Итоговая контрольная работа по английскому языку для 6 класса,базовый уровень
Итоговая комплексная контрольная работа по английскому языку для 6 класса, базовый уровень
Задачи:
1)Проверить навыки чтения с извлечением конкретной информации.
2)Проверить лексико-грамматические навыки на основе активной лексики и базовой грамматики, универсальной для всех УМК.
3)Проверить знание значков транскрипции и умение написать односложные слова на её основе.
4)Проверить навыки письма на основе короткого электронного сообщения (60-70 слов)
5)Проверка техники чтения.
Итоговая контрольная работа проводится во время контрольной недели в течение 3-х уроков(за счёт резервных уроков).На первом уроке проводится контроль чтения с извлечением конкретной информации(20 мин.) и написание электронного письма(20 мин.).На втором уроке учащиеся выполняют лексико-грамматический тест(40 мин). На третьем уроке происходит проверка техники чтения.
Система оценивания
1.Чтение и лексико-грамматический тест
% правильно выполненного задания:
90 - 100% -«5»
75 - 89% -«4»
60%-74% -«3»
менее 60% -«2»
2.Электронное письмо. Объем работы соответствует заданному (60-70 слов), либо отклоняется от заданного не более чем на 10 % в сторону уменьшения(не менее 54 слов). Решена коммуникативная задача, раскрыты все аспекты и допущены 2 незначительные грамматические или лексических ошибки, одна орфографическая –«5».Один аспект не раскрыт- допущены 2 незначительные грамматические или лексических ошибки, 2 орфографических –«4».Не раскрыты 2 аспекта, допущены 3 лексико-грамматические ошибки и 3 орфографические-«3».Не раскрыто 3 аспекта-«2».
3.Техника чтения
Качество выполнения задания | Оценка |
Речь воспринимается легко: необоснованные паузы отсутствуют; фразовое ударение и интонационные контуры без нарушений нормы; в произношении слов 0-1 фонетических ошибок | 5 |
Речь воспринимается легко: необоснованные паузы отсутствуют; фразовое ударение и интонационные контуры практически без нарушений нормы; в произношении слов допускается 2-3 фонетические ошибки | 4 |
Речь воспринимается достаточно легко, однако присутствуют необоснованные паузы; фразовое ударение и интонационные контуры практически без нарушений нормы; в произношении слов допускается 4-6 фонетических ошибок, в том числе четыре ошибки, искажающие смысл (грубые ошибки) | 3 |
Речь воспринимается с трудом из-за значительного количества неестественных пауз, запинок, неверной расстановки ударений И/ИЛИ в произношении слов допущено семь и более фонетических ошибок, ИЛИ сделано более четырех фонетических ошибок, искажающих смысл (грубые ошибки) | 2 |
Reading
1.Прочитай текст и выполни задания 1-6. Закончи предложения, выбрав из предложенных вариантов тот, который соответствует содержанию текста. Обведи номер ответа
Conrad was a cat. One day his family took Conrad in the car and went to visit their friends.
When Conrad got to the friends’ house he said, “This is not my house. I don’t like it. I want to go home.” And he ran away.
In an hour Conrad saw a house and a lady in front of it. But it wasn’t his house. He said to the lady in the cat language, “Could you tell me the way to my house?”
The lady didn’t know the cat language and she didn’t know the way to Conrad’s house. She said, “Some milk? Here is some milk.”
Conrad drank some milk because he was hungry.” Well, thank you. Good bye”, Conrad said and ran away.
He walked on the field. He caught a mouse and ate it. He drank some water from the river. Conrad became very tired, but he ran on the road.
And one day Conrad saw his house. Conrad’s family went to the yard and cried, “Conrad’s here! He couldn’t ask the way, but he is here! Conrad you are а clever cat! We love you!”
Задание 1. When Conrad got to the friends’ house, …..
1)he wanted to return home.
2)he liked the friends’ house.
3)he wanted to have some milk.
Задание 2. The lady was glad to see Conrad and ……
1)she answered Conrad’s questions.
2)she showed him the way to his house.
3)she gave Conrad some milk.
Задание 3. Conrad thanked the lady and ran away because …….
1)he wanted to visit his friend.
2)he wanted to find his house.
3)he wanted to catch a mouse.
Задание 4. Soon Conrad was very tired but ………..
1)he went along the road.
2)he swam in the river.
3)he played with a mouse.
Задание 5. When the family saw Conrad in the yard, ………..
1)they were sad.
2)they were happy.
3)they were angry.
Задание 6. Conrad was a clever cat because …….
1)he ran away from the friend’s house.
2)he knew the cat language.
3)he found his house and his family.
Use of English
.Задание 1. Выбери правильный вариант и запиши букву
1. What’s the time? _____________
a)The time is five.
b)Today is Monday.
c)It’s half past five.
d)It’s autumn now.
