Материал на проверке

Конспект урока по предмету "Родной (ненецкий) язык" для 5 класса на тему "Второстепенные члены предложения".

0
0
Материал опубликован Вчера в 12:35 в группе

t1761039142aa.pngt1761039142ab.gif

Конспект урока

по родному (ненецкому) языку для учащихся 5 класса

тема: «Второстепенные члены предложения»

«Предложения’ нядаӈгода вада”»







Ненэця’ вадам’ пэрта, тохолкода:

Учитель родного (ненецкого) языка:

Салиндер Леонид Юрьевич



























2024 – 2025 учебный годt1761039142ac.gift1761039142ad.gift1761039142ad.gif


с. Гыда


Конспект урока по родному (ненецкому) языку.


Ход урока.

1. Мотивация учебной деятельности. Постановка цели и задач урока.(1мин)

Учитель проверяет готовность обучающихся к уроку, создает эмоциональный настрой в начале урока.

(слайд 1)

Ӈацекые”, сомбовна нулъяда”.Торова! Ӈамдыда”!

Учитель задает вопросы и записывает на доске: месяц и число, почему так назван месяц.

Теда’ ӈамгэ’ иры? Тикы иры ӈамгэ тарем’ нюмдевы?

Яра’ иры’ … яля, классыхы манзаям’ падара”.

Оценкам’ ханзер” тюку урокахана ня”марпива”: хибядо’ сававна манзараӈгу, тарця сава тарабцом’ (жетонм’) ня”амӈгу.

2. Актуализация знаний обучающихся.(2мин)

Учитель задает вопросы по пройденному материалу.

(слайд 2-4)

Тюку урокхана пыдара” лаханаком’ вадетадм’. Хибя тенева, лаханако ӈамгэ”я?

Ӈавна ненэцие” вадахана ӈопой мяд’ тер ӈадимы, сидя мя ӈэвы.

Ненэця” саць тарана мяӈэ нюмдебавэдо’. Тикы ӈамгэ мяк’?

Ӈопойдо’:

1) Подлежащее вада предложенияхана ӈамгэ лахана вадаӈэ тарасеты?

Нябидо’:

2) Сказуемой вада предложенияхана ӈамгэ лахана вадаӈэ тарасеты?

3. Первичное усвоение новых знаний и способов действия.(5 мин)

Сававна падна”ма’ минутка.

Минутка чистописания.

(слайд 5)

Учитель записывает части слов на доске:

Предл…

нядаӈ…

ва…

Ӈацекые”, тикы вади” пеля” тетрадьданда мюня хусувэй янданда, едэй строка’ ниня падыда”.

Дети, в своих тетрадях запишите каждые части слов с новой строки.

Хаманзь маня” тюку пеля” падцава”? Таслада”, ӈамгэ вади тюкона лыӈгаравы”.

(слайд 6)

Сававна таславэда”, темава” нюмда тарця –

«Предложения’ нядаӈгода вада”». Падыда”.

4. Первичная проверка понимания (6мин)

Ненэцие” илаӈгана хусувэй мяд’ терхана хибя таня?

Сававна хэтыбида”, тикы нися, небя, нюкцядо’ (хасава ӈацекы”, не ӈацекы” ӈэбта)

(слайд 7)

Тарана вади” предложенияхана мяд’ терхана тотрев нюмцядо’ - подлежащий няби сказуемой.

Хусувэй предложенияхана илда ӈобтикы тарцяда, ӈани’ нюдо’ танясеты.

Няхар” нюдо’, нюмцядо’ тарця:

(слайды 8-10)

1) ӈопой – «дополнение» (падеж” юнраваха”на хонакурӈа”)

(слайды 11-13)

2) нябимдей – «определение» (хурка? хуркаха’? хурка”? юнраваха”на хонакурӈа”)

(слайды 14-16)

3) няхаромдэй – «обстоятельство» (ханя? ханзер”? сяха’? юнраваха”на хонакурӈа”)

(слайд 17)

Тарця мяд’ терӈэ предложения ӈобтикы ханӈа.

