Творческая работа «Урок английского языка в стихах» (из опыта работы)

2
0
Материал опубликован 2 September в группе






Творческая работа

«Урок английского языка в стихах» (из опыта работы)



                                                                           Составитель:

                                                                           Тюмрюкова Алина Васильевна



Пояснительная записка

  Данная разработка предназначена для учителей английского языка. Представленный материал полностью авторский.

   Материал может использоваться как  на уроках английского языка, так  и на дополнительных занятиях по английскому языку.

  Современная реальность побуждает педагогов искать оригинальные и креативные методы проведения занятий. Один из таких подходов — уроки в стихотворной форме. Уверена, многие коллеги применяют стихосложение в своей работе.











Урок английского языка в стихах

Этап урока, форма работы, ситуации

Фраза учителя

1.Начало урока,

приветствие

1.Glad to see you all today!

   Are you fine and OK?

2.I’m glad to see you here!

   Take your seats without fear!

3.I’m glad to see you here!

   Take your seats! I hope it’s clear.

2.Позитивный настрой на урок

1.Are you ready? Can we start

   Learning English very hard?

2.Try to be kind,

   Try to be good!

   Don’t be sad or

   In no mood!

3.Don’t worry! It’s OK!

   Be more positive today!

3.Фонетическая разминка

1.Can you read these words right now?

   Let your teacher shout “Wow!”

2. No pain, no gain.

    Let’s repeat these words again!

4.Small talk about the weather

1.Let’s remember all together

   Any words about the weather!

2.There’s lots of snow.

   People cannot go.

3.It is a hot and sunny day.

   We can walk and we can play.

5.Динамическая пауза

1.It’s a happy time today.

   We can sing a song and play!

2.It’s time for a short break!

   It’s time to have fun!

   Let’s listen and then

   Sing a song, everyone!

6.Проверка понимания задания

  Do you understand the task?

  Don’t be shy! It’s time to ask.

7.Работа с таблицей(звуки, правила чтения, значение слов/перевод)

  Dear friends, it’s time to start.

  Put the right words in this chart.

8.Заполнение пропусков в тексте стихотворения

1.You should complete the rhyme.

   If you can’t, we’ll do next time.

2.You should complete the rhyme.

   But you’ve got a little time.

9.Подведение итогов, рефлексия, запись домашнего задания

1.What’s your personal progress?

   Say about your success!

2. You can start “I can…”, “I know…”

    “It will help me…”, “My skills grow”.

    I remember… It is easy…

    You can say that you are dizzy.

3.Now you know everything.

   I can see that all are busy.

   Write your homework and think

   What is difficult and easy?

10.Окончание урока

1.Our lesson is over today!

   It’s time for you to run and play!

2.That’s enough for today!

   Now you’ve got some time to play!

3.Now it’s time to say “Goodbye!”.

   Smile more and never cry!

4.Переменка для детей-

   Время для игры. Let’splay!

11.Для опоздавших

 учащихся

1.Everything is great!

   Come in and don’t be late.

2.Don’t worry! It’s OK!

   Be more punctual next day.





в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.