1. Организационный момент.
|
Good morning, children!
Nice to see you again. Welcome back! How are you?
This year we’ll be using Spotlight 5. Let’s look through the textbook.
|
(Good morning!)
(Fine, thanks.)
(Ученики знакомятся со структурой учебника.)
|
2. Знакомство с содержанием модуля
Работа с иллюстрациями учебника
С. 25.
|
-Look at picture 1, please. What are the boys doing?
What page is picture 1 from?
What do you think the section English in Use is about?
You’re right. You’ll learn how to greet people at different times of the day. Go back to page 25. What can you see in picture 2?
What page is picture 2 from?
Which of the things can you see on your desk? Which of them can you see in our classroom?
What page is picture 3 from?
What’s this?
What do you think the section Culture Comer is about?
Now let’s find the page numbers for the things in the list: a school timetable, a student fact file, a subject choice form and a game.
Keys: a school timetable (p. 26), a student fact file (p. 29), a subject choice form (p. 30), a game (p. 27).)
Read the list of the topics you will listen, read and talk about in this module.
Учителю следует убедиться, что учащиеся понимают значение слов и словосочетаний.
Затем учитель объясняет, какие письменные и проектные работы учащиеся будут выполнять в данном модуле.
|
(They’re playing volleyball and saying \good afternoon’ to a friend.)
(It’s from page 32.)
{It’s about greetings.)
(A pencil case and a sharpener.)
{It’s from page 27.)
(Ученики называют предметы.)
{It’s from page 31.)
{It’s a school.)
{It’s about schools in England.)
(Ученики самостоятельно находят и записывают номера страниц, а затем все вместе проверяют.
Один из учеников читает список тем вслух. Аналогично ученики знакомятся с задачами, которые им предстоит решить в ходе работы над модулем, с грамматическим и фонетическим материалом, а также с умениями, которыми им предстоит овладеть.
|
Актуализация изученной лексики.
|
(На доске список учебных предметов и соответствующие картинки, обозначенные буквами.)
English
Mathematics
Science
History
Art
Geography
Music
Information Technology
Look at the pictures, please. Match the pictures to the school subjects.
(Учитель называет учебные предметы, ученики — букву, которой обозначена соответствующая картинка.)
English.
Mathematics.
|
(Picture С.)
(Picture Л.) Etc.
|
4. Работа по теме урока
Работа по учебнику Упр. 1а (с. 26).
|
Учитель обращает внимание учащихся на аббревиатуры (IT, РЕ) и сокращенную форму слова mathematics (maths).
Упр. 2Ь (с. 26).
(Учитель задает вопрос одному из учеников.)
Roma, what’s your favourite subject? (Учитель ставит галочку напротив названия соответствующего предмета на доске. Затем предлагает ученикам задать этот же вопрос друг другу и выяснить, какой предмет наиболее популярен среди учащихся. (Учитель при необходимости корректирует вопросы и ответы учащихся и отмечает ответы галочкой на доске.
Ten students like English and maths. Five students like science. Etc. The most popular subjects are PE and art.
|
Ученики слушают аудиозапись и повторяют названия учебных предметов за диктором хором и индивидуально.
Затем ученики называют соответствующие предметы на русском языке.
(My favourite subject is PE.)
Ученики задают вопрос и отвечают по цепочке в быстром темпе.)
Л: Sasha, what’s your favourite subject?
В: My favourite subject is art. Lena, what’s your favourite subject?
C: My favourite subject is English. Dima, what’s your favourite subject?
Etc.
Ученики могут назвать несколько любимых предметов. Затем подводится итог опроса.
|
6. Закрепление изученного материала.
|
Упр. 2a (c. 26).
Look at the map of Green School and the timetable for Monday. Work in pairs and find the classroom for each subject.
Учитель показывает заранее подготовленный плакат с расписанием уроков.
Look at the timetable from Green School. Name the days when the children go to school.
Name the days when they stay at home.
How many lessons do they have on Monday (Tuesday, Wednesday, etc.)?
What are they?
|
|
7. Домашнее задание.
|
(Учитель задает вопросы о расписании уроков на понедельник.)
How many lessons do you have on Monday?
What are they?
Do you know when the lessons start and finish?
When do you have a lunch break?
Make your own school timetable for Monday. Use the timetable on page 26 as an example.
|
Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики — в дневниках:
SB: Ex. 7 (p. 27)
|
8. Подведение итогов. Рефлексия.
|
Do you know what Module 1 is about?
Can you name the days of the week?
Can you name school subjects?
Can you ask your friends about their favourite subjects?
Do you know how to make your own school timetable? (Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
That’s all for today. Goodbye!
|
Отвечают на вопросы
(Goodbye!)
|