержание диагностической работы

Содержание диагностической работы определяется следующими документами:

Федеральный государственный образовательный стандарт среднего профессионального образования по специальности 34.02.01 Сестринское дело

Рабочая программа дисциплины ОУД..03 Иностранный (Английский) язык по специальности 34.02.01 Сестринское дело (базовая подготовка), утвержденная зам. директора по учебной работе Селезневой Ю.А. от «01» сентября 2020 г.



Дата проведения дифференцированного зачета – июнь 2021.



4. Структура и содержание дифференцированного зачета

Дифференцированный зачет по ОУД.ОЗ. Иностранный (Английский) для студентов 1курса (2семестра) содержит 30 заданий, которые различаются как формой представления, так и уровнем сложности. Работа включает следующие типы заданий:

Задания с выбором одного ответа, к каждому приводится четыре варианта ответа, из которых верен только один.

В дифференцированный зачет включаются 30 заданий;

Из них 20 заданий базового уровня с выбором 1-го верного и 10 заданий повышенного и высокого уровней сложности.

Дифференцированный зачет охватывает учебный материал, изученный с 19.01.2020 по 20.06 2021. В рамках каждого варианта работы проверяется уровень подготовки (компетенции) студентов по всем элементам содержания, изученным за данное учебное время. Соотношение числа заданий по разным элементам содержания определяется целями работы, содержанием курса (раздела, темы), а также продолжительностью её проведения.









В таблице 1 приведено распределение заданий по элементам содержания темы.

Таблица 1

Распределение заданий

Темы дисциплины ОУД.ОЗ. Иностранный (Английский) язык

Число заданий

Тема 11.2 Человек, здоровье, спорт. Здоровый образ жизни

2

Тема 16.1 Природа и человек. Экология. Климат, погода. Влияние экологии на здоровье человека

4

Тема 14.1 Культурные и национальные традиции. Лондон – столица Великобритании

8

Тема 15.3. Изобретения в области медицины

6

Тема 15.4 Научно-технический прогресс

4

Тема 16.1 Профессия медицинского работника

3

Тема 16.2 Врач и пациент

3

Итого:

30



В дифференцированном зачете предусматривается проверка усвоения конкретных знаний, умений и способов деятельности по трем уровням:

воспроизведение знаний,

применение знаний и умений в знакомой ситуации,

применение знаний и умений в измененной ситуации (см. таблицу 2).

Воспроизведение знаний предполагает оперирование следующими учебными умениями (компетенциями):

ОК 4. Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК 5. Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности.

ОК 6. Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями.

ОК 8. Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать и осуществлять повышение квалификации.


Применение знаний в знакомой ситуации требует овладения более сложными умениями (компетенциями):

ПК 1.1. Проводить мероприятия по сохранению и укреплению здоровья населения, пациента и его окружения.

ПК 1.2. Составлять монологическое высказывание на тему «Здоровый образ жизни».

ПК 1.3. Рассказывать и участвовать в диалогах на тему «Природа и экология».

ПК 2.1. Рассказывать информацию о природных катастрофах.

ПК 2.2. Рассказывать о своем досуге, увлечении.

ПК 2.3. Участвовать в диалоге «Врач и пациент».

ПК 2.7.Состовлять сообщение о будущей профессии.

ПК 3.1. Рассказывать о новых изобретениях 20 века.

ПК 3.2. Рассказывать о достопримечательностях и культурных традициях англоязычных стран.

.


Применение знаний в измененной ситуации предусматривает оперирование студентами такими учебными умениями (компетенциями), как:

1.Использование времен групп: Simple, Continuous, Perfect. Perfect Continuous;

2.Использование активного и пассивного залогов;

3.Использование определенного, неопределенного и нулевого артиклей;

4.Использование местоимений различных типов;

5.Использование степеней сравнения прилагательных;

6.Перевод текстов по профессиональной тематике;

6.Применение навыков аналитического и поискового чтения.

