12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Оксана Горячих (Мысник)20
Алтайский край

Горячих Оксана Ивановна учитель английского языка МБОУ «Гимназии « 80» города Барнаула

Урок: At home

Раздел: 3

Номер урока в теме: 1

Класс: 5

Цели урока:

обучающие (ориентированные на достижение предметных результатов обучения):
— освоить в устной речи новые лексические единицы по теме «Дом, квартира»;
— освоить формообразование и употребление в связной речи порядковых числительных;
— научиться делать сообщение описательного характера (описание квартиры/дома);
— развивать умения, составляющие лингвистическую компетенцию: сопоставление языковых явлений в изучаемом и родном языках;
— развивать информационную и социокультурную компетенции;

развивающие (ориентированные на достижение метапредметных результатов обучения):
— развивать умения во всех видах речевой деятельности и умения планировать речевое и неречевое поведение;
— развивать умения самонаблюдения, самоконтроля и самооценки;
— развивать умения смыслового чтения: умение прогнозировать содержание текста по заголовку и иллюстрациям;
— развивать воображение при моделировании ситуаций общения;
— развивать навыки работы с информацией, в т.ч. использование ассоциативного ряда как приема запоминания новых слов;

воспитательные (ориентированные на достижение личностных результатов обучения):
— способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка;
— формировать общекультурную и этническую идентичность;

Lesson procedure

Time

Teacher’s activity

Students’ activity

Interaction

Stage

1m’

Good morning boys and girls! I’m glad to see you. What date is it today? What day of a week is it today? Who is absent today?

Good morning! Today is …

is absent today.

T-S

S-T

Greeting


2m’

How are you today? I’m really happy because I’ve got a new flat in a block of flats. I like my new flat. And where do you live? What are we going to talk about today?

I’m fine thank you

I live in the…

We are going to speak about house, flat, where we live.

T-S

S-T

Aim

4m’

audio 0:58

Do you remember the names of the rooms in a traditional flat? Will you name them?

Let’s listen to the tape and revise it. Will you translate into Russian?

As for me I’ve got 3 rooms in my flat: living room, 2 bedrooms, kitchen, hall and bathroom. What about you?

I live on the second floor? And you?

Living room, bedroom, kitchen, hall and bathroom.

I’ve got…

I live on…

T-S

S-T

Revising


5m’

Обсуждение нового грамматического материала. Объяснение образования порядковых числительных, разъяснение правил обозначения этажей в Британии.


Проверка понимания (спросить 1-2 учеников, попросить объяснить классу или более слабому ученику)

T , T-S, S-S


New grammar rule

2m’ audio 1:32

Let’s pay attention to the right pronunciation of the words.

I live on the second floor. Now can you tell me which floor do you live on?

Listen and repeat after the announce.

I live on the …

NB: опрос по цепочке

T-S, S-S

Phonetics


5m’

Audio 1:29

Today we ‘ve spoken about usual type of houses: block of flats and house. Now we are going to speak about unusual type of house. Will you open your books on page 47 exercise 4. Look at the picture and the title of the article. What is the text about? Please listen to the tape and read and check your answer.

NB: После прослушивания спросить ещё раз. What is the text about?

The text is about unusual house.











The text is about water house.


















T-S

Reading

5m’

Do you know all the words in the text? Which of them are new for you? Do you understand all of them? Here are all the new words and their definitions. Please read and guess the meaning. Now let’s check. Good of you. And will you try to translate the words into Russian.

And I ask you again do you understand the article? Lets check.

NB:Дать время просмотреть текст ещё раз




Architect is a person who designs buildings.

True – False:

False. The house is 100 years old.

False. There are 10 rooms in it: living room, kitchen, 3 bedrooms, 3 bathrooms, reception room.

False. It’s on the fourth floor.

False. There are 88 steps to kitchen.





New words.

Matching

10m’

Do you like this house? Now let’s have a dream. Let’s imagine that you are going to buy a new house to your family. I offer you to unite into 4 families and try to choose the best variant for you. Use these sentences in you answer.

NB: на каждую группу выдаётся по три варианта домов.

В группах обсуждают варианты домов и составляют рассказ о наиболее понравившемся доме по образцу.

Group work S-S-S

S- class


3m’

Do you like you house? Do you like this game? Now let’s fill in your check form.

Don’t forget to draw how you feel.


S


Self-control

2m’

Оценивание, домашнее задание: на 5 – составить и выучить свой рассказ по образцу;

На 4 – составить свой рассказ по образцу;

На 3 – выучить рассказ, составленный в классе.









Reflection

What went well? Why?

(refer to the learners, learning outcomes and stage aims, lesson procedures, tasks / activities and materials)


What didn’t go well? Why?

(refer to the learners, learning outcomes and stage aims, lesson procedures, tasks / activities and materials)


What changes will I make next time? Why?



Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.