Конспект урока английского языка по теме «Образ жизни» в 9 классе (УМК Starlight)
Презентация к уроку
PPT / 2.88 Мб
Этап | Речь учителя | Предполагаемая речь и действия учащихся | Примечания |
Приветствие | Hello! I’m glad to see you! How are you today? | | |
Ввод в тему | We all know that there are different styles of life. Some people are fond of sport and healthy lifestyle or traveling. Some of us are vegetarians or like fast-food and so on. As for me I prefer an active lifestyle and I am ready for changes. And now I want you to introduce yourself and say two words about your lifestyle. | Дети представляют себя. | |
Проверка домашнего задания | We have already learned about some interesting lifestyles. And what was your homework for today? Is there any person who not ready? Let’s check it! | Дети отвечают на вопросы. Спрашиваю 2-х учеников. | |
Предтекстовый этап | Now look at the screen, please. Показываю картинку. What do you think is typical for this woman and her lifestyle? Is she homeless? Where does she live? What do you think: what problems can she face? Are there some advantages/disadvantages of this lifestyle? And now we learn more about this woman and her life. Open your books on p.16 ex.1 a) Please read these words and translate it. One by one. | She is homeless. This woman lives in the airport | |
Работа с лексикой | On this page we can see new words and expressions. They are very useful. Open your dictionaries and write them down Vending machine - a machine that sells drinks, chocolates, water and so on. (фонетическая отработка p1, p2.. What does it mean? How we translate it? -с каждым выражением) Permanently - happening or existing for a long time Give the impression – to impress, to amaze Presentable - looking clean and tidy Awakened – aroused, woken Jangle - to make a noise by hitting small metal objects against each other Engage in - take part in something Detect - discover or notice something Migrant workers – people who travel to another place or country in order to find work Foreseeable future - as far in the future as you can imagine What do you think: is a vending machine useful? Do you live in this city permanently? What film gives you a great impression? Are streets around your school presentable? What do you get awakened by in the morning? Do you become angry when someone jangles? In what competition do you want to be engaged in? Detect Can you detect any mistakes here? И какая-нибудь картинка или слово/предложение с ошибкой. Is the problem of migrant workers popular nowadays? What do you think, where do you live in foreseeable future? | Дети записывают слова в тетрадь. | |
Текстовый этап | Now we’re going to read this text. Be ready to answer the questions in ex. 2; look through the questions. Maria begin, please (Читаем по абзацу) Now let’s translate some expressions. (по абзацам) To be no hurry to leave the terminal Wheeling suitcases Добавлю еще Thank you! | Дети переводят выражения | |
Послетекстовый этап | Now let’s choose the correct answer for questions, you have to prove your choice. Ex. 2 1 –a (1) 2 – d (12-14) 3 – d (24-25) 4 – c 5 – d (32) 6 – d (48-50) | | |
Повторение раннее пройденного грамматического материала | На слайде 2 предложения из текста. Сейчас я предлагаю вам вспомнить, в каком случае мы употребляем сравнительную степень прилагательного, а в каком-превосходную. И как они образуются. Сравнительная степень-для сравнения качеств одного человека/ предмета с другим Превосходная- выделить качество определенного человека/предмета в определенной группе. Односложные прилагательные и двусложные, оканчивающиеся на -у, -er, -ow, образуют сравнительную степень при помощи суффикса -ег, а превосходную степень при помощи суффикса -est, которые прибавляются к прилагательному в положительной степени: dark - darker -(the) darkest Все многосложные прилагательные, а также двусложные, не оканчивающиеся на -у, -er, -ow, образуют степени сравнения при помощи служебных слов more более- для сравнительной степени и (the) most наиболее, самый- для превосходной степени: useful -more useful - (the) most useful | Дети говорят, что они уже знают об этом грамматическом явлении | |
Рефлекия | What don’t you understand today? What is new for you? | Дети делятся своими впечатлениями от урока. Говорят, что им было понятно/непонятно. | |
Домашнее задание | At home you are to do ex. 3, 4 and 5, + be ready to express your attitude to these people who live in the airports. Thank you for your work, see you! | Записывают д/з. | |