Таблица 2



Present Simple, Future Simple, Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect

6


Распознаватьиупотреблять в речи глаголы в следующихформах страдательногозалога: Present Simple Passive, Future Simple Passive, Past Simple Passive

4


Распознавать и употреблять в речи местоимения: личные (в именительном и объектном падежах, а также в абсолютной форме),притяжательные, указательные, неопределенные, относительные, вопросительные

4


Распознавать и употреблять в речи имена прилагательные в положительной, сравнительной и превосходной степенях, образованные по правилу, и исключения

4


Распознавать и употреблять в речи количественные и порядковые числительные

2


Распознавать и употреблять в речи наречия в различных степенях сравнения, а также наречия, выражающие количество

2


Распознавать и употреблять вспомогательные части речи: артикли, союзы, предлоги

2


Распознавать и использовать следующие аффиксы для образования глаголов: re-, dis-, mis-; -ize/ise

2

Распознавать и использовать следующие аффиксы для образования существительных: -er/or, -ness, -ist, -ship, -ing, sion/tion, -ance/ence,-ment, -ity

2

Распознавать и использовать следующие аффиксы для образования прилагательных: -y, -ic, -ful, -al, -ly, -ian/an, -ing, -оus, -ible/able, less,-ive, inter-, un-, in-/im-

2


При разработке содержания диагностической работы учитывается необходимость проверки не только усвоения элементов содержания, указанных в таблице 1, но и, в равной мере, проверки овладения видами деятельности, перечисленными в таблице 3.

Таблица 3.

Человек, здоровье, спорт. Здоровый образ жизни.

2


Город, деревня, инфраструктура.

2


Природа и человек. Экология. Климат, погода.

4


Досуг. Увлечения. Чтение книг. Кино и театр.

4


Культурные и национальные традиции.

4


Традиции и праздники Великобритании.

4


Природа, явления природы

4

Природа, исследования, влияние природы на здоровье человека.

4


Научно-технический прогресс.


2

5. Время выполнения работы

Примерное время на выполнение заданий составляет:

1) для заданий базового уровня сложности – от 1 до 1,5 минут;

для заданий повышенной сложности – от 4 до 6 минут;

На выполнение дифференцированного зачета отводится 90 минут.

Дополнительные материалы и оборудование

При проведении дифференцированного зачета по ОУД.03 Иностранный (Английский) язык дополнительные материалы и оборудование не используется

7. Оценка выполнения отдельных заданий и работы в целом (критерии оценки)

1. Задание с выбором ответа считается выполненным, если выбранный учащимся номер ответа совпадает с верным ответом. Все задания с выбором ответа оцениваются в 1 балл. Если студент выбрал более одного ответа, то задание считается выполненным неверно.

Выполнение студентом работы в целом определяется суммарным баллом, полученным им по результатам выполнения всех заданий работы. Максимальный балл за выполнение всей работы — 50 баллов, за задания базового уровня сложности — 1 балл, высокого уровня сложности – 3 балла.

Если студент получает за выполнение заданий 25 баллов и менее, то он имеет недостаточную предметную подготовку по проверяемой теме и нуждается в дополнительном изучении материала и повторной диагностике.

Результат студента, лежащий в пределах от 26 до 35 баллов, говорит об усвоении им лишь наиболее важных элементов проверяемой темы, недостаточном владении формируемыми способами деятельности. Студент нуждается в серьезной коррекционной работе по проверяемой теме. Данный уровень усвоения соответствует отметке «удовлетворительно».

При получении 36 баллов студент показывает усвоение всех содержательных элементов проверяемой темы и оперирования ими на уровне выполнения стандартных учебных задач. Данный уровень усвоения соответствует отметке «хорошо».

При получении 46 баллов студент демонстрирует освоение предметных знаний на уровне овладения достаточно сложными учебными действиями, умениями применять полученные знания при решении образовательных задач. Данный уровень усвоения соответствует отметке «отлично».








