План-конспект открытого урока по английскому языку вo 2-м классе.
Тема: «Давайте поиграем».
Тип урока: обобщающее повторение видов спорта и названий игр, изученных ранее.
Цели и задачи урока:
Образовательные:
- формировать лексические умения и навыки в устной речи по теме «Спорт»;
- способствовать формированию знаний о различных видах спорта и играх;
- отработка навыков правописания слов;
Развивающие:
- развивать логическое мышление, память, речь, внимание, воображение,
культуру мышления и поведения;
- продолжить развивать умение общаться на иностранном языке;
- строить высказывания по образцу и самостоятельно;
Воспитывающие:
- прививать любовь и интерес к английскому языку;
- воспитывать умение работать в группах, парах и самостоятельно.
Оснащение урока:
- Доска с датой и темой урока
- Тематические картинки
- ТСО
- Учебник: «Student’s book” С.Г. Тер-Минасова
Л.М. Узунова
Д.С. Обускаускайте
Е.И. Сухина
Ход урока:
Приветствие: Эмоциональный настрой
Hello, children.
Children sing in response: Say, “Hello! Hello!
Touch your knees!
Clap your hands!
Stamp your feet!
Oh! Say, “Hello!
(Приложение № 1)
Постановка целей и задач урока:
- Today at the lesson we’ll remind different sports. Let’s start!
Речевая разминка:
Game “Interview”
Listen to my question, take a microphone and answer!
If you make a mistake I’ll give it back.
Correct yourself!
“Do you like rugby?
Can you play baseball?
What games do you like to play?
What is your favourite game?
What ball games can you name?
Is ice-hockey from Canada?
Where is football from?”
(Then the children answer teacher’s questions using the microphone:
Yes, I do.
Yes, I can/ No, I can’t.
I like to play chess and basketball.
My favourite game is tennis.
Football. Basketball. Rugby. Volleyball.
Yes, it is.
Football is from Great Britain.).
4. Повторение лексического материала:
Look at the board and name these sports and games! Work in pairs.
(Дети называют представленные виды спорта и игры:
Basketball, football, ping-pong, rugby, hockey, tennis, running, riding a bike, skipping.)
5.Закрепление лексического материала:
– And now let’s speak about different sports.
- In turn, you’ll go to the board. Your task will be:
Close your eyes, touch a thing and say, “What sports do you think of?”
(Children name: ping-pong, tennis, swimming, skipping, chess, hockey
Touching the sport items like a tennis ball, swimming hat, chess board etc.
(Приложение № 2)
6. Задание на повторение навыков правописания слов:
So, children, at home you had to remember spelling of some sports.
You will be divided into two teams. You’ll go to the board in turn and write word by word in order to remind.
( the following sports are offered to write:
chess, swimming, hockey, badminton, tennis, football etc.)
7. Диктант:
The students write the words which ‘ve just been given at the previous task.
They are: tennis, hockey, football, basketball, ping-pong, skipping, badminton,
chess.
Checking: the cards with typed words are shown and students can check themselves.
(Приложение № 3)
8. A game “The wind of changes is blowing”
(Дети садятся в круг на стулья, ведущий-учитель говорит: Who can play tennis change your places! Названия игр меняется, т.е. вместо tennis в структуре используются: badminton, chess, checkers, basketball, ping-pong, hockey, football, volleyball, rugby.
Учащиеся меняются местами, В случае произнесения фразы: “The wind of changes is blowing” все участники игры меняются местами независимо от умений.)
9. Рефлексия:
Put ticks (if you can) or crosses (if you can’t):
Now I can… - name 7-10 sports and games
- write some sports
- understand my English teacher and can answer.
10. Домашнее задание:
Your home task will be to do a crossword with sports and games. And now I’d like to thank you for good work at the lesson. The lesson is over. Good bye.
Учитель Т.В.Малыгина