12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Ляпкало Лариса Ивановна42
Учитель английского языка МБОУ "Школа № 88 г. Донецка"
Россия, Донецкая Народная Респ., г. Донецк














План урока

Английского языка в пятом классе

Тема:<Home, sweet home>

Учебник:<Spotlight>

Автор: Ольга Подоляко




















Учитель: Ляпкало Лариса Ивановна

МОУ «Школа №88 г. Донецка»




Тема: <Home, sweet home>.

Обучающие цели: Осваивать во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «Дом. Квартира.» Осваивать формообразование и употребление в связной речи грамматической структуры there is ( are ) в утвердительной, вопросительной и отрицательной формах. Учить делать сообщение описательного характера (описание квартиры, дома). Развивать информационную и социокультурную компетенции.

Развивающие цели: Развивать умения смыслового чтения. Развивать умения планировать речевое поведение.

Воспитательные цели: Способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка. Воспитывать уважение к своему дому.

Оборудование: Аудиозапись. Картинки с изображением дома, квартиры, комнат. Фотографии или рисунки комнат учащихся. Плакат-опора для тренировки структур there is(are), плакат-опора для чтения новых слов по их транскрипции.

Тип урока: комбинировано-речевой.


Ход урока

Greeting.

T: Good afternoon. Today is Friday, the twentieth of November. Let’s start our lesson. The theme of our lesson is <Home, sweet home>. We are going to train the words, describe the rooms, listen to the text and do some exercises to this text, revise the plurals.

( дата и тема написаны на доске)

Warming-up.

P1-P2: The rhyme

P1: How many rooms are there in your flat?

P2: Three and a kitchen, - says little Pat. .

P1: Do you have a room of your own?

P2: Certainly, I do. I like my home.

Oral Practice. T-Cl.

T: Do you live in a house or in a flat?

P1: I live in a flat.

T: How many rooms are there in your flat?

What are they?

Vocabulary Practice.

Учащиеся читают новые слова по транскрипции (плакат-опора).

Учащиеся делятся на команды. Одна команда задает вопросы другой.

Team A: What’s this? What room is this?

Team B: It’s a sofa. It’s a hall. (so on and so forth)

с) На доске написаны названия комнат, учащиеся из разных команд пишут мебель для этих комнат, читают слова.

Kitchen bedroom

Fridge mirror

Chair bed…

Отгадай комнату. Учащийся называет предметы, которые он видит. Класс называет комнату, где он находится.

P1: I see a bed, a carpet, a mirror, an armchair…

Cl: It’s a bedroom.

Speaking. Welcome to my house!

Тренируем вопросительную, отрицательную и утвердительную формы структур there is / are, используя плакат-опору. Учащиеся составляют предложения.

is a bed

There are books in the bedroom.


There isn’t paintings in the kitchen.

aren’t a coffee table

Is there a fridge in the living room?

Are mirrors



Учитель приглашает учащихся к себе в гости.

T: Now, children, I invite you to my house. I’ve got a two-storied house with a front garden. There are three rooms downstairs and three rooms upstairs. Downstairs there is a hall, a living room and a kitchen. Upstairs there are two bedrooms and a bathroom. We’ve got a central heating in all the rooms. Come in, please. We go through the hall and now we are in the living room. What is there in the room?

Учащиеся по очереди описывают все комнаты дома учителя, используя картинки.


Listening and reading the text. Ex.2,p.51.

The pupils listen to the text and fill in the gaps. They write the missing words in their copy-books: is, have…

The teacher asks the pupils to find the sentences with the following words in the text and read these sentences: upstairs, a fireplace, carpets, a semi-detached house.

Find the plurals in the text, write them down and read.

Answer the question: What is the text about?

Some minutes for Grammar.

Listen to the poem, choose the plurals. Read the unusual forms.


I think mice are very nice.

Their tails are long,

Their faces are small.

They haven’t any chins at all.

Their ears are pink,

Their teeth are white.

They run about the house at night.

They eat things they must not touch

And no one seems to like them much.

But I think mice are very nice.


Form the plurals (on the blackboard):

A child-

A woman-

A man-

A foot-

Checking on homework < My Bedroom>.

The pupils describe their own rooms using the photos or their pictures.

Homework: Ex.1, p.53 (reading).

Ex.3, p.54 (writing).

Summing up.








































































Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.