Табель оснащения кабинета

для проведения промежуточной аттестации

в форме зачета

по ОГСЭ.03 Иностранный (Английский) язык



1. Доска классная

2. Стол преподавателя

3. Стул для преподавателя

4. Столы для студентов

5. Стулья для студентов












































Перечень вопросов для проведения промежуточной аттестации

в форме зачета

по ОУД.03 Иностранный (Английский) язык

для специальности 34.02.01 Сестринское дело

базовая подготовка

1 курс 2 семестр






Перечень вопросов

1.Употребление в письменной речи Present Simple, Future Simple, Past Simple, Present и Past Continuous, Present и Past Perfect


2.Употребление в речи глаголы в следующих формах страдательногозалога: Present Simple Passive, Future Simple Passive, Past Simple Passive

в речи.


3. Употреблять в речи наречия в различных степенях сравнения, а также наречия, выражающие количество

4.Употребление в речи количественные и порядковые числительных.


5.Употребление глаголов группы Continuous в страдательном залоге в письменной речи.


6.Использование профессиональной лексики по теме: Профессия медицинского работника

7.Использование профессиональной лексики по теме: Врач и пациент







































Варианты

для проведения промежуточной аттестации

в форме дифференцированного зачета


ОУД.03 Иностранный (Английский) язык

для специальности 34.02.01 Сестринское дело

базовая подготовка

1 курс 2 семестр


































Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение

Департамента здравоохранения города Москвы

«Медицинский колледж № 5»

(ГБПОУ ДЗМ «Медицинский колледж № 5»)


ОДОБРЕНО

предметной (цикловой) методической комиссией

« » _____ 2020 г.

Председатель ЦМК ЕНД название_____

___подпись______/ФИО



Вариант № 1

для проведения дифференцированного зачета

по ОУД.03 Иностранный (Английский) язык

Специальность: 34.02.01 Сестринское дело

среднего профессионального образования базовой подготовки

УТВЕРЖДАЮ

Зам. директора по УР

____________/Ю.А.Селезнева

«___»_________2020 г.


Инструкция:


Время выполнения тестового задания: 90 минут.

ЧАСТЬ-A. Лексико-грамматическое задание

Из 4 вариантов выбрать 1 верный и записать букву в ответ.


Вариант № 1

ЧАСТЬ-A. Лексико-грамматическое задание



1. Find the adjective:

A) Happiness B) health С) harmful D) help

2. Find a signal word for Past Simple:

A) Tomorrow B) ever C) now D) three days ago

3. Find a signal word for Present Perfect:

A) Usually B) Listen! C) yet D) always

4. Choose the word with the fourth type of reading:

A) Burn B) Dress C) Tulip D) Fire

5. Find a sentence in Present Progressive:

A) Last year we in France. B) Have you cleaned the floor? C) Are you from New Zealand?

D) I’m making a cheese cake right now.

6. Choose the right verb form:

A) we is playing B) we has playing C) we are playing D) we are plaing

7. Choose the right verb form:

A) He sung B) He singed C) He sungs D) He sang

8. Choose the correct variant:

A: What … in your spare time? B: I often go swimming

A) do you do B) are you doing C) have you done D) are you do

9. Find the verb form in Present Perfect Progressive:

A) Has V3 B) Had V3 C) am, is, are +Ving D) Have/has been Ving 

10. Choose the correct variant: There are 584 students at the department:

А) Five and hundred eighty-four. В) Five hundred and eighty-four. С) Five eighty-four hundred.

D) Five hundred eighty fourth.

11. Choose the word to the definition: It is a person who doesn’t wear fur and leather clothes, and doesn’t eat diary products, meat and fish.