5. Первичное закрепление.(6мин)

(слайд 18-19)

Предложениям’ падава”, предложения’ саць таранасавэй няби нядаӈгодасавэй вада”.

t1761039142ae.png

Ти’, манэ”ӈада”, предложенияхана мяд’ тер” тотрев’ харто’ нидо’ нядаби”.

(слайд 20-21)

Ти’, учебник ӈэйда”, тюку темахана тарана страница тарця – 124-126 страница”.

Нюртей предложениям’ доскахана ӈобкана таславыӈэя.

Доска’ хэвхана доскахана хибя харвобтана сертаӈгуда?

6. Физминутка.(1 мин)

(слайд 22)

Мась, падава”, манзая’ пуд’ теда ныланаць тара.

Юркыда”, нулъяда”.

Маня” ӈобкана тарця движения ӈудаха”на сертавава”:

дополнения (ӈудава” харто’ ян’ мэва”)

определения (хамба’ тотрев ӈудава” тарая”)

обстоятельства (ӈудава” харто’ ян’ мэва”, еркана ӈудаха”на хлопок сертэйна”)

Физминутка для глаз.

Сэвкуна” ӈобтикы манзараценё, ӈобтикы ныланая”.

Мась, ӈули” сава ӈацекэда”, ӈамдыда”!

7. Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их корректировка.(10 мин)

Продолжает с учениками выполнение упражнения.

Контролирует выполнение работы.

Осуществляет индивидуальный (выборочный) контроль.

(слайд 23-24)

Хаевы предложения доскахана ӈобкана таславы ӈэя.

Доска’ хэвхана доскахана хибя ӈани’ харвобтана сертаӈгуда?

(слайд 25-26)

Ти, тарця сава ӈарка мяд’ тер тара нив!

8. Рефлексия. (6мин)

(слайд 27)

Пыдара” тольхананда” нядаӈгода вадасавэй карточка” падвы падар” таня.

Тикы вадам’ магнитхана тарана мят’ няю’ мэйда”.

Нюртей паднана” группа – дополнения пэрта”.

нябимдей паднана” группа – определения хэтаӈгу”.

няхаромдэй паднана” группа – обстоятельства вада” пэрта”.

(слайд 28)

Теда нерде ӈопой группава” мунзипой ӈамдёӈгуда, инзелеӈгу, сырта.

Хаёвы сидя группаха’ таслаӈгуди’.

Пуна няби группа, тикы пуд’ няхаромдэй группа.



Ти’! Тенейда”, хусувэй мяд’ тер” сававна илеваб” тара, харто’ нидо’ етри нядабаӈгув нидав, предложенияхана ӈобтикы хусувэй вада” харто’ нидо’ нядаби” – подлежащийм’, сказуемойм’ дополнения, определения няби обстоятельство нядаби”; дополнениям’, определениям’ няби обстоятельством’ подлежащий няби сказуемой нядабихи’.



Пыдара” няданда” ӈамгэ илекако ӈэса?

Тарця манзаям’ харвобтэйда”?

(слайд 29)

Теда’ интерактивной доскан’ сырӈада”.

Мань тарця нядаӈгода вади” сертадамзь.

Хусувэй паднана ӈацекы харта настроениямда вадедаӈгуда.



9. Оценивание деятельности обучающихся. Д/з (3мин)

Хибядо’ сававна манзаравы, теда манэтава”.

Хибядо’ ӈока сава тарабцом’ ня”амвы, хэтна тарана вадам’ манса!

Кто из вас хорошо работал сейчас узнаем, увидим.

Кто собрал много жетонов, тот много дал правильных ответов!

(слайд 30)

Мякы манзаява” тарця, дневникхананда” мюня падыда”:

учебникахана ӈэда страница 124-126

1) правило, 124 страница

2) 164 манзая 126 страницахана пады.

Тикы манзаяхана хусувэй предложенияхана предложения’ нядаӈгода вади” хода”, енахалпида”, вада’ нимня тарана юнравам’ падыбида”.



Пыдара” нянанда” манзаяни пуд’ мань ӈульцей маямбидм’!

Ӈули” сававна пыдара” мал’ нянани манзаравыдась!

Тарем’ манзарада”, етри хусувэй манзая’ сава ёльцяда таня”я!

Лакамбой!



в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.