12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовал
Нижегородова Анна Александровна23
3

План-конспект учебного занятия по английскому языку по теме «English is the major language in modern life»

План-конспект учебного занятия по английскому языку

по теме «English is the major language in modern life»

Ф.И.О. учителя: Анна Александровна Нижегородова

Класс: 9

Предмет: английский язык 

УМК: В.П. Кузовлев English - 9

Тип урока: урок комплексного применения знаний, умений и навыков (усвоение умений самостоятельно в комплексе применять основные навыки, осуществлять их перенос в новые условия).

Вид урока: урок дискуссия

Место урока в системе уроков по данной теме - заключительный урок

Цель: создать условия для формирования коммуникативной компетентности учащихся через дискуссию.

Задачи:

Познавательный аспект – сообщение страноведческих знаний о распространении английского языка в мире, причинах его популярности, выяснение наиболее важных мотивов его изучения.

Развивающий аспект – развитие способностей к сравнению фактов, формулированию выводов из услышанного, развитие коммуникативных способностей, развитие познавательного интереса, развитие способностей к логическому мышлению, развитие догадки, развитие межпредметных связей.

Воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к другой культуре, языку, формирование потребности понимать истинные причины популярности английского языка, формирование способностей к совместной работе в группе, воспитание чувства ответственности за совместную работу.

Учебный аспект – формирование лингвострановедческих знаний, формирование коммуникативной культуры учащихся, развитие речевых умений, развитие навыков аудирования .

Ход урока:

Организационный момент. Введение в языковую среду

Teacher: Glad to see you. I hope you are fine. Our lesson is dedicated  to a very interesting  problem. Let's start our lesson and work together.

Вызов. Целеполагание и мотивация.

Просмотр видеоклипа о значимости иностранных языков.

Teacher: Now I want you to listen to the song and then name all the languages in the right order.

(Russian, Spanish, Italian, German, French, English, Russian).

(звучит песня «Ах, карнавал» в исполнении ансамбля под управлением Стаса Намина)

Teacher: Nowadays a lot of people want to know foreign languages. Some of them have become global languages, i.e. languages of the planet. They help people all over the world to exchange information and to develop understanding .

And which language of them is the international and people often call it the major language? Of course, English language.

Today our theme is « English is the major language in modern life ». 

Sometimes people call English the global language, because nearly in all countries of the world people speak it. Today we are going not only speak English, we are going to speak about English

Речевая зарядка.

Teacher: What can you say about the English language? Сharacterize it, please! Choose the epithets (adjectives)!.

Students:

Popular, easy, difficult, interesting, beautiful, melodic, most spoken around the world, widespread all over the world, global, world, official, mother tongue.

Teacher: Make up the sentences with these words!

Students`answers

Teacher: Now look at the blackboard , we can see different countries, tell me please what languages they speak.

People speak different languages in different countries. Let’s work by chain.

Which language do people speak in China?

In China people speak Chinese.


(Japan, France, the Netherlands, Egypt, Greece, Italy, Bulgaria, Germany, Poland, Spain, Turkey, the USA, Canada, Great Britain, Australia, New Zealand)

Основная часть урока.

Контроль навыка чтения и устной речи учащихся.


Teacher: Look at the screen. Here’s an e-mail. Please read it.


Dear friends!

How’s your life? I need your advice. Learning English is so difficult. There are so many things to remember - words, grammar, spelling, pronunciation. English has such a rich vocabulary… Maybe I’ll learn another language –French, German or Italian.

All the best,

Dima.

Teacher: Try to motivate Dima to study English.

Students`answers


Развитие умения выражать точку зрения и умения соглашаться или не соглашаться с высказыванием

Teacher: Below are some opinions about the role of English and other languages in the 21st century.

Do you agree or disagree with them? Give reasons.


In the 21st century, English will remain the major world language.
The English will expand in the scientific field.
The most widespread language in the future will be American English.
Different varieties of English will continue to develop around the world.
Everyone should know English in the 21st century.
The world needs many languages, not just one. Perhaps, English will be an international language, but it will never be the only one.
In the future, most people will speak more than one language.

I absolutely agree that ..
I’m quite sure that ...
I can’t agree that ...
I’m not sure that ...
It’s difficult to say that

Физминутка

Teacher: I see you a bit tired. Let’s have a break. Stand up, please. Look at around your classroom, you can see different proverbs about learning foreign languages. Read them, find the translations of these proverbs and match.

Ok, we are ready to work again.

Развитие умений в аудировании.

Teacher: Let’s listen to the students talking about their reasons for learning English. Fill in the table, write why they learn English. Work in pairs. (аудиозапись прослушивается 2 раза)

Ok, the time is up. What are their reasons for learning English?

Students`answers

Teacher: we all live in different countries, on different continents, we speak different languages but there is one global language that unites us, helps to develop friendship and understanding among people and makes our world very small.


Подведение итогов урока. Рефлексия.

TeacherOur lesson has almost come up to the end. We have done a lot of exercises today and had different activities. Now let’s sum up our lesson.

On the board you can see a lot of words and phrases that characterize English language, using these words say – why do you study English?

Students`answers

All of you worked hard. Many of you have got good marks. Thank you for the lesson.





Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.