A) A meat-eater B) my Granny C) a child D) a vegetarian

12. Choose the correct variant: … you at school yesterday? – Yes, I …

А) Were/was В) Am/is С) Were/were D) Was/was 

13 Choose the correct variant: Listen! That boy … the saxophone.

A) plays B) played C) is playing D) will play

14Choose the correct variant: Mark … swimming yesterday.

A) go B) has gone C) is going D) went

15. Choose the correct answer:

A: Have you ever been to England? B: …

A) No, I haven’t B) No, I did C) No, I have D) No, I don’t

16. Find the sentence in Present Perfect:

A) She’s not from Canada. B) Mark’s moved to California. C) Mom’s wearing an old shirt. D) She doesn’t play the violin.

17. Choose the correct pre"Times New Roman, serif"> I haven’t seen Lena … many years.

A) since B) at C) before D) for

18. Choose the correct variant: There are 14 pupils in my group.

A) four B) forty C) fourteen D) fourth

19. Choose the correct variant: There … very many children in the park yesterday.

A) were B) is C) did D) was

20. Choose the correct pronoun: … husband is a travel agent.

A) She’s B) His C) Her D) Mine

21. Find the noun:

A) Different B) dangerous C) discussion D) damage

22. Find a sentence in Present Simple:

A) He was from China. B) We are playing chess. C) Mary doesn’t play chess

D) My friend invited me to the party.

23. Find the adjective with negative meaning:

A) Treatment B) responsible C) careful D) painless

24. Find the suffix of a noun:

A) –ous B) –ness C) –full D) –y

25. Find the suffix of an adjective:

A) –tion B) –ly C) –ous D) ness

26. Find the English equivalent: “безвкусный”

A) Tasty B) tasteless C) taste D) tasteful

27. Choose the correct pre"Times New Roman, serif"> John’s uncle has been doing the same job …10 years.

А) During В) For С) In D) Of 

28Finish the idiom: “to have a sweet …”

A) Tongue B) tooth C) eye D) lip

29. Finish the idiom: “on the tip of one’s …”

A) Tongue B) tooth C) eye D) lip

30. Finish the idiom: “button your …”

A) Tongue B) tooth C) eye D) lip







Часть В. ЧТЕНИЕ


Задание 1

 

 

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

 

Letniy Sad

 

Letniy Sad (The Summer Garden) is a park ensemble, a monument of landscape art of the 18th century. Letniy Sad is the oldest park in St. Petersburg. The park was founded by Peter I in 1704. The Tsar dreamed of his own Versailles and drew its original plan himself. He planned to create a regular, architectural park with accurate layout and straight paths. Prominent architects and gardeners took part in its creation. The park was supposed to become a place of relaxation, (A) ______.

 

Letniy Sad is surrounded by water. Natural boundary of the park from the north and east are the Neva and Fontanka Rivers, (B) ______.

 

Peter I brought sculptures from Italy for the park and was very proud of them. In the 18th century there were more than two hundred sculptures, (C) ______, or moved to suburban royal residences and the Hermitage. Now Letniy Sad is decorated with 90 sculptures – copies made of artificial marble.

 

In May, 2012 Letniy Sad was opened after reconstruction. The reconstruction work had been going on for about three years, (D) ______ Letniy Sad as it was in the 18th century. Among the new items in Letniy Sad, there is the Archaeological Museum, (E) ______ during the restoration of the park. Visitors can take a tour of the park (F) ______ on Sundays.

 

 

and restorers have done everything possible to keep

combining the features of urban and suburban estates

which are planned to be the centre of scientific research

which contains interesting objects found by archaeologists

but later many of them were either destroyed in the flood

and enjoy the exhibitions and performances of a brass band

and from the south and west – the Moika River and the Lebyazhiy Canal

 

 

Пропуск

A

B

C

D

E

F

Часть предложения









ЗАДАНИЕ 2



Прочитайте рассказ и выполните задания 12–18. В каждом задании обведите букву ABC или D, соответствующую выбранному вами варианту ответа.

