12+  Свидетельство СМИ ЭЛ № ФС 77 - 70917
Лицензия на образовательную деятельность №0001058
Пользовательское соглашение     Контактная и правовая информация
 
Педагогическое сообщество
УРОК.РФУРОК
 
Материал опубликовала
Марина32
учитель английского языка
Россия, Краснодарский край, Лабинск
3

Урок английского языка по теме «Летние каникулы», 5 класс



Класс: 5 Б

Учитель: Каращук Марина Валерьевна

Тема: Summer Holidays (Летние каникулы)

Тип урока: комбинированный урок

Цели урока: формирование и развитие коммуникативной компетенции учащихся на основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических структур по теме «Летние каникулы»

Задачи урока:

Личностные:

-формирование системы ценностных отношений учащихся к себе, другим участникам образовательного процесса, самому образовательному процессу, объектам познания.

Метапредметные:

-развивать умения во всех видах речевой деятельности при планировании вербального и невербального поведения;

-развивать умения самонаблюдения, самоконтроля и самооценки;

-развивать воображение при моделировании ситуации общения;

-развивать исследовательские навыки: поиск, фиксация и обобщение информации

Предметные:

- освоить во всех видах речевой деятельности новые ЛЕ по теме «Каникулы»

-научиться вести диалог этикетного характера, спрашивая и объясняя дорогу

-повторение употребления и обобщение временных форм Past Simple и модального глагола can.

Этапы урока:

1.Организационный момент

-Good morning boys and girls. Sit down, please.

-Look at the board. Who’s this? Yes, it’s me, my husband and my children.

-What’s the weather like?

-What season is it?

-Yes, it’s summer and we are on our holydays.

-How do you think what is the theme of our lesson? Summer holidays, yes.

1. who likes summer holidays?

2.  Who likes to swim in the sea?
3. Who likes to make sandcastles?
4. Who likes to eat ice-cream?
5. Who likes to eat sand?
6. Who likes to put buckets on their head?(
в качестве шутки)

-Well, today we will have a competition between travel agencies and the winner will be who collects the most of all points. What’s your favorite colure? And now you are agency Green, you are agency Blue, and you are agency Red. (Соревнование между тремя турагентствами, раздаю полосочки-наклейки определенного цвета)

2. Актуализация новой лексики

-But, firstly, let’s look and find out what we can do on summer holidays? (слова на доске)

-Listen and repeat

-Let’s read

-(закрываю экран)Now, name as many words as you remember (за каждый ответ-балл-наклейка)

-Which of these activities do you think are: (прилагательные на доске)

3. Тренировка навыков аудирования

-Now, let’s listen to two people talking on the phone and fill in the missing information. They are travel agent and her client. Let’s find out what they are talking about.

-Now, compare your answers with your partners, discuss and chose the best final result.

-Let’s exchange you answers with other groups and let’s check them out. Who hasn’t got any mistakes will get a point.(Ответы на доске, учебник: стр.117 упр8)

4. Активизация условно речевой деятельности

-Now you will get some adverts. Your task is find out what other agencies can offer for their clients. Imagine that some of you are a client and you want to spend your holidays abroad. Look at the board and read an example. Use the information in the adverts to give an advice. (рассматривают рекламный буклет и дают совет куда лучше отправиться, опираясь на образец. Учебник: стр.116 упр4)

-Make your own exchanges. And you will get a point.

5. Физ.минутка

-Ок, we worked a lot and it’s time to have a rest. (видео-зарядка)

6. Активизация навыков диалогической речи

-Now, look at the board. What’s this? It’s a map. And there you can find your location. Your task is to explain your clients how to get to your agency. You can use some of these phrases.

(разыгрывают диалог между туроператором и клиентом)

7. Тренировка навыков чтения с извлечением детальной информации

-Look, this is a letter from your client Lisa. She was in Mexico. Look through this letter and answer some questions in pairs. Now, compare your answers with your partners. Who don’t make a mistake will get a point. (раб.тетр. стр.72 упр.4)

8. Подведение итогов урока и объяснение домашнего задания

- Well, our lesson comes to end and it’s time to find out the best agency for today. Let’s count your points.

-As you know travel agents also like traveling. So, at home I want you to write a letter about your last summer holydays, choose one of the place you want to visit from your adverts and write your own letter.

9. Рефлексия

-Stand up, please. Stand on one leg, please. Is it easy? Who wants to sit down? Well, take a piece of paper, if you do the task, you can sit down. (Дети стоят на одной ноге, в коробочке задания, выполнил-садится)

1. Name 3 things you can do in summer

2. Complete the sentence: I think white water rafting is ……

3. Name 3 places where we can go in summer

4. Complete the sentence: I think scuba diving is ….

5. Name 5 things you can do in summer

6. What new do you know on this lesson?

7. Which task of this lesson you liked most of all?

8. Do you like summer and why?

9. Where are you going to go on this summer holidays?

-The lesson is over. Good-bye!


Презентация к уроку: Летние каникулы
PPTX / 2.05 Мб

рефлексия
DOCX / 12.97 Кб

аудирование-задание
DOCX / 695.35 Кб

письмо
DOCX / 691.42 Кб

рекламный буклет
DOCX / 5.48 Мб

аудирование
MP3 / 3.04 Мб
Опубликовано


Комментарии (0)

Чтобы написать комментарий необходимо авторизоваться.