2. I’ve got a lot of problems with Maths because Maths is a ____________ lesson for me.
a)funny
b)interesting
c)happy
d)difficult
3. Look! It’s Sam, isn’t it? Where ____ he ______?
a)does, go
b)did, go
c)do, going
d)is, going
4. The game ________over.
a)gets
b)------
c)is
d)be over
5. There was not much ________ in our hotel room.
a)chairs
b)fireplace
c)people
d)furniture
6. Sam has ______ finished his homework, now he can go for a walk.
a)ever
b) already
c) yet
d) never
7. Next month I’m going to ________ my friends in New York. I’ll ________ them for a month.
a)see, live with
b)visit, stay with
c)live with, see
d)stay with, look at
8. – Is your computer _________?
- Oh, no. It’s rather cheap. It’s not new.
a)wide
b)difficult
c)different
d)expensive
9. Do you always go to the swimming pool ____ half _____ two?
a)at, to
b)in, at
c)in, after
d)at, past
10. London is famous _______ its museums.
a)with
b)because
c)for
d)of
Задание 2.Вставь английское слово вместо транскрипции и запиши рассказ
Dance
The [sku:l]1) ___________ dance was [greɪt]2) ____________ . All the children [laɪkt] 3)__________ it very [mʌtʃ]4) ____________ . Helen danced with her: [frend] 5)__________ . But Nina [wɒz]6) ________ not interested in dancing [wɪð]7) ________ Ben, because he was a [bæd] 8)________ dancer. He stepped on her [fi:t] 9)__________ all the [taɪm] 10)___________ .
Задание 3. Выбери нужное слово и запиши его в пробеле
had, people, stories, much, president, often |
Children and grown-ups like toy bears. Many people have toy bears at home. There are a lot of funny (1)_____________ about little bears.
We (2 )________________ call toy bears “Teddy”. This is because of American (3)____________ Theodore Roosevelt. People liked the president very(4)_____ ___________ and called him Teddy. Theodore Roosevelt (5)_____________ a toy bear. People called their own bears Teddy, too.
Задание 4. Составь предложения из данных слов
a)four, are, There, seasons, in, the year
b)park, didn’t, go, Steve, and, to, the, family, his.
c)likes, Jimmy, badminton, play, to.
d)will, She, dress, put, her , on.
Задание 5. Напиши парами слова с противоположным значением
Good, country, white, short, cold, happy, town, tall, sunny, black, bad, hot, sad.
1._____________________ 4.__________________
2._____________________ 5.__________________
3._____________________ 6.__________________
Электронное письмо
Напиши электронное сообщение другу( 50-60 слов)
Dear_______________________________________________________
Thank you for your e-mail.
My name is__________________________________________________
I am from____________________________________________________
I like ______________________________________________________
I can________________________________________________________
I have_______________________________________________________
Best wishes,
___________________________________________________________
Reading Task (Фонетическое чтение)
Snowman
It was the first day of the winter holiday. It was a beautiful day. The trees were white with snow. Peter and his friends went for a walk to the yard. There was a lot of snow. Peter said, ‘Let’s make a snowman, Tom!’ “Oh! That’s a good idea,” Tom said. They made three big snowballs. The first snowball was very big. The second ball was smaller than the first one. The third was the smallest. The smallest snowball was the “head”. Then they took three sticks: one for a “mouth” and two small sticks for “eyes”. Tom had an idea. “We can make the nose out of a big carrot”. They ran home, took a big carrot and an old pot. The boys put the pot on the snowman’s head and made the “nose” out of the carrot. The snowman was ready. How funny it was! The friends were happy. They had a lot of fun.
Ответы
Reading
№ задания | Ответ |
1 | 1 |
2 | 3 |
3 | 2 |
4 | 1 |
5 | 2 |
6 | 3 |
Use of English
Задание 1. Выбери правильный вариант и запиши букву
№ задания | Правильный вариант |
1. | c) |
2. | d) |
3. | d) |
4. | c) |
5. | d) |
6. | b) |
7. | b) |
8. | d) |
9. | d) |
10. | d) |
Задание 2.Вставь английское слово вместо транскрипции и запиши рассказ
№ пробела | слово |
1) | school |
2) | great |
3) | liked |
4) | much |
5) | friend |
6) | was |
7) | with |
8) | bad |
9) | feet |
10) | time |
Задание 3. Выбери нужное слово и запиши его в пробеле
№ пробела | слово |
1) | stories |
2) | often |
3) | president |
4) | much |
5) | had |
Задание 4. Составь предложения из данных слов
a)There are four seasons in the year.
b) Steve and his family didn’t go to the park.
c) Jimmy likes to play badminton.
d) She will put on her dress.
Задание 5. Напиши парами слова с противоположным значением
1.good-bad
2.country-town
3.white-black
4.short-long
5.cold-hot
6.happy-sad