 

 

Unleashing the Power of Creativity

 

I have always been an optimist and I suppose that is rooted in my belief that the power of creativity and intelligence can make the world a better place. And the life did not disappoint me – many times it proved me right.

 For as long as I can remember, I have loved learning new things and solving problems. So when I sat down at a computer for the first time in the seventh grade, I was hooked. It was a clunky old Teletype machine and it could barely do anything compared to the computers we have today. But it changed my life.

 When my friend Paul Allen and I started Microsoft 30 years ago, we had a vision of «a computer on every desk and in every home,» which probably sounded a little too optimistic at a time when most computers were the size of refrigerators and cost as much as a new modern Japanese car. But we believed that personal computers would change the world. And they have.

 And now, after 30 years, I am still as inspired by computers as I was back in the seventh grade.

 I believe that computers are the most incredible tool we can use to feed our curiosity and inventiveness – to help us solve problems that even the smartest people could not solve on their own.

 Computers have transformed how we learn, giving kids everywhere a window into all of the world’s knowledge. And the only thing these youngsters should do is make the right choice, which is not always an easy choice. Computers are helping us build communities around the things we care about and to stay close to the people who are important to us, no matter where they live — next door or on the other side of the world.

 Like my friend Warren Buffett, I feel particularly lucky to do something every day that I love doing. He calls it «tap-dancing to work.» My job at Microsoft is as challenging as ever, but what makes me «tap-dance to work» is when we show people something new, like a computer that can recognize your handwriting or your speech, or gestures, or one that can store a lifetime’s worth of photos or home videos and they say, «I didn’t know you could do that with a PC!»

 But for all the cool things that a person can do with a PC, there are lots of other ways we can put our creativity and intelligence to work to improve our world. There are still far too many people in the world whose most basic needs go unmet. Every year, for example, millions of people die from diseases that are easy to prevent or treat in the developed world.

 I believe that my own good fortune brings with it a responsibility to give back to the world. My wife, Melinda, and I have committed ourselves to improving health and education in a way that can help as many people as possible.

 As a father, I believe that the death of a child in Africa is no less bitter or tragic than the death of a child anywhere else. And that it does not take much to make an immense difference in these children’s lives.

I am still very much an optimist, and I believe that progress on even the world’s toughest problems is possible – and it is happening every day. We are seeing new drugs for deadly diseases, new diagnostic tools, and new attention paid to the health problems in the developing world.

I am excited by the possibilities I see for medicine. And I believe that through our natural inventiveness, creativity and willingness to solve tough problems, we are going to see some amazing achievements in this area in my lifetime.

12. The narrator considers himself an optimist as he

А) has a strong religious belief.

B) believes the world is perfect.

C) believes in the power of human mind.

D) knows how to develop one’s creativity.

 13. After the narrator first used a computer he

А) got fascinated with its size.

B) used it to solve his problems.

C) could no longer do without it.

D) was amazed at its unlimited possibilities.

 14. The initial dream of the narrator and his friend proved to be

А) naïve.

B) manageable.

C) wishful thinking.

D) optimistic but unreal.

 15. The narrator believes that computers are perfect to

А) be human friends.

B) create new fields of knowledge.

C) provide people with creative ideas.

D) be used as an instrument to solve human problems.

 



















Система оценивания зачетной работы

36- 40 баллов оценка «5»

29-35 баллов оценка «4»

21-28 баллов оценка «3»

менее 21 балла оценка «2»

Если указаны два и более ответа (в том числе правильный), неверный ответ или ответ отсутствует – 0 баллов.




ЧАСТЬ-A. Лексико-грамматическое задание


1C

2D

3C

4D

5D

6C

7D

8A

9D

10C

11D

12A

13B

14D

15A

16D

17C

18A

19B

20C

21C

22D

23B

24C

25C

26B

27B

28A

29D

30D




Часть В. ЧТЕНИЕ


Задание 1


 

Пропуск

A

B

C

D

E

F

Часть предложения

2

7

5

1

4

6



Задание 2

12 С 13С 14B 15D












































ОДОБРЕНО

предметной (цикловой) методической комиссией

« » _____ 2020 г.

