Занятие по теме «How can I send...» (Английский язык, СПО)

0
0
Материал опубликован 18 January 2023

Проект учебного занятия по учебному предмету «Иностранный язык (Английский)»

Тема занятияHow can I send…»



Составитель: Котлова Вера Сергеевна

Должность: преподаватель


Цель:

развитие коммуникативной компетенции учащихся на основе изученных лексических единиц, речевых клише и грамматических структур по теме «How can I send»;

развитие информационной компетенции учащихся путем использования дополнительных информационных источников с целью получения необходимых данных для выполнения заданий по теме «How can I send»;

развитие учебно-познавательной компетенции наряду с навыками самооценки и самопроверки при работе с аутентичным текстом.

Тип занятия: урок сообщения новых знаний

Вид занятия: практическое занятие

Методы (приемы) обучения:

1. устный (проведение фронтального опроса с целью организации текущего контроля)

2. наглядный (работа с изображениями с целью восприятия информации в распространенных коммуникативных ситуациях)

3. практический (выполнение упражнений для закрепления пройденного материала)

Учебно-методическое обеспечение занятия:

Технические средства обучения: компьютер

Наглядные пособия: раздаточный материал с текстом, с изображениями.

При планировании занятия учтены  все структурные элементы и этапы:

1) Организационный этап;

2)Проверка домашнего задания;

3) Фонетическая зарядка;

4) Постановка цели и задач урока;

5) Фонетическая зарядка (работа с новыми лексическими единицами);

6) Первичное усвоение новых знаний;

7) Первичная проверка понимания;

8) Первичное закрепление;

9) Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению.

10) Рефлексия (подведение итогов занятия, выставление отметок).

Ход занятия

Good afternoon, students! I hope you are all feeling nice.

Let me see if everyone is here. Are you all here today?

 We are beginning our lesson. How did you get on with your homework? Did you find it difficult?

I am glad to see that everyone has done the homework well today. I am going to take your exercise book in at the end of the lesson for checking your homework.

I’ll mark them and give them back next time.

All right, guys, let’s get down to work.

Today we are to study how to establish the order of the correct address on the envelope.

Do you live far from the centre?

How long does it take you to get to the college?

What transport do you take to get from the college to the nearest metro station?

Have you ever sent any postcards, letters by post?

Let’s get down to exercises.

Ex.1 Decipher these address: find the country, town, postcode, street, country, house, occupier.

 1. Mrs Mary Green

32, Godson Crescent, Kidderminster,

Worcestershire, UK, DY11 7JT

Look at the table. Reconstruct the address. Find the country, town, postcode, street, country, house, occupier.

Sales Manager

Liverpool Street

Independent Products

Canberra

Mr

18

R.G. Flinders

NSW 2170

AUSTRALIA

Pty

Let’s see if you’ve done.

Compare the result and check if your groupmates have done it correct.

Let’s move on to the next exercise.

Ex. 2. Write your full address

Building (№) ….

Block …

Flat …

Entrance …

Floor …

Street ….

Settlement/Village/Town/City …

Region …

Autonomous District …

Postcode …

Country …

Ex. 3. Put the address in the correct form.

1) 10/ Garston Road/ Worldwide Dealers Ltd./Mr R. Stevenson/ Australia/ Melbourne;

 2) 75/ Mathews & Wilson/ Scotland/ Ladies’ Clothing/ G eneral Manager/ High Street/ Glasgow;

3) Chicago/ Illinois/ USA/ 300/ Lincoln Place/ The Modern Machine Tool Corporation;

4) 36/ Canada/ Messrs. Williams & Werner Ltd./ Toronto/ Tower Street/ 4JS;

5) Messrs. Jones & Company/ William B. Brown/ 5/ Queensland/ Managing Director/ Brownside/ Australia/ Green Street;

6) 1326/ Davenport/ Midwest Division/ John/ President/ Market Street/ Iowa/ B. Green/ Paint Company/ American;

7) 11/ WI 53405/ United Packaging/ East Shore Drive/ Ms/ Marketing Coordinator/ Wisconsin/ USA/ Alison Freeman/ Green Bay/ Inc.;

8)   LV1007/ Latvia/Tvaikonu iela 5/ SIA ProTuning/ Riga.

Let’s see if you’ve done. Well-dones!

Let’s move on to the next exercise.

Ex 4.

1)Pronounce the words in the box below.

block – корпус

entrance –подъезд

highway –шоссе

embankment – набережная

lane –переулок

drive –проезд

dead-end street –тупик

settlement –поселок

village –село, деревня

autonomous district –автономный округ

postcode – почтовый индекс

2) Look at the envelope. Find:

Building (№) ….

Block …

Flat …

Entrance …

Floor …

Street ….

Settlement/Village/Town/City …

Region …

Autonomous District …

Postcode …

Country …

t1674032875aa.jpg

Let’s see if you’ve understood. Is everything clear?

Now everybody works individually. The exercise is to be done in written form.

Ex 5. Fill in the form.

t1674032875ab.png


Good for you. You seem to have understood the topic very well.

For the last thing today, let’s do the following exercise. You are to work in pairs.

Ex 6. Make up dialogues. Act it. You may use for the dialogue:

What is your address?

Do you live far from the centre?

How long does it take you to get to…?

What transport do you take to get from … to … ?

To take (a taxi/the metro)

To go on foot

To go by car/bus/…

To ride a bicycle/a motorbike/…

To send by post…

I’m afraid it’s time to finish now.

Collect your copybooks please.

I’ll mark them and give them back next time.

For your homework you are to do the next task.

Ex 7. Make a postcard for your friend. Write the address and a short message.

Thank you for attention. Have a nice day! Bye-bye!


Литература и используемые электронные источники

Planet of English, Английский язык для учреждений СПО, Безкоровайная Г.Т., Соколова Н.И., 2017;

https://7esl.com/classroom-english-teachers/



в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментарии на этой странице отключены автором.