12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Куликова Анастасия Сергеевна27

Урок английского языка в 6-м классе "Традиционная английская еда"

THE AIMS OF THE LESSON (ЦЕЛИ УРОКА)

to develop language competence and speaking skills on the topic “Food” (развитие лексических навыков и навыков говорения по теме «Еда»);

to go on training listening comprehension (продолжить развитие навыков аудирования);

to widen the knowledge about the history and culture of Great Britain (расширение знаний об истории и культуре Великобритании).

THE NESSESARY EQUIPMENT (НЕОБХОДИМОЕ ОБОРУДОВАНИЕ)

a computer presentation of the lesson (компьютерная презентация урока) (приложение 1);

the served table for a tea party (сервированный стол для чаепития);

videos “IN THE SHOP” (видеосюжет «В магазине», компьютер, проектор);

a set of work-sheets with the texts on the topic (тексты для чтения «Традиционный английский чай», «Английский завтрак»).

THE STEPS OF THE LESSON (ЭТАПЫ УРОКА)

I. GREETING. (Приветствие)

II. WORD BOX. (Лексическая разминка)

III. LISTENING AND WATCHING VIDEOS “IN THE SHOP”. (Аудирование: видео «В магазине»)

IV. READING: texts “TRADITIONAL ENGLISH TEA”; “ENGLISH BREAKFAST”; a poster “GOOD MANNERS”. (Чтение: тексты «Традиционный английский чай», «Английский завтрак»)

V. DRAMA: “TEA-TIME” ( prepared beforehand by pupils). (Сценка «Чаепитие»)

Ход урока

I. GREETING (ПРИВЕТСТВИЕ) 

TEACHER: (учитель)

- Hello, boys and girls!

Do you want to know more about England and the English people? Let’s talk about some English traditions, exactly about the traditional English meal and English tea. And about good table manners too. (Хотите узнать больше об Англии и англичанах? Давайте поговорим об английских традициях, а именно о традиционном английском завтраке и об английской традиции чаепития. А еще о хороших манерах за столом.)

So open your note-books and write down the date and the topic. (Откройте тетради и запишите дату и тему урока.)

II. WORD BOX. (А начнем мы с волшебного сундучка, полного всяких вкусностей.)

WORD BOX: tomato, cucumber, orange, cornflakes, cheese, milk, apple juice, sugar, butter, ham, eggs, coke, tea, bananas, coffee, mineral water, yogurt, pears.

THE TASK IS:

- WRITE THE WORDS IN THREE COLOMNS. (Разбейте слова на три колонки.)

DRINKS

 

 

VEGETABLES AND FRUIT

 

 

OTHERS

III. Now we are going to watch some video “IN THE SHOP” and do the task.  (А сейчас мы с вами просмотрим видеосюжет «В магазине» (текст в приложении 8) и выполним следующее задание).

The task: listen to the dialogue and choose a), b) or c). (Задание: послушав диалог, выберите правильный ответ) (приложение 2).

The girl’s name is… .
a) Jane 

b) Victoria 
c)Meg

She buys ….for her mum’s birthday.
a) food 
b) a present 
c)flowers

She doesn’t buy … .
a) oranges 
b) apples 

c) bananas

She buys some drinks. They are … .
a) tea and coffee 

b) juice and mineral water 
c) milk and coke

IV. READING:”TRADITIONAL ENGLISH TEA”; “ENGLISH MEAL” (приложение 3) (СЛАЙД 5, приложение 1)

Teacher: Now let’s read and speak about traditional English meals. Lets read the text ENGLISH MEAL. Your task will be answer to my questions;

How many times English people have a meal during the day?

What was the food which English people ate for breakfast some time ago?

What is the modern breakfast?

What is lunch?

Where English people have lunch?

What is the traditional food for lunch?

At what time English people have dinner?

What is the typical English dinner?

It’s not a secret that English people like to have tea. So the task is: (А теперь давайте поговорим об английской традиции чаепития. Не секрет, что англичане любят пить чай. Итак задание:

1. Read the text and say true or false: (Прочитайте текст и скажите, верны или не верны следующие высказывания) (СЛАЙД 6, приложение 1)

a) English people don’t like tea. F

b) At tea-time they drink tea and eat sandwiches, cakes, biscuits and sweets. T

c) English people drink tea at work and at home. T

d) They have “a tea-break” at 9o’clock in the morning and at 6o’clock in the afternoon. F

e) They invite their friends for breakfast. F

f) When children come to see their friends they usually have tea and have a lot of fun together. T

2. Take a very close look at this text again. Then you’ll have another sheet of paper where some elements of the text disappear. Please, fill in the gaps. (Еще раз внимательно прочитайте текст. Затем вы получите другие листки с этим же текстом, где некоторые его элементы исчезнут. Ваша задача – заполнить пропуски.) (приложение 4)

In conclusion of this part of the lesson look at the screen and match pictures with the names of the meal.


 

WORKING WITH THE POSTER: “GOOD MANNERS”. (СЛАЙД 7, приложение 1) (Работа с постером «Хорошие манеры»)

TEACHER: It’s very important for us to have good manners at table. Look at the poster “GOOD MANNERS”. Let’s read it together and put the sentences in the right column of the table. (Очень важно иметь хорошие манеры за столом. Перед вами постер «Хорошие манеры». Давайте прочитаем его вместе и распределим правила в две колонки таблицы.

DO

DON’T

 USE NAPKIN TO WIPE YOUR LIPS AND HANDS.

BEHAVE YOURSELF.

SIT STRAIGHT.

BE POLITE.


 

 READ WHILE EATING.

LICK YOUR SPOON.

PUT YOUR ELLBOWS ON THE TABLE.

SPEAK WITH YOUR MOUTH FULL.

 

(Приложение 5) (СЛАЙД 8, приложение 1)

V. DRAMATEA-TIME. (Сценка «За чашкой чая») (СЛАЙД 9,приложение 1)

Teacher: I want you to look at the sheet of paper and read the dialogue. Translate please.

(Приложение 6)

Task 1: Find in the dialogue next phrases and write them down. (Найдите в диалоге следующие фразы и выпишите их.)

- Угощайся.

- Нет, спасибо.

Спасибо, это вкусно.

Task 2: Let’s imagine a situation. (Давайте представим ситуацию.)

Вы в гостях у своего друга или подруги. Они угощают вас сладостями. Вежливо откажитесь от предложенных угощений. Попросите другое. Поблагодарите.


 

Рефлексия Our lesson comes to conclusion. And now it is the time to sum up. You can see some kind of questionnaire. I want you to take your pens and fill in it.

  • What would you like most in our lesson?

    Have you got any difficulties?

    Do you like our lesson?

    What was new for you?

VII. HOMEWORK (Домашнее задание): Draw a tea table or a breakfast table.(Нарисуйте стол к чаю или стол к завтраку, нарисуйте традиционные английские блюда на них и подпишите на английском языке. Расскажите по картинке об английском завтраке или английском чае.) (СЛАЙДЫ 11,12, приложение 1)

 Well, it was my pleasure to work with you today.  As for me I am glad to see that you have done a good job. You have prepared good reports and good dialogues. You were active at the lesson. I am going to give you 5marks.

-Stand up!

- The lesson is over.

- Good buy. See you at the next lesson.

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.