Председатель ЦМК ЕНД название_____

___подпись______/ФИО



Вариант № 2

для проведения дифференцированного зачета

по ОУД.03 Иностранный (Английский) язык

Специальность: 34.02.01 Сестринское дело

среднего профессионального образования базовой подготовки

УТВЕРЖДАЮ

Зам. директора по УР

____________/Ю.А.Селезнева

«___»_________2020 г.


Инструкция:


Инструкция:


Время выполнения тестового задания: 90 минут.

ЧАСТЬ-A. Лексико-грамматическое задание

Из 4 вариантов выбрать 1 верный и записать букву в ответ.





ВАРИАНТ 2





1. Choose the correct verb form:

A) I drinked B) I drank C) I drunk D) I drinks

2. Find a signal word for Future Simple.

A) Yesterday B) today C) now D) next Monday

3. Find a signal word for Present Perfect Progressive.

A) Since B) yet C) often D) already

4. Choose the correct variant: There … much ice cream in the fridge.

A) were B) is C) are D) has

5. Find the sentence in Present Perfect.

A) I have a brother B) She visited her uncle yesterday C) Last year I was in Salt Lake City

D) I’ve forgotten my homework

6. Choose the word with the second type of reading:

A) Car B) Dress C) Tulip D) Fire

7. Choose the correct verb form:

A) Susan have written B) Susan have wrote C) Susan has written D) Susan has writing

8. Find the sentence in Past Perfect.

A) She hadn’t translated the text B) Mark’s moved to New York. C) Dad’s wearing an old shirt. D) Nobody came to the meeting

9. Find the verb form in Future Progressive.

A) was Ving B) would Ving C) am, is, are +Ving D) will be Ving 

10. Find the correct verb form in Past Simple:

A) liveed B) tried C) broken D) tryed

11. Choose the correct pre"Times New Roman, serif"> Students will have finished the test … 3 pm next Friday.

А) by В) for С) in D) of 

12. Choose the correct variant: … you at school yesterday? – Yes, I …

А) Were/was В) Am/is С) Were/were D) Was/was 

13Find the English equivalent: безболезненный

A) painful B) pain C) unpain D) painless

14Choose the correct verb form: George … swimming yesterday.

A) go B) has gone C) is going D) went

15. Choose the correct variant:

A: Have you ever been to Germany? B: …

A) No, I haven’t B) No, I did C) No, I have D) No, I don’t

16. Find the adjective with negative meaning:

A) famous B) tasteless C) careful D) painful E) social

17. Choose the correct pre"Times New Roman, serif"> I haven’t seen Lisa … December.

A) since B) for C) before D) after

18. Choose the correct variant: My Granny has 13 grandchildren.

A) three B) thirteen C) threeteen D) third

19. Find the adverb:

A) usually B) healthy c) solution D) interpreter

20. Choose the correct variant: They have over 15 550 books:

А) fifteen thousands five hundred and fifty В) fifteen thousand five hundred fifty С) fifty thousand five hundred and fifty

D) fifteen thousand fifth hundred and fifty

21. Find the verb:

A) decision B) decide C) reading D) worker

22. Find the sentence in Past Simple.

A) I live in Odessa B) Emily has just come from school C) Did you phone me last night?

D) There will be some rain in the East

23. Choose the correct variant:

A: What … in your spare time? B: I often go swimming

A) do you do B) are you doing C) have you done D) are you do

24 Find the suffix of a noun:

A) –al B) –ize C) –full D) –ent

25. Find the suffix of an adjective:

A) –ish B) –tion C) –or D) ness

26. Choose the correct verb form: Listen! That boy … the guitar

A) plays B) played C) is playing D) will play

27Choose the word to the definition: It is a person who wears fur and leather clothes, and eats diary products, meat and fish.

