12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Дурова Наталья Владимировна53
Россия, Чувашская респ., Чебоксары
0

Урок английского языка для 7 класса по теме «Live long, stay strong»



Урок английского языка для 7 класса по теме

Live long, stay strong

Цели:

совершенствование лексических навыков по теме «Live long, stay strong»;

воспитание здоровой и социально-активной личности.

Задачи:

Образовательный аспект:

повторение лексического материала по теме;

совершенствование навыков аудирования, чтения и говорения по теме «Здоровый образ жизни».

Развивающий аспект:

развитие интеллектуальных способностей у учащихся (логического мышления, способности к обобщению информации и формулированию выводов).

Воспитательный аспект:

показать учащимся важность здорового образа жизни;

привить стремление к здоровому образу жизни.

Тип урока: урок коммуникативно-ориентированный, направлен на совершенствование навыков всех видов речевой деятельности по теме «Live long, stay strong»

Методы обучения:

наглядно-иллюстративный метод;

поисковый метод;

словесный метод;

аудиовизуальный метод;

коммуникативный метод.

Формы организации познавательной деятельности:

индивидуальная работа;

фронтальный опрос;

парная работа;

групповая работа.

Средства обучения:

- аудиовизуальные (ПК, проектор);

- информационные (компоненты УМК);

- авторские медиа ресурсы (презентация в программе Microsoft Power Point).

Оборудование:

- ПК;

- проектор;

- раздаточный материал;

- авторская презентация в программе Microsoft Power Point.

 

Ход урока

Организационный момент

1. Начало урока. Приветствие.

Good morning, dear friends! Nice to meet you again! How are you?

I am glad that you’re great, that you’re fine (well).

2. Вступительное слово учителя.

Ознакомление с задачами урока, введение в сюжет урока.

Введение в языковую среду и тему урока.

- Can you tell me what the most important thing in the world is?

- Of, course, it is life, it is health.

- At this lesson we are going to continue working at our theme “Live long, stay strong!” The famous American writer said: The first wealth is health. Today we’ll talk about the reasons for the long life and what we must do to be healthy.

Основной этап

3. Развитие навыков аудирования.

Listening practice

- Now listen to the text about the longest humans.

4. Проверка домашнего задания. Практика говорения.

- Let’s read the text and retell it.

-Answer the questions:

-Which of Jeanne’s habits suggest a healthy lifestyle?

- So, let’s listen to you about Antonio’s life.

-Why did Antonio think that he lived for a long time?

- Now look at the screen. Who knows, who are they? (Gin Kanie and Kin Narita) Let’s read the text about the twins.

-What kind of lifestyle did they lead? (Quiet and simple)

- So, in your copybooks write down what factors influence long life?

Very active life.

Not worry about anything.

Never bored.

Outgoing and cheerful personality.

Optimistic attitude.

Fit and healthy.

Stress-free lifestyle.

Diet.

- Now let’s work with text in ex. 9. Choose the correct answers. Read, please.

- Do you know that in Russia there are a lot of the longest humans? For example, Vladimir Zeldin.

Vladimir Mikhailovich Zeldin is a Russian theatre and cinema actor. He was born in 1915.He is the oldest actor in the world, who continuous his work. Now he is 101.

Secrets of long life from Zeldin:

Eat healthy food and only small portions.

Do the things that you like to do.

Don’t criticize other people, don’t jealous.

Enjoy your life.

Communicate with the different people.


 

Health is very important for any person. There are many proverbs and sayings about health. Make them up.

5. Работа в группах с последующим обменом информации.

Health is better than wealth.

A sound mind in a sound body.

An apple a day keeps a doctor away.

A merry heart is a good medicine.

You are what you eat.

-Let’s read the text in your workbooks and answer the questions.

So, fast food makes you fat and unhealthy, what is tasty is not always healthy.

Now, let’s work in groups. Look at the sheet of paper with text and tasks. You have 5 minutes, and then you should tell us what you have known.

As you see it’s very difficult to follow healthy life style. What should we do to be healthy?

Eat fruits and vegetables.

Drink clear water most of the time.

Go in for sports.

Be active.

Sleep enough.


Заключительный этап

Просмотр фильма, выполнение заданий для контроля понимания информации.

And at the end of our lesson I’d like to show a film about National Health Service in Great Britain.

What is the NHS? (National Health Service)

Where should you go if you’re ill in Britain? (To see a doctor)

Who is a GP? (Family doctor)

Who doesn’t have to pay for the medical bills?

When did this service start to work?

What kind of problems can we see in the NHS?

What should people do in these cases?

Подведение итогов. Домашнее задание.

Our lesson is over and it’s time to see what the results are. We have known a lot of interesting facts about the longest humans, many proverbs about health.

Now you know what you should do to be healthy. Name some rules again.

Your homework is making a project “My steps to health”.

Thanks for your job. I wish you to be healthy today and always. Good bye.


Live long, stay strong. Презентация к уроку для 7 класса.
PPTX / 5.26 Мб


 

4

Опубликовано в группе «УРОК.РФ: группа для участников конкурсов»


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.