12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
Материал опубликовал
Kruchinkina Elena Sergeevna16

Module 3A

9 class

Цели:

- введение нового лексического материала по теме «Загадочные существа»;

- совершенство навыков чтения с поиском информации;

- развитие творческих способностей учащихся.

Задачи:

 1. Развитие умений монологической речи (краткое высказывание без предварительной подготовки);

2. Развитие умений прогнозирования текста;

3. Развитие языковой догадки;

4. Развитие умений диалогической речи.

Ход урока

1 слайд.

Приветствие: GOOD MORNING friends. Nice to MEET you. My name is Elena Sergeevna.

Речевая зарядка: How are you TODAY? What date is IT today? What does the weather like today? Is it mysterious? WHY OR WHY NOT?

Let’s start our work.

2 слайд.(видео )

Определение целей и задач: Look at the screen. Listen and try to guess THE topic of our lesson. Can you name it?

3 слайд.

«Mysterious creatures»

4 слайд.

What do you think we are GOING TO DO today?

Read ABOUT…….

Listen ABOUT ……

Speak ABOUT ……

Write ABOUT ……

5 слайд.

New Vocabulary .

1. Tentacle – щупальце

2. Sharp – острый

3. Hook – крюк

4. Humped – горбатый

5. Sightings – наблюдения

6. Unicorn – единорог

7. Ancient – древний

8. Couple – пара (муж и жена, мужчина и женщина)

9. Horrifying – ужасный

10. blunt – тупой (о предметах)

11. Violent – сильный, мощный, жестокий

12. Whirlpool – водоворот

13. Bottom – низ, дно

14. Squid – кальмар

15. Witness – свидетель, очевидец

16. Ape – человекообразная обезьяна, примат

17. Fossil – ископаемое, окаменелость


 

6 слайд.(изображения загадочных существ)

Развитие навыков монологического высказывания.

Use the given words to describe the monsters.

7 слайд.(текст)

Развитие навыков поискового чтения.

Let’s read AND TRANSLATE some texts about the most popular strange creatures.

8 слайд.

Complete the table.

9 слайд.

Sightings – наблюдения

Unicorn – единорог

Ancient – древний

Couple – пара (муж и жена, мужчина и женщина)

Horrifying – ужасный

Blunt – тупой (о предметах)

Violent – сильный, мощный, жестокий

Whirlpool – водоворот

Bottom – низ, дно

Squid – кальмар

Witness – свидетель, очевидец

Ape – человекообразная обезьяна, примат

Fossil – ископаемое, окаменелость

10 слайд. Let’s check. Put marks to yourself .

11 слайд.

 Whirlpool

 Violent

 Ape

Sighting

Squid

1. When you see something or someone, especially that is rare or trying to hide.

2. A small area of the sea or other violent water in which there is a powerful circular current of water which can pull objects down into its centre.

3. A sea animal with a long body and ten arms situated around the mouth.

4. Sudden and powerful.

5. An animal like a large monkey which has no tail and uses its arms to swing through trees.

12 слайд.

Make your own dialogues. One of you is a reporter, another is a witness.

13 слайд

Ways to look.

What’s the English for «ВИДЕТЬ»? (Translate me the verb «видеть»). There are many ways to USE the verb “look”.

 

14 слайд.

Let’s use the verbs in the correct form to complete the sentences. Let’s check.

1. When I saw the strange creature, I couldn’t stop ___________ (looking for a long time) at it.

2. Kelly ___________ (looked for a long time) quickly at her watch and then back at the water.

3. I think I just ____________________ (saw briefly but not well) a small hairy creature. Did you see anything?

4. The creature seemed to __________ (look angrily) at me from the page of the book.

5. Did you _________ (notice) anything strange in the lake?


 

15 слайд. Translate the words into Russian.


 

 

Sightings –

Unicorn –

Ancient –

Couple –

Horrifying –

blunt –

Violent –

Whirlpool –

Bottom –

Tentacle –

Sharp –

Hook –

Humped –

Squid –

Witness –

Ape –

Fossil –

16 слайд.

Tell me please which CREATURES FROM the text impressed you THE most? And why? DO YOU REMEMBER ANY NEW words from the text ?

ДОМ. ЗАДАНИЕ!

ОЦЕНКИ с комментариями!

Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»




Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.