A) a meat-eater B) my Granny C) a child D) a vegetarian

28Finish the idiom: “apple of one’s …”

A) tongue B) tooth C) eye D) lip

29. Finish the idiom: “to have time on one’s …”

A) tongue B) tooth C) eye D) hands

30. Finish the idiom: “to have a sweet …”

A) tongue B) tooth C) eye D) lip


Часть В. ЧТЕНИЕ


Задание 1

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7Одна из частей в списке 1–7 — лишняя. Занесите цифры, обозначающие соответствующие части предложений, в таблицу.

 

State History Museum

 

The State History Museum is the largest historical museum in Russia. It is situated at the northern end of Red Square in the heart of Moscow. What once was the Principal Medicine Store now houses a huge collection A_______________________ the Stone Age. It was founded in 1872 and opened to the public in 1883. The museum is housed in a neo-Russian style building, B_______________________. It is one of the most prominent buildings in Red Square. Each room is in the style of a different period or region. The walls in some rooms are decorated in the style of Russian churches.

The impressive collection of the State History Museum includes relics of prehistoric tribes C_______________________ present-day Russia. The exhibits about medieval Russia are excellent. Several rooms of this period cover the Mongol invasions D_______________________.

The 2nd floor is dedicated to the Imperial period. The exhibits include personal items of the royal family members, furniture and decoration from the palace interiors. There are also various pieces of artworks and documents from the era. Specific rooms are dedicated to the reigns of various tsars. An unexpected highlight is an exhibition E_______________________ by examining the growing network of roads and how people travelled in the past. The State History Museum has also the country’s largest coin collection, the 6th-century manuscripts and artworks F_______________________ during their reign.

 

1. and the consolidation of the Russian state

2. and cave paintings of prehistoric times

3. which is an attraction in its own right

4. addressing the expansion of the Russian Empire

5. that were collected by the Romanov dynasty

6. covering Russian history since the time of

7. that once inhabited the big territory of

 

Пропуск

A

B

C

D

E

F

Часть предложения











Задание 2


The Slob’s Holiday

 

My husband and I went to Reno for our holiday last year. “Isn’t that place where people go to get a quickie divorce?” asked my second son? ‘Yes’, I said, trying to look enigmatic and interesting. ‘You are not getting divorced, are you?’ he asked bluntly. ‘No,’ I said, ’we are going to an outdoor pursuit trade fair. The children sighed with relief and slouched away, muttering things like ‘boring’. I call them children, but they are all grown up. My eldest son has started to develop fine lines around his eyes – fledgling crow’s feet. A terrible sight for any parent to see. Anyway, the piece isn’t about children. It’s about holidays.

 The first thing to be said about holidays is that anybody who can afford one should be grateful. The second thing is that planning holidays can be hard work. In our household it starts with somebody muttering, ’I suppose we ought to think about a holiday.’ This remark is usually made in July and is received glumly, as if the person making it has said ‘I suppose we ought to think about the Bolivian balance of payment problems.’

 Nothing much happens for a week and then the potential holiday-makers are rounded up and made to consult their diaries. Hospital appointments are taken into consideration, as are important things to do with work. But other highlights on the domestic calendar, such as the cat’s birthday, are swept aside and eventually two weeks are found. The next decision is the most painful: where?

 We travel abroad to work quite a lot but we return tired and weary, so the holiday we are planning is a slob’s holiday: collapse on a sunbed, read a book until the sun goes down, stagger back to hotel room, shower, change into glad rags, eat well, wave good-bye to teenagers, have a last drink on hotel terrace, go to bed and then lie awake and wait for hotel waiters to bring the teenagers from the disco.

