Урок английского языка в 6 классе на тему «Давайте создадим свой зоопарк»

6
0
Материал опубликован 17 November 2017 в группе

 

ДАВАЙТЕ СОЗДАДИМ СВОЙ ЗООПАРК

Урок английского языка

(с использованием проектной методики)

6 класс

Цель урока: Организация общения на английском языке по теме «Животные в нашей жизни. Для чего нужен зоопарк?»

Задачи урока:

Образовательные:

повторить и закрепить лексику по теме «Животные в нашей жизни».

формировать умения и навыки применять изученный лексический и грамматический материал на практике в таких видах речевой деятельности как: говорение (диалог, монолог), чтение, аудирование;

обогатить знания по биологии.

Развивающие:

развивать память, внимание, воображение, логическое мышление, языковую догадку;

развивать умение выделять главное и суммировать его.

Воспитательные:

прививать любовь к родному краю, гордость за него;

прививать интерес к изучаемому предмету;

содействовать повышению уровня мотивации к изучению английского языка;

формировать культуру слушателя, рассказчика и вежливого собеседника;

формировать умение работать в группах, парах, индивидуально.

Оборудование: ученические проектные работы, тематические картинки и фотографии, лексические карточки, видеофайл с записью песни “At The Zoo”, презентация.

Ход урока:

Организационный момент.

Warming-up activities

T: Good morning, dear boys and girls!

How are you?...

Great! So, let’s start our lesson. Look at the blackboard, please. You can see some words and pictures there. Can you tell me what we are going to speak about? (- About animals and the Zoo).Yes, and today we shall find out what are Zoos for? Why people need Zoos?

Фонетическая зарядка.(Cl)

T: Let’s start our lesson with a little poem about the zoo.

Tomorrow on Sunday we go to the Zoo.

Tomorrow, tomorrow we go to the Zoo.

There is a lion there and a zebra too,

A bear and a monkey, and a kangaroo.

Речевая зарядка.(T-Cl, T-P)

What domestic animals do you know?

What wild animals do you know?

Have you got a pet at home? What is it?

What do monkeys like to eat?

What do cats like to drink?

Are crocodiles strong?

Основная часть урока.

Представление проектов

T: Do you like to go to the zoo?

What animals can we see there? (P1, P2, P3: Bears, tigers, lions…).

And who works at the Zoo? (Vets, cooks, cleaners, scientists, drivers…)

And why do people need Zoos?( To watch, to study and to save animals)

Is there a Zoo in London? (Yes)

Is there a Zoo in Rostov? (Yes)

Is there a Zoo in Novobataisk? (No)

Do you want to have a Zoo in our village? (Yes) That is why you’ve made a project of a

Zoo for Novobataisk. Let’s listen to you and see your works.

(Выступление групп со своими проектами)

1 – You made the plan of the Zoo. Show your plan and tell about it.


 

2 – You chose animals for the Zoo. Let’s listen to you.


 

3 – You chose people who will work in the Zoo. Show your project.

 
 

 

(Вопросы и комментарии учащихся)

How many people will work at the Zoo? When will the Zoo work?

Will you have domestic animals? Who will help visitors?

I like the plan. The Zoo is large, there are many animals.

There are places to rest, to eat. It’s good.

I like fish so I like that there is an aquarium.

There are shops with souvenirs. It is nice.

I like that there are many big animals from Africa. И т.д.

T: So the project is good. You have created a Zoo for our village.

And do we need special rules for a Zoo? Look at these signs.

(на доске образцы вывесок, знаков)

Be careful what you say or do when you visit animals at the Zoo. (No swimming No fishing Please do not feed animals Please no dogs)

Choose rules and signs for our Zoo.

(Выбирают знаки с правилами поведения, аргументируют свой выбор)

5.Объяснение домашнего задания

(Домашнее задание дифференцированное, для более слабых учащихся задание: Нарисовать эмблему зоопарка. Для более сильных учащихся задание: Составить рекламное объявление для газеты)

At home your groups will write an advertisement for a newspaper for our Zoo. And these words and phrases will help you.

Come and see…

Here you can…

Our Zoo is…

Visit the Zoo in Novobataisk. You will…

(have a good time, enjoy, watch, relax, learn about)

(wonderful, enjoyable, unforgettable, exotic)

And your group will draw an emblem for the Zoo. Look at these examples.

(с помощью презентации демонстрируются эмблемы)

Open your daybooks and write down your home task.

6.Подведение итогов урока.

T: We have spoken today about animals and Zoos. You did a lot of work and you did it well. Let’s finish our lesson with a song about a Zoo.

(поют песню “At the Zoo”)

At the Zoo, at the Zoo, at the Zoo, at the Zoo,

What can you see at the Zoo?

Lions and tigers, and elephants too,

Maybe a monkey or two.

You might see a giraffe or an ostrich,

A panda eating bamboo,

At the Zoo, at the Zoo.

You might see some snakes in the reptile house.

A spider in the insect house.

Let’s hope that they don’t get out of the Zoo.

There’s Harry the hippopotamus.

His old friend. Ron, the rhinoceros.

The hippo and the rhino, smiling at you.

At the Zoo, at the Zoo.

You might see flamingos and alligators.

Maybe polar bears and brown bears too.

Funny little meerkats and cute capybaras.

Emus, wombats, koalas and kangaroos.

At the Zoo,

At the Zoo, at the Zoo, at the Zoo, at the Zoo,

What can you see at the Zoo?

Lions and tigers, and elephants too,

Maybe a monkey or two.

You might see a giraffe or an ostrich,

A panda eating bamboo,

At the Zoo, at the Zoo.

Рефлексия.

Did you like the lesson? Put the smile on the cat that shows your mood (прикрепляют значки-оценки на кота в соответствии с настроением).

Annoyed happy sad angry scared cunning 

But that’s all for today and our lesson is over. Your marks are…

 

в формате Microsoft Word (.doc / .docx)
Комментарии
Комментариев пока нет.