12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Идрисова Гузель Сагадатовна28
Россия, Челябинская обл., Магнитогорск

Тема урока: Robbery.

Цель урока:

- совершенствование навыков аудирования;

- введение новой грамматической темы;

Практические задачи:

- развивать умение учащихся отвечать на вопросы в английском языке и понимать речь изучаемого языка.

Образовательные задачи:  

обучать работе с учебными пособиями;

совершенствовать знания по изучаемой теме, расширять и развивать их.

Развивающие задачи:

1) развивать коммуникативные навыки;  

2) развивать у учеников логическое мышление, внимание, мотивацию к дальнейшему изучению английского языка;

3) познавательный интерес к изучаемому языку.

4) развивать у учащихся умение работать со звукозаписью

Воспитательные задачи:

1) воспитывать культуру общения на английском языке;

2) воспитывать культуру речи;

Оснащение урока: магнитофон, аудиозапись к уроку 3.

Ход урока.

Организационный момент.

а) приветствие

Good morning, pupils! I’m glad to see you. Sit down, please.

b) беседа с дежурным

- Who is on duty today?

on duty today.

- What date is it today?

Today is the …th of February.

- What day is it today?

Today is Friday.

- Who is absent?(___)

Today at the lesson we’ll learn a new theme, listening and then do some exercises.

Фонетическая зарядка.

- Now, look at the blackboard. I’ll read, after my reading you should repeat after me. OK, let’s translate it.

The thirty-three thieves thought that they thrilled the throne throughout Thursday

- So, repeat all together.

Опрос по пройденной теме.

- OK, let’s revise our previous theme. Now, I’ll ask some questions you should answer.

Как мы задаем:

Общий вопрос.

Was she walking her dog when I called?

Yes, she was/ No, she wasn’t.

Альтернативный вопрос.

Were you sleeping or working on your computer when I called?

Разделительный вопрос.

She was reading a book at 3 p.m, wasn’t she?

Yes, she was/ No, she wasn’t.

Вопрос к подлежащему.

Who was playing the piano in your flat yesterday at midnight?

My brother was.

Специальный вопрос.

Ann was writing a letter to her granny yesterday at 5 o’clock.

What was Ann doing yesterday at 5 o’clock?

When was Ann writing a letter to her granny?

To whom was Ann writing a letter yesterday at 5 o’clock?


 

Введение нового грамматического материала.

При помощи конструкции Can you? ((не) можете ли Вы?) говорящий обращается к кому-либо с просьбой оказать услугу. Could you? ((не) могли бы Вы?) употребляется как менее категоричная и более вежливая форма обращения.

Примеры:

Can you print this document for me please? – Не можете ли Вы напечатать для меня этот документ?

Could you close the window, please? – Не могли бы Вы закрыть дверь?


 

Could you please + 1 форма глагола, а в конце добавляем please.

Пример: Could you close the window, please?


 

Could you используется в тех случаях, когда вы действительно спрашиваете, имеет ли человек физическую возможность выполнить вашу просьбу.

Например:

Could you pass by a supermarket on the way home? (Не могли бы вы зайти в супермаркет по дороге домой?)

Could you finish this work for me please? (Не могли бы вы закончить эту работу за меня?)

Now, let’s practice doing some exercises. So open your books at page 88 find ex.1.

Ex.1.

Serezha, read the task, please. What should you do? You should match the expressions and the pictures. Is it clear? OK, let’s begin. Dasha, read the first sentence, translate it.

Listening.

Now we’ll do ex.2.

Pre-listening.

We’ll listen to the tape. Now, Radmir, read the task, please. What should you do? You have to listening and after listening you should answer for the questions above the text. Let’s translate these questions. Be attentive, because after listening we’ll do a lot of exercises. OK, let’s go listening.

Listening.

What did you catch?

Post-listening.

Now pupils, who retell me the text? So,your answers please.

Ex.3. Vlada, read the task, please. What should you do? You should find the best translation for these expressions.

Answers: 1) c. 2) b. 3) b.

Ex.4. Vlad, read the task, please. We must correct these sentences, you must find right form from the text.

Keys: 1) Миссис Ларкин делала чай, когда услышала странный шум.

2) Миссис Ларкин подрезала розы, когда услышала шум.

3) Она подошла к их дому и заглянула в окно.

4) Когда она заглянула в окно, грабитель что-то искал в доме.


 

And the last exercise, ex.5. Now, we should answer for these questions. So, Oleg read the first questions. Translate it and try to answer. So, don’t forget to use Past Simple and Past Progressive in your answers.

Answers: 1. She saw a robber in her neighbours’ house.

2. She was making tea for her husband.

3. She was cutting roses when she heard the noise again.

4. She saw a robber.

5. He was looking for something.

6. He was trying to open a big box.

7. The robber run out of the house.

IV. Подведение итогов урока.

Open your workbooks. Your hometask will be at pages 43 and 44. Что вы нового узнали на уроке? Your marks (3/4/5). Our time is over. Have a nice day! See you tomorrow! Good-bye, children!

Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.