 I never want to be guided around another monument, as long as I live. I do not want to be told how many bricks it took to build it. I have a short attention span for such details. I do not want to attend a ‘folk evening’ ever, ever again. The kind where men with their trousers tucked into their socks wave handkerchiefs in the direction of women wearing puff-sleeved blouses, long skirts and headscarves.I also want to live dangerously and get brown. I want my doughy English skin change from white sliced to wheat germ. I like the simple pleasure of removing my watch strap and gazing at the patch of virgin skin beneath.

 I don’t want to make new friends – on holidays or in general; I can’t manage the ones I have at home. I do not want to mix with the locals and I have no wish to go into their homes. I do not welcome tourists who come to Leicester into my home. Why should the poor locals in Holidayland be expected to? It’s bad enough that we monopolize their beaches, clog their pavements and spend an hour in a shop choosing a sunhat that costs the equivalent of 75 pence.

 So, the slob’s holiday has several essential requirements: a hotel on a sunny beach, good food, a warm sea, nightlife for the teenagers, a big crowd to get lost in, and the absence of mosquitoes.

 As I write, we are at the planning stage. We have looked through all the holiday brochures, but they are full of references to ‘hospitable locals’, ‘folk nights’, ‘deserted beaches’, and ‘interesting historical sights’. Not our cup of tea, or glass of sangria, at all.

 

 12. The parents’ choice of holiday destination made the narrator’s children feel

A) jealous.

B) excited.

C) alarmed.

D) indifferent.

 

 13. The narrator’s words ‘A terrible sight for any parent to see’ refer to

A) the way children behave.

B) the fact that children are aging.

C) the way children change their image.

D) the fact there is a generation gap.

 14. When the need for holiday planning is first announced in the narrator’ family, it

A) is regarded as an important political issue.

B) is met with enthusiasm by all the family.

C) seems like an impossible task.

D) is openly ignored.

 15. To find a two-week slot for a holiday potential holiday-makers have to

A) negotiate the optimum period for travel.

B) cancel prior business appointments.

C) re-schedule individual summer plans.

D) make a list of the things to be taken into account.


Система оценивания зачетной работы

36- 40 баллов оценка «5»

29-35 баллов оценка «4»

21-28 баллов оценка «3»

менее 21 балла оценка «2»

Если указаны два и более ответа (в том числе правильный), неверный ответ или ответ отсутствует – 0 баллов.


ВАРИАНТ 2

ЧАСТЬ-A. Лексико-грамматическое задание

1B

2D

3A

4B

5D

6A

7C

8A

9D

10D

11A

12A

13D

14D

15A

16B

17A

18B

19A

20B

21B

22C

23A

24D

25D

26D

27A

28C

29D

30B










Часть В. ЧТЕНИЕ


Задание 1




Пропуск

A

B

C

D

E

F

Часть предложения

6

3

7

1

4

5



Задание 2

12C 13B 14C 15A













































Основная литература:


1. 2. Английский язык, Planet of English, Безкоровайная.Т., Соколова.И., 2019


2.Грамматика английского языка. Сборник упражнений.- ГолицынскийЮ.Б.,6-е издание, СПб.: КАРО, 2018.


3.Английский язык для медицинских колледжей.- Козырева Л.Г., Феникс,2019.


Дополнительная литература:


1. Учебник английского языка для медицинских вузов.- Маслова А.М., Вайнштейн

З.И., Лист Нью, 2019.



3.Английский язык для медицинских училищ и колледжей.-Баранова Л.Г., Шадская Т.В., Изд.дом Дашков и К, 2018.


4. Централизованное тестированиеАнглийский язык, Сборник тестов, 2019. 



Интернет-ресурсы:


1.. rus.reshuct.by

2.http://en.wikipedia.org

3.http://www.bbc.co.uk/health /

4.http://www.hospitalenglish. com

5 http://www.britannica.co.uk

6.www.study.ru

7.www.mystudy.ru

8. englishiseasy